Syntes det er synd for hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

ano14316

Anonym skriver:

Har fået en hund for 5 uger siden, og jeg er SÅ glad for hende. Men sagen er den at jeg står og skal på ferie i morgen i to uger så hun skal passes af et familiemedlem. Men har så ondt a hende. For vi har kun haft hende i 5 uger og de sidste to dage har jeg haft så meget stres, som hun sikkert godt kan mærke og så skal hun være hos en anden i to uger. 

Glemmer hun moN mig? Og er det meget synd for hende? Åh har så meget lyst til at afbestille den ferie. Glæder mig slet ikke! 

AHH ved du hvad.. jeg synes du skal tage det meget roligt.. det er altså "bare" en hund, det kan godt være den måske bliver lidt forvirret af at den bliver flyttet og så skal passes, men den dør altså ikke af det.

Sørg for at den får nogen velkendte ting med, dens ynglingstæppe, kurv, legetøj ect. Så den har sin egen "base" med sig.

Jeg er sikker på at den nok skal klarer dig rigtig fint. og det er du bekymre dig er bare en godt tegn, så behøver jeg i hvertfald ikke at skrive andet end:

Jeg håber i får en rigtig god ferie, og lad den dårlige samvittighed blive der hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Annana89

morbibi skriver:

Dejligt at høre. Og husk på, at en hund der trives, absolut ikke tager skade af, at være anbragt

Helt enig! Men en hund man har haft i 5 uger som skal passes hos en den har set et par gange er ikke spor ansvarligt.

Hunden skal da lige ha en chance for at falde til hos nye ejer for at trives og være tryg!

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

MariaKyedDK skriver:

ja men tråden var ikke til dig

i gør det sempelthen for at være super irriternde er jeg sikker på.....

Helt sikkert for at være irriterende!!

NEJ når det handler om levende væsener der har behov følelser osv. og som ikek selv kan "tale" ja så gør jeg gerne en indsats for at sprede et par ord! Og folk der sys det er irriterende er jo så efter min mening folk der slet ikek burde ha dyr!

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

Annana89 skriver:

No affence men med den holdning håber jeg ikke du er hunde/dyreejer! Det ER meget egoistisk og man må tage sit ansvar også selvom det er møg surt man glipper en ferie! Er hunden ikkr det værd burde man på ingen måde ha anskaffet sig den!

Man efterlader da heller ikke sit barn man ikke har kendt i mere end 5 uger hos en, for barnet, fremmed person i to uger?! Det gør man først når barnet er ældre og bedre kan undvære sin primære omsorgspersoner og kender den der skal passe det særdeles godt og er tryk og føler sig hjemme hos den person. En hund fortjener samme behandling!

En hund er IKKE et barn!!!!

En hund fortjener ikke samme behandling som en person!

Derfor er der så mange hunde i DK der er så dårligt opdraget og så skrub forvirret, fordi de ikke kender deres plads i flokken.

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

Anonym skriver:

DeN hun skal passes af er ike vildt fremmede hun har været der et par gange før?

Det var ikke en mulighed at lade hunden passe hos de gamle ejere eller de kom og passede hos dig? Det ville da være mere optimalt?

Anmeld

6. juni 2012

twinboys

ano14316 skriver:

AHH ved du hvad.. jeg synes du skal tage det meget roligt.. det er altså "bare" en hund, det kan godt være den måske bliver lidt forvirret af at den bliver flyttet og så skal passes, men den dør altså ikke af det.

Sørg for at den får nogen velkendte ting med, dens ynglingstæppe, kurv, legetøj ect. Så den har sin egen "base" med sig.

Jeg er sikker på at den nok skal klarer dig rigtig fint. og det er du bekymre dig er bare en godt tegn, så behøver jeg i hvertfald ikke at skrive andet end:

Jeg håber i får en rigtig god ferie, og lad den dårlige samvittighed blive der hjemme.

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

Annana89 skriver:

Helt sikkert for at være irriterende!!

NEJ når det handler om levende væsener der har behov følelser osv. og som ikek selv kan "tale" ja så gør jeg gerne en indsats for at sprede et par ord! Og folk der sys det er irriterende er jo så efter min mening folk der slet ikek burde ha dyr!

En hund har ikke behov for følelser og kærlighed!!!

En hund har behov for mad, vand, et hjem der respektere den som en hund, og den har behov for en alfa.

Og den har behov for at vide at mennesker er over den i flokken, for en hund der kender sin plads er en tryg hund. Og en hund man kan have med alle vegne og en hund man sagtens kan lade passe imens man er på ferie..

Jeg er sikker på at TS godt ved at der måske ikke var det smateste, men det går altså nok, den tager ikke skade af det !!

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

ano14316 skriver:

En hund er IKKE et barn!!!!

En hund fortjener ikke samme behandling som en person!

Derfor er der så mange hunde i DK der er så dårligt opdraget og så skrub forvirret, fordi de ikke kender deres plads i flokken.

Jeg skriver jo nettop også at NEJ en hund er ikek et mennekse og den derfor skal opdrages og holdes som en hund!

Men ansvaret er sku næsten det samme! Og ansvar og "hold" af hund er to forskellige ting!

Jeg har selv haft schæfer og havde jeg behandlet ham som et barn havde det da gået fuldstænig galt! Men en hund er et flokdyr og har enormt behov for "sin" flok! for nettop ikke at blive skrup forvirret og utilpasset!

Et ejerskift er derfor ret "belastende" for en hund og DERFOR mener jeg ikke at det er optimalt for TS hund at hun vil gøre som hun vil gøre!

Altså man kan jo også tage på ferie en anden gang når man har haft hundne længere tid!?

Anmeld

6. juni 2012

morbibi

Annana89 skriver:

Helt enig! Men en hund man har haft i 5 uger som skal passes hos en den har set et par gange er ikke spor ansvarligt.

Hunden skal da lige ha en chance for at falde til hos nye ejer for at trives og være tryg!

Jeg har selv hund og har haft den i præcis 4 uger og den har været tryg længe og stortrives
Men ja, jeg ville nok vælge at "passeren" skulle komme ofte og være sammen med hunden, medmindre jeg brugte en pension

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

Annana89 skriver:

Jeg skriver jo nettop også at NEJ en hund er ikek et mennekse og den derfor skal opdrages og holdes som en hund!

Men ansvaret er sku næsten det samme! Og ansvar og "hold" af hund er to forskellige ting!

Jeg har selv haft schæfer og havde jeg behandlet ham som et barn havde det da gået fuldstænig galt! Men en hund er et flokdyr og har enormt behov for "sin" flok! for nettop ikke at blive skrup forvirret og utilpasset!

Et ejerskift er derfor ret "belastende" for en hund og DERFOR mener jeg ikke at det er optimalt for TS hund at hun vil gøre som hun vil gøre!

Altså man kan jo også tage på ferie en anden gang når man har haft hundne længere tid!?

Nej det er ikke optimalt, men det tror jeg udmærket godt TS ved, ellers havde hun ikke oprettetet denne debat!

Tidligere sammenlignede du da det at have hund med at have et barn?!

færdig bum... jeg har vidst udtrykt min holdning, og jeg tror heller ingen er i tvivl om din nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.