Syntes det er synd for hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

Darling<3

Annana89 skriver:

Hvis du ikke kan tåle og hører folks mening om din holdning til tingene så er et forum total nogo! Så at du siger jeg ikek skal kommentere tilbage holder ikke, gidder du ikke at diskutere må DU lade være med at kommentere tilbage. Det er et forum og på et forum diskuteres der. Nogen gange er man bare ikke enige og får ikke "skulderklap" for sine udtalelser.

Og nej selvf. er et dyr ikke det samme som et barn! Men ansvaret skal sku tages lige så seriøst som hvis man havde et barn og det var det jeg prøvede at vise ved min sammenligning.

En hund er en hund og skal behandles/opdrages efter at det er en hund! Men man efterlader den altså bare ikke i 2 uger hos en "fremmed" efter man selv kun har haft den lidt over en mdr. for selv at kunnne sidde og nyde en ferie! En hund har også behov for tryghed og stabilitet og ikke blot, mad, vand og lufting!

Havde det været en en weekend det drejede sig om havde jeg måske lidt bedre kunne sige "ok" men sku ikke 2 uger.

Godnat godnat , dejligt at du ser så sort på andres mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg må lige indskyde at en hund ikke har tidsfornemmelse på samme måde som mennesker, hunden kan ikke mærke forskel på om det er 3timer eller 2 uger den er blevet "forladt"

Gud hvor er jeg glad for at høre det! 

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Hold nu - jeg tror ALLE herinde har forstået hvor dælen du vil hen..!
Du gentager dig selv i et væk, ro på - vi kan godt forstå hvad du skriver..

TS - jeg håber vitterligt at du får den fedeste ferie, ovenpå alle i skide gok i hovedet, trænger du sku til den ferie!!!

Hehe tak :-)

Anmeld

7. juni 2012

MortilElias2010

come2 skriver:

Jeg bliver sku lidt ked af at læse sådan noget her

Det er DIG der har valgt hunden og ikke hunden der har valgt DIG!

Jeg håber du sætter din hunds behov før dine egne og aflyser ferien og bruger tiden med din nye hund.

Anmeld

7. juni 2012

LilleChelle

Jeg er fuldstændig enig med dem der siger du burde blive hjemme.

DU har valgt hunden på dette tidspunkt - så må DU også tage ansvaret over for den. 

Det er ikke fair overfor den at den skal flytte fra alt den kender, bo et nyt sted 5 uger, vænne sig til det sted, for igen at blive flyttet fra alt den kender, vænne sig til det sted, for 2 uger efter at blive flyttet igen til et for den nyt sted igen, fordi den ikke nåede at vænne sig 110% til at det var dens nye hjem. 

Man må sku tage sit ansvar alvorligt når man anskaffer sig dyr. Og ikke bare kaste den frem og tilbage. 

Anmeld

7. juni 2012

Camilla <3

come2 skriver:

Jeg giver dig ret.

Min hund er også mit barn.

Men ja. folk har dyr på forskellige måder. Nogle ser dem som kæledyr og andre som familie medlemmer. Og her er min hund helt klart et familie medlem

Min hund er for mig også et familiemedlem.

Hun er min lille skat.

Anmeld

7. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har fået en hund for 5 uger siden, og jeg er SÅ glad for hende. Men sagen er den at jeg står og skal på ferie i morgen i to uger så hun skal passes af et familiemedlem. Men har så ondt a hende. For vi har kun haft hende i 5 uger og de sidste to dage har jeg haft så meget stres, som hun sikkert godt kan mærke og så skal hun være hos en anden i to uger. 

Glemmer hun moN mig? Og er det meget synd for hende? Åh har så meget lyst til at afbestille den ferie. Glæder mig slet ikke! 

Nu har jeg læst mange af kommentarene herinde.

Må sige at jeg da heller ikke selv er fuldt ud tilfreds med at du efter 5 uger vælger at få passet din hund. Den skal have lov til at tilpasse sig og føle sig tryg i sine nye omgivelser, og så hjælper det ikke at den pludselig skal nye omgivelser i 2 uger.

Nå men, når det så er sagt, nej hunden dør ikke af at du er væk i 2 uger  og den bliver højst sandsynligt glad for at se dig igen når du kommer hjem.
Husk at give den en masse velkendte ting med, og lad personen der skal passe den bruge en masse tid med den inden den skal afleveres.

En sidste ting jeg vil sige er at for eftertiden så syntes jeg da så bestemt at, i så stort et omfang som muligt, skal bruge den samme person til at passe din hund.

Jeg har hund herhjemme, og ja han er næsten som mit eget barn . Derfor når han skal passes, så er det altid min mormor og morfar der passer ham, personer han ved hvem er. Ingen andre passer ham, netop fordi at så er han altid i vante omgivelser ved personer jeg ved at han er trygge ved - og de elsker ham som var han deres egen. Noget der er meget vigtigt for mig.

Men en anden gang så syntes jeg måske du skulle tænke lidt nærmere over hvad det egentligt er du har gang i - og så eventuelt have ventet med at få hunden  

Anmeld

7. juni 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

jeg må lige indskyde at en hund ikke har tidsfornemmelse på samme måde som mennesker, hunden kan ikke mærke forskel på om det er 3timer eller 2 uger den er blevet "forladt"

Nej, men den har stadig følelser og forstår ændringer i dens liv, ændringer den skal tilpasse. Måske tager det ikke lang tid for hunden, men det ændre ikke det faktum at den måske bliver ked af det - det kan selvfølgelig også være at den er fuldstændig ligeglad og ikke opfanger det. Men det ved ts da intet om  og dette var ikke for at træde på ts  det var som en kommentar til hvad du skriver, og en venlig kommetar 

Anmeld

7. juni 2012

ano14316

Darling<3 skriver:

Hold nu - jeg tror ALLE herinde har forstået hvor dælen du vil hen..!
Du gentager dig selv i et væk, ro på - vi kan godt forstå hvad du skriver..

TS - jeg håber vitterligt at du får den fedeste ferie, ovenpå alle i skide gok i hovedet, trænger du sku til den ferie!!!

Du har så evig ret!!!

Jeg sad også på et tidspunkt og overvejede "hmm.. gad vide om hun tænker at jeg, og alle andre er total no brains "

Så var det bare jeg droppede debattenn

Anmeld

7. juni 2012

Saram

ano14316 skriver:

Du har så evig ret!!!

Jeg sad også på et tidspunkt og overvejede "hmm.. gad vide om hun tænker at jeg, og alle andre er total no brains "

Så var det bare jeg droppede debattenn

Veeed godt jeg ikke er moderator eller noget, meeen..

- Husk nu at gå efter bolden, IKKE personen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.