Tvangsfjernelse af Amy...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Muhmi

Gry91 skriver:

Velkommen til det danske system Amy  

stakkels stakkels pige! Uanset hvad der er sket inden optagelsen, så er hun kun et barn. Der er da ikke noget som retfærdiggør at de er så voldelig overfor hende! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

wamse

Gry91 skriver:

stakkels stakkels pige! Uanset hvad der er sket inden optagelsen, så er hun kun et barn. Der er da ikke noget som retfærdiggør at de er så voldelig overfor hende! 

Helt enig Det er uanset hvad stadig et barn

Anmeld

4. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
xoxotasha skriver:

Amy har selv henvendt sig på kommunen og sagt at hendes plejeforældre slog hende. Hun gik helt amok over at blive fjernet fordi hun har været på et børnehjem i et andet land som virkelig behandlede hende dårligt (derfor hendes reaktion)

Derfor IKKE MENT at det er en okay måde. Det burde ikke ske og det er simpelthen for langt ude. De burde have et los i røven.

Det skal dog siges at Amy ikke blev anbragt på institution alligevel pga hendes angst for det, og nu er kommet i en anden plejefamilie!

Det er SLET ikke rigtigt - læs lige artiklerne... 

Anmeld

4. juni 2012

Ciss

Der er sikkert flere ting, man kan tænke over og reagere over i klippet, men det som sidder stærkest igen hos mig, er fornemmelsen af voksne, som fuldstændig mister roen og oversigten og derfor ikke ser anden udvej end at bruge sin fysiske overlegenhed til at få det som de vil. Omtrent det samme forældrer som slår i afmagt.

Det er utrolig trist og skræmmende at se folk, som skal være professionelle, på den måde miste grebet - og det er skræmmende, at regelværket åbenbart er vigtigere end, hvilken effekt dets udførelse har på barnet. Bliver hun fuldstændig hysterisk ved tanken, så må man tage sig tiden til gradvist at vænne hende til det nye, som kommer, eller bruge andre metoder. Det er trods alt barnets bedste, det skal handle om. Det der kan umuligt være den bedste måde at gøre det på...

Anmeld

4. juni 2012

Mariekiksen

Jeg har godt set klippet før og følger med i sagen fra flere medier. 

Den er utrolig svær. På ingen måde er denne vold mod Amy iorden, men man skal huske på der er et langt forløb forud for dette vi ikke har indblik i. Det er dog under al kritik at Amy ifølge politikken ikke er blevet hørt. 

Men for pokker hvor må det være svært at skulle fjerne et barn der ikke vil. Hvordan skal man gøre det? 

Som sagt syntes jeg ikke dette er måden. Men der må der vel være klare regler for dette? 

Jeg ved kommunen er politianmeldt men ved også at plejefamilien er blevet anmeldt for ikke at have forberedt Amy på hun skulle videre og gjort det klart for hende at hun bliver hentet. 

Alt andet lige er det eneste positive, der endelig kommer lidt fokus på sagen. 

Anmeld

4. juni 2012

Zelinasmor

Mor og meget mere skriver:

Det er SLET ikke rigtigt - læs lige artiklerne... 

Du kan ikke gå ud fra et par artikler. De fordrejet tingene som sædvanligt. Så det er skam heller ikke rigtig!

Anmeld

4. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
xoxotasha skriver:

Du kan ikke gå ud fra et par artikler. De fordrejet tingene som sædvanligt. Så det er skam heller ikke rigtig!

Nu er det altså de helt formelle facts, du har misforstået - du bytter rundt på plejefamilien og adoptivforældrene, og der er ikke noget at fordreje i forhold til, hvem der er hvem. 

Jeg synes virkelig, du skal læse artiklerne fra start til slut. 

Anmeld

4. juni 2012

Clisolka

Gry91 skriver:

Anmeld

4. juni 2012

TNBC

4. juni 2012

TNBC

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad skulle de ellers have gjort?? Hvad mener du? De skulle selvfølgelig have respekteret pigens mening.

Hun er et menneske. 

kender du grunden til at hun skulle fjernes? Jeg har ikke læst sagen, kender den ik?
Hun er allerede i plejefamilien, hvorfor skulle hun fjernes?

ja, man skal respektere et menneske, men kan du hører hvad de siger til hende i starten? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.