Baby med til Grøn Koncert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

AnnaB.

MAJ*MOR skriver:

nu er jeg egentlig ret god til at leve det liv jeg plejer, inden vi fik børn, få dem passet og ikke skærme dem total fra omverdenen... Men jeg må sige at et barn på ca en måned, altså ikke har viiiildt godt af at komme med til grøn koncert :/ Det er for mange indtryk for sådan et lille menneske, og det er ikke noget jeg siger eller tror eller gør mig klog på, sådan er det Også selvom børn er forskellige, så er det for voldsomt for sådan et lille barn!

Jeg kunne godt selv finde på at tage børnene med til grøn koncert / skanderborg festival, men først når de selv kan gå evt er blefrie så de også får noget ud af det. Desuden synes jeg ikke man selv får noget ud af sådan en dag, hvis den står i børnenes tegn (de helt små). Men held og lykke med projektet.  

Jamen i hvert fald tak for held og lykke - måske får vi brug for det

Men i forhold til at være helt firkantet omkring hvorvidt en baby kan "klare" en Grøn Koncert, så vil jeg mene, at det er en antagelse. Eller i hvert fald lige så lidt rigtgt som at sige, at alle babyer ville trives til sådan et arrangement. 

Om alt går vel, så sover baby forhåbentlig det meste af tiden, og når ikke den gør, så vågner den jo ikke op i et mylder af mennesker. Det er i hvert fald det scenarie vi ser for os. Men igen, kan vi ikke finde et relativt roligt sted at slå os ned, så må vi bare indse, at Grøn Koncert det var ikke lige os i år - og smutte hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

modesty

Jeg har ikke læst tråden, men vil bare lige svare alligevel:

Ja, selvfølgelig, hvis I og baby ellers er gearet til den slags (da min baby var 8 uger fik jeg to timers søvn i døgnet og var først lige kommet på benene igen efter en 3. grads bristning, så ellers tak). Hvis I har en barnevogn med og kan være i skyggen et sted (sådan en lille baby må ikke bruge solcreme) hvor musikken ikke er for høj, så hvorfor ikke.

Jeg ville dog muligvis investere i et høreværn til baby. Nogle babyer bryder sig ikke om høje lyde, og det er lige omkring den alder, de to måneder, at de kan begynde at blive sensitive overfor lyde. Det gjorde min dreng.

Anmeld

8. juni 2012

eliasogmor

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

jeg kan ikke se noget problem.. jeg havde selv elias med da han var lille...ved ikke om det er min tråd du hentyder til.... og ville da gøre det igen.....

Anmeld

8. juni 2012

MariaKyedDK

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

Vil lige sige at det gør mig glad at høre at du gerne vil tage Jeres baby med til grøn koncert... hvor er det hyggeligt og jeres baby tager ikke skade af det

synes det er rart at i ikke er så sarte, der er rigtig rigtig mange som bliver forældre som bare aldrig kan eller vil noget, for ååh nej hva nu hvis baby græder, eller ja jeg ved sgu ikke hvad folk er bange for efterhånden, det er et bARN , og ja de er det bedste i hele verden men de er ikke glasdukker som går i stykker.. '

så glæd dig til jeres tur til grøn koncert med baby er SÅ misundelig

I skal gøre hvad i har lyst til at gøre, ligemeget hvad andre folk mener og kommentere...

Anmeld

8. juni 2012

Pige2009

AnnaB. skriver:

Herligt at høre, at du har kunnet fortsætte med at gøre mange af de ting, du gjorde før baby

Vi ser lige med Grøn Koncert, og viser det sig, at musikken er for høj og området for presset, så smutter vi igen. Men kan vi finde et sted i relativ ro sammen med vores venner, så tror jeg, det kan blive en rigtig hyggelig dag.

Ja, det er rart at kunne blive ved med mange ting. Nogle dage kan jeg også bare mærke på min datter, hvis hun er lidt stresset, for vi ER runt til meget og besøger mange, men sådanne dage bliver vi hjemme

Rigtig god koncert

Anmeld

9. juni 2012

Rødhætte

AnnaB. skriver:

Hej.

Ja, jeg ikke er ikke I tvivl om at der vil være en masse (og også mange flere end vi kan forestille os) begrænsninger. Men jeg ser bare ingen grund til ikke at prøve først, og så indrette sig derefter

Tror dog ikke baby føler den store forskel om den ligger hjemme i vores have eller i en park - bare vi er i nærheden, og holder os fra alt for den store festivitas Men nu ser vi hvordan det går - måske bliver det et meget kort besøg på Grøn Koncert  

Synes helt klart I skal drage jeres egne erfaringer, men synes bare stadig ikke det er passende at tage et lille barn med til koncert.. Men det er jeres valg  God koncert..

Anmeld

12. juni 2012

AnnaB.

MariaKyedDK skriver:

Vil lige sige at det gør mig glad at høre at du gerne vil tage Jeres baby med til grøn koncert... hvor er det hyggeligt og jeres baby tager ikke skade af det

synes det er rart at i ikke er så sarte, der er rigtig rigtig mange som bliver forældre som bare aldrig kan eller vil noget, for ååh nej hva nu hvis baby græder, eller ja jeg ved sgu ikke hvad folk er bange for efterhånden, det er et bARN , og ja de er det bedste i hele verden men de er ikke glasdukker som går i stykker.. '

så glæd dig til jeres tur til grøn koncert med baby er SÅ misundelig

I skal gøre hvad i har lyst til at gøre, ligemeget hvad andre folk mener og kommentere...

Halløj.

Tak for det meget positive indlæg

Har fuldstændigt samme indstilling til det at blive forældre som dig, og glæder mig til at se om jeg overhovedet kan leve op til egne forventninger, når baby rent faktisk er her Vi planlægger i hvert fald at prøve.

- og ja, vi ser frem til Grøn Koncert. Hav selv en herlig sommer.

Anmeld

12. juni 2012

AnnaB.

jeg kan ikke se noget problem.. jeg havde selv elias med da han var lille...ved ikke om det er min tråd du hentyder til.... og ville da gøre det igen.....

Herligt at høre

Ved heller ikke om det var din tråd, jeg faldt over - mener den var oprettet anonymt. Men reaktionerne på tanken om at tage til Grøn Koncert, var virkelig ikke spor positive.

Vi glæder os i hvert fald til at give Grøn Koncert et forsøg

Anmeld

12. juni 2012

AnnaB.

modesty skriver:

Jeg har ikke læst tråden, men vil bare lige svare alligevel:

Ja, selvfølgelig, hvis I og baby ellers er gearet til den slags (da min baby var 8 uger fik jeg to timers søvn i døgnet og var først lige kommet på benene igen efter en 3. grads bristning, så ellers tak). Hvis I har en barnevogn med og kan være i skyggen et sted (sådan en lille baby må ikke bruge solcreme) hvor musikken ikke er for høj, så hvorfor ikke.

Jeg ville dog muligvis investere i et høreværn til baby. Nogle babyer bryder sig ikke om høje lyde, og det er lige omkring den alder, de to måneder, at de kan begynde at blive sensitive overfor lyde. Det gjorde min dreng.

Helt fint med svar uden at have læst tråden.

Vi har allerede kig på høreværn, bare for at være på den helt sikre side. Skal bare lige have syn for om det er en dreng eller en pige, inden vi vælger farve

Vi har absolut planer om at give Grøn Koncert et forsøg, forudsat at tingene er som du selv skriver i dit indlæg. Og at jeg/vi ikke er alt for kvaste af mangel på søvn og hård fødsel! Men det ved vi jo først, når baby er her.

Tak for indlæg

Anmeld

12. juni 2012

Isabella_mor

nu var Villads ikke så lille igen, han var 7 mdr der var han med til grøn koncert.. men det regnede og det var koldt.. så det var ikke så sjovt.. havde det derimod IKKE regnet så havde det været rigtig hyggeligt... men der var vi også i valbyparken og det er rimelig stort når der er grøn koncert der...  

men altså jeg syntes godt man kan tage afsted så længe der bliver taget højde for at ens barn måske ikke syntes det er sjovt. det kan også være at barnet ikke lægger mærke til en skid og sover igennem hele dagen hvis det er et lille barn.. 

men sørg for at have noget høreværn med som baby kan få på for at få lidt fred og så evt ikke være der fra de åbner til de lukker... så kan i da sikkert godt få en god dag uden alt for meget for den lille baby...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.