Tvangsfjernelse af Amy...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
JulieWH skriver:

Har du overhovedet læst artiklen? Hun er jo en syg pige, som plejefamilien ikke længere kunne holde styr på og som truede dem og sig selv.

Er det sådan, du læser artiklerne om tiden efter adoptionen?? Jeg læser om en omsorgssvigtet pige, hvis adoptivforældre slet ikke magter opgaven, og om andre voksne, hun knytter sig til, men ikke får lov at beholde i sit liv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Zelinasmor

Amy har selv henvendt sig på kommunen og sagt at hendes plejeforældre slog hende. Hun gik helt amok over at blive fjernet fordi hun har været på et børnehjem i et andet land som virkelig behandlede hende dårligt (derfor hendes reaktion)

Derfor IKKE MENT at det er en okay måde. Det burde ikke ske og det er simpelthen for langt ude. De burde have et los i røven.

Det skal dog siges at Amy ikke blev anbragt på institution alligevel pga hendes angst for det, og nu er kommet i en anden plejefamilie!

Anmeld

4. juni 2012

bøllen

JulieWH skriver:

Har du overhovedet læst artiklen? Hun er jo en syg pige, som plejefamilien ikke længere kunne holde styr på og som truede dem og sig selv.

Ej det stemmer da ikke . Sådan har jeg bestemt ikke læst artiklen.

Pigen blev adopteret til en familie , hvor hun ikke trives og familien slog hende.

Hun nægtede at være der og blev akut anbragt hos plejefamilien, hvor hun i øvrigt STOR trives . 

Anmeld

4. juni 2012

bøllen

Syntes det er meget skræmmende læsning . Stakkelse pige , det burde kunne være grebet anderledes an.

Anmeld

4. juni 2012

Frk. Himmelblå

xoxotasha skriver:

Amy har selv henvendt sig på kommunen og sagt at hendes plejeforældre slog hende. Hun gik helt amok over at blive fjernet fordi hun har været på et børnehjem i et andet land som virkelig behandlede hende dårligt (derfor hendes reaktion)

Derfor IKKE MENT at det er en okay måde. Det burde ikke ske og det er simpelthen for langt ude. De burde have et los i røven.

Det skal dog siges at Amy ikke blev anbragt på institution alligevel pga hendes angst for det, og nu er kommet i en anden plejefamilie!

Ikke plejeforældrene. ADOPTIVforældrene slog hende. 

Plejeforældrene (som hun her fjernes fra) ville hun gerne være blevet hos. Og det vidste kommunen.

Anmeld

4. juni 2012

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

Ikke plejeforældrene. ADOPTIVforældrene slog hende. 

Plejeforældrene (som hun her fjernes fra) ville hun gerne være blevet hos. Og det vidste kommunen.

Anmeld

4. juni 2012

lio

JulieWH skriver:

Sjovt nok starter klippet først efter de tager fat i hende - vi aner ikke hvordan det er blevet håndteret op til.

Jeg er ikke vild med klippet men tænker at der må være en grund til det sker på den måde, men som du skriver - ser vi jo ikke meget af hvad der foregår ud over den voldsomme scene.

Så vælger ikke at have en holdning om det da jeg finder flere ting foruroligende i det klip.

Anmeld

4. juni 2012

Fru Hansen

Der er jo så mange ting i det her vi ikke ved. Måske er Amy syg og ikke selv forstår at hun har brug for hjælp. Måske magter plejefamilien ikke opgaven selv om de selv mener det.
Måske er der ingen rigtig måde at gøre det her på.

Jeg siger ikke at det i klippet er en fornuftig håndtering. Eller at hvad der står i politiken er usandt. Jeg har intet kendskab til sagen andet end fra medierne.

MEN jeg har selv for mange mange år siden været på en arbejdsplads der blev hængt ud i ekstrabladet. Det halve i avisen var usandheder krydret med grove beskyldninger fremsat af et menneske med en "umiddelbart usynlig" psykisk sygdom og vi kunne intet gøre pga vores tavshedspligt. Journalisten vidste sansynligvis ikke engang selv at personen bag anklagerne var syg og i virkeligheden fik en særdeles retfærdig og god behandling fra vores side.

Af hensyn til tavshedspligten vil jeg lige slå fast at det IKKE var i mit job som dagplejer at jeg havde denne oplevelse med ekstrabladet og at det ligger særdeles mange år tilbage.

Anmeld

4. juni 2012

Isabella_mor

Det kan da være fulstendigt ligegyldigt hvordan i twister denne historie, så er videoen et bevis i en sag om magtmisbrug og magtudøvet vold. Det giver på ingen som helst mÅde retfærdiggørelse af at hive hende med på den måde uden sin vilje.   Jeg er selv blevet tvangsfjernet og dette klip vækker kun grimme minder frem. Og jeg var delv kun lige blevet 11 år. Jeg var et barn. Jeg syntes hvrtfald ikke at det der kan retfærdiggøre den behandling som pigen i denne video får. Det har ingen børn fortjent. Og jeg håber hun får sit ønske opfyldt om at komme til at bo hos den plejefamilie hvor hun godt kunne lide at være.   Synes det er synd for de børn der ikke bliver hørt..

Anmeld

4. juni 2012

Gry91

Velkommen til det danske system Amy  

stakkels stakkels pige! Uanset hvad der er sket inden optagelsen, så er hun kun et barn. Der er da ikke noget som retfærdiggør at de er så voldelig overfor hende! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.