Syntes det er synd for hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Annana89

ano14316 skriver:

En hund har ikke behov for følelser og kærlighed!!!

En hund har behov for mad, vand, et hjem der respektere den som en hund, og den har behov for en alfa.

Og den har behov for at vide at mennesker er over den i flokken, for en hund der kender sin plads er en tryg hund. Og en hund man kan have med alle vegne og en hund man sagtens kan lade passe imens man er på ferie..

Jeg er sikker på at TS godt ved at der måske ikke var det smateste, men det går altså nok, den tager ikke skade af det !!

det er bevist at dyr også besidder følelser! Selvf. ikke så komplekst som mennesker. Men de kan godt føle, svigt, had, kærlighed osv.

Og ja en hund har brug for kærlighed!  Men nej en hund har ikek brug for kærlighed som et barn har!(igen vil jeg gerne slå fast at jeg tidligere skriver at det er ANSVARET der tales om og ikke "holdet" af hunden, når jeg sammenligner med et barn.) For hunden er krælighed en leder der er til at stole på og som man ikek skal tvivle på. Som du selv skriver har den brug for en en leder. Men derfor er det da også meget logisk at dens "leder" ikke bare skrider i 2 uger fra den når man stadig er i en tilvændingsperiode hvor "leder" skal vise sin lederskabsevner!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

ano14316

Annana89 skriver:

det er bevist at dyr også besidder følelser! Selvf. ikke så komplekst som mennesker. Men de kan godt føle, svigt, had, kærlighed osv.

Og ja en hund har brug for kærlighed!  Men nej en hund har ikek brug for kærlighed som et barn har!(igen vil jeg gerne slå fast at jeg tidligere skriver at det er ANSVARET der tales om og ikke "holdet" af hunden, når jeg sammenligner med et barn.) For hunden er krælighed en leder der er til at stole på og som man ikek skal tvivle på. Som du selv skriver har den brug for en en leder. Men derfor er det da også meget logisk at dens "leder" ikke bare skrider i 2 uger fra den når man stadig er i en tilvændingsperiode hvor "leder" skal vise sin lederskabsevner!

Jeg må bare sige, at jeg synes du kører det helt ud på et plan hvor det slet ikke høre til...

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

ano14316 skriver:

Nej det er ikke optimalt, men det tror jeg udmærket godt TS ved, ellers havde hun ikke oprettetet denne debat!

Tidligere sammenlignede du da det at have hund med at have et barn?!

færdig bum... jeg har vidst udtrykt min holdning, og jeg tror heller ingen er i tvivl om din nu..

Nej det er jeg også overbevist om at hun godt er klar over! Men det er BARE en ferie! Det er ikke hendes syge oldemor der er ved at dø og som hun måske aldrig ser igen!

Det er priorteringen jeg ikek forstår!

Ja jeg sammenlignede det ANSVAR man har!

Anmeld

6. juni 2012

FrkZier

Annana89 skriver:

jeg må lige indskyde at en hund ikke har tidsfornemmelse på samme måde som mennesker, hunden kan ikke mærke forskel på om det er 3timer eller 2 uger den er blevet "forladt"

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

ano14316 skriver:

Jeg må bare sige, at jeg synes du kører det helt ud på et plan hvor det slet ikke høre til...

Ja og jeg sys du "tager for let" på det ansvar man påtager sig i det man køber en hund!

Men sårn er vi jo så forskellige...

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

FrkZier skriver:

jeg må lige indskyde at en hund ikke har tidsfornemmelse på samme måde som mennesker, hunden kan ikke mærke forskel på om det er 3timer eller 2 uger den er blevet "forladt"

bemærkes især på hunden når man f.eks. er væk i 5 min hos købmanden, eller man har været væk hele dagen, hunden bliver lige glad for at man kommer hjem.

Anmeld

6. juni 2012

FrkZier

ano14316 skriver:

bemærkes især på hunden når man f.eks. er væk i 5 min hos købmanden, eller man har været væk hele dagen, hunden bliver lige glad for at man kommer hjem.

og DERFOR går hunden altid heeelt amok af glæde selvom man kun lige har været ude med skraldet

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

FrkZier skriver:

Rigtig nok! Men der er stor forskel på om man har haft hunden de sidste 5 år eller de sidste 5 uger og om den er kender "passeren" godt.

Anmeld

7. juni 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Mange tak! Lige de ord jeg har brug for! :-)

Tag og nyd din ferie, skid hul i hvad alle de sure trunter råber op om - din hund, dit valg!!

Anmeld

7. juni 2012

Darling<3

Annana89 skriver:

Rigtig nok! Men der er stor forskel på om man har haft hunden de sidste 5 år eller de sidste 5 uger og om den er kender "passeren" godt.

Hold nu - jeg tror ALLE herinde har forstået hvor dælen du vil hen..!
Du gentager dig selv i et væk, ro på - vi kan godt forstå hvad du skriver..

TS - jeg håber vitterligt at du får den fedeste ferie, ovenpå alle i skide gok i hovedet, trænger du sku til den ferie!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.