Anonym skriver:
Har fået en hund for 5 uger siden, og jeg er SÅ glad for hende. Men sagen er den at jeg står og skal på ferie i morgen i to uger så hun skal passes af et familiemedlem. Men har så ondt a hende. For vi har kun haft hende i 5 uger og de sidste to dage har jeg haft så meget stres, som hun sikkert godt kan mærke og så skal hun være hos en anden i to uger.
Glemmer hun moN mig? Og er det meget synd for hende? Åh har så meget lyst til at afbestille den ferie. Glæder mig slet ikke!
Nu har jeg læst mange af kommentarene herinde.
Må sige at jeg da heller ikke selv er fuldt ud tilfreds med at du efter 5 uger vælger at få passet din hund. Den skal have lov til at tilpasse sig og føle sig tryg i sine nye omgivelser, og så hjælper det ikke at den pludselig skal nye omgivelser i 2 uger.
Nå men, når det så er sagt, nej hunden dør ikke af at du er væk i 2 uger
og den bliver højst sandsynligt glad for at se dig igen når du kommer hjem.
Husk at give den en masse velkendte ting med, og lad personen der skal passe den bruge en masse tid med den inden den skal afleveres.
En sidste ting jeg vil sige er at for eftertiden så syntes jeg da så bestemt at, i så stort et omfang som muligt, skal bruge den samme person til at passe din hund.
Jeg har hund herhjemme, og ja han er næsten som mit eget barn
. Derfor når han skal passes, så er det altid min mormor og morfar der passer ham, personer han ved hvem er. Ingen andre passer ham, netop fordi at så er han altid i vante omgivelser ved personer jeg ved at han er trygge ved - og de elsker ham som var han deres egen. Noget der er meget vigtigt for mig.
Men en anden gang så syntes jeg måske du skulle tænke lidt nærmere over hvad det egentligt er du har gang i - og så eventuelt have ventet med at få hunden
Anmeld