Yurie skriver:
kender du grunden til at hun skulle fjernes? Jeg har ikke læst sagen, kender den ik?
Hun er allerede i plejefamilien, hvorfor skulle hun fjernes?
ja, man skal respektere et menneske, men kan du hører hvad de siger til hende i starten?
Hejsa
Ja, jeg har læst om sagen. Hun skal fjernes fra plejefamilien, da de er en "midlertidig" løsning, og kommunen har været så uendeligt sløv, at den midlertidige løsning, så har varet et år. I mellemtiden er det blevet sådan, at pigen rigtig gerne vil blive hos plejefamilien, og de vil også meget gerne beholde hende. For når det midlertidige trækker sådan ud, så kan man jo ikke lade være med at knytte sig, - og det skal man efter min mening heller ikke.
Det er pigens adoptivforældre, der har myndigheden over hende. De sagde de ikke villa have hende mere, og det var en af grundene til, hun kom i plejefamilie i sin tid. I mellemtiden har de ombestemt sig, og pigen kommer på institution, hvor hun så kun må se adoptivforældrene (som i øvrigt har opført sig voldeligt over for hende, og som hun ikke kender så godt som plejefamilien). Plejefamilien må hun ikke få besøg af. - Det var den situation, hun frygtede, da hun ikke ville tage med frivilligt, - og det endte tragisk med en "tvangsfjernelse". Så synd...
Nej, jeg kan ikke høre, hvad de siger i starten.. Men går ud fra, de forsøger at overtale hende til at følge med frivilligt, hvilket hun så afslår.
Anmeld