Tvangsfjernelse af Amy...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

mpr

Yurie skriver:

kender du grunden til at hun skulle fjernes? Jeg har ikke læst sagen, kender den ik?
Hun er allerede i plejefamilien, hvorfor skulle hun fjernes?

ja, man skal respektere et menneske, men kan du hører hvad de siger til hende i starten? 

Hovedgrunden til hun skulle fjernes var at det var en akut sag at hun overhovedet blev anbragt der. Familien var ikke en plejefamilie som hun skulle bo hos.. Det tog bare kommunen alt for lang tid om at finde ud af det og derfor gik der de 11 måneder hvilket er så synd for pigen taget i betraktning af hvad den pige har været i gennem især når familien gerne ville tage hende ind fast... I stedet ryger hun på institution som hun jo så gjorde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

TNBC

Chel1992 skriver:

Hovedgrunden til hun skulle fjernes var at det var en akut sag at hun overhovedet blev anbragt der. Familien var ikke en plejefamilie som hun skulle bo hos.. Det tog bare kommunen alt for lang tid om at finde ud af det og derfor gik der de 11 måneder hvilket er så synd for pigen taget i betraktning af hvad den pige har været i gennem især når familien gerne ville tage hende ind fast... I stedet ryger hun på institution som hun jo så gjorde...

hvorfor er hun så ikke kommet derhen hvor de sender hende hen nu, i stedet for at sende hende til et sted, hvor hun kan knytte sig til mennesker? 
Men på den anden side vidste de jo godt at hun skulle fjernes?

en anden ting, hvorfor helvede gør de andre voksne(familien) ikke noget for at hjælpe hende? sig at det nok skal gå.. at de finder ud af noget. altså et eller andet for at berolige hende. for de sidder bare der og glor på hende. hvis det havde været mig, havde jeg måske foreslået at jeg snakkede med hende og kom ud med hende.  eller jeg ved ik. jeg synes det er forkert at de bare står og ser på, udover en kvinde og så manden der snakker.  

Anmeld

4. juni 2012

mpr

Yurie skriver:

hvorfor er hun så ikke kommet derhen hvor de sender hende hen nu, i stedet for at sende hende til et sted, hvor hun kan knytte sig til mennesker? 
Men på den anden side vidste de jo godt at hun skulle fjernes?

en anden ting, hvorfor helvede gør de andre voksne(familien) ikke noget for at hjælpe hende? sig at det nok skal gå.. at de finder ud af noget. altså et eller andet for at berolige hende. for de sidder bare der og glor på hende. hvis det havde været mig, havde jeg måske foreslået at jeg snakkede med hende og kom ud med hende.  eller jeg ved ik. jeg synes det er forkert at de bare står og ser på, udover en kvinde og så manden der snakker.  

Kender ikke meget til sagen ud over jeg har læst lidt på artiklen, men hun røg vist bare derud fordi det var fra time til time akut ting..

Og ja de vidste hun skulle afsted men plejemoren havde skrevet til kommunen og foreslået at de kunne tage hende.

Ved det ikke... vi ved jo heller ikke hvad der er foregået inden og hvis kommunen sagde at hun skulle med så er det nok bare det de har gjort og ikke ville bruge tid på at få hende overbevist om at skulle med? :s Men syntes det er groft hele senariet der foregår på videoen.!

Anmeld

4. juni 2012

Pige2009

wamse skriver:

Jeg kan som menneske, voksen, mor og pædagogsrende ikke i min vildeste fantasi komme i tanke om et foranliggende scenarie, der på noget måde retfædiggør, at man behandler et barn sådan.

Man burde som voksen og fagperson vælge at stoppe op, og så tage sig den tid det nu tager, for at få det gjort med hensyn til barnets tarv.

Stakkels stakkels pige

Helt enig - mangler simpelthen ord for de følelser, der gennemstrømmer min krop, når jeg ser sådan noget

Anmeld

4. juni 2012

TNBC

Chel1992 skriver:

Kender ikke meget til sagen ud over jeg har læst lidt på artiklen, men hun røg vist bare derud fordi det var fra time til time akut ting..

Og ja de vidste hun skulle afsted men plejemoren havde skrevet til kommunen og foreslået at de kunne tage hende.

Ved det ikke... vi ved jo heller ikke hvad der er foregået inden og hvis kommunen sagde at hun skulle med så er det nok bare det de har gjort og ikke ville bruge tid på at få hende overbevist om at skulle med? :s Men syntes det er groft hele senariet der foregår på videoen.!

ja det er det. det er sådan du behandler voksne mennesker. og jeg vil lige sige: Jeg siger ikke at det ikke er børnemishandling. men som der bliver sagt, ingen af os kender hele historien, den sande historie.

men hvis jeg ikke havde set videoen og bare læst hvad folk skrev herinde, ville jeg have troet at de havde slået og sparket hende. hvilket gør det meget voldsomt. 

Anmeld

4. juni 2012

Lullaby

Det er forfærdeligt at der skal magt til at fjerne hende. Men plejefamilien er da også nogle klaphatte. De har flere gange nægtet at udlevere hende og så da de endelig ikke kan udsætte det længere stiller de op med optil flere kamerahold som kan dokumentere en pige som er vildt ked af det. Det hjælper da heller ikke at både kamerahold og familien opildner det her pigebarn til at kæmpe imod. Holder fast i hende og råber ad politiet. De burde have sat sig ned og snakket med hende. Hvad skal man som offentlig instans gøre, hvis børnene ikke vil med? Du kan da ikke overtale hende når hendes familie siger til hende at hun skal kæmpe imod.

Anmeld

4. juni 2012

Faith

wamse skriver:

Jeg kan som menneske, voksen, mor og pædagogstuderende ikke i min vildeste fantasi komme i tanke om et foranliggende scenarie, der på noget måde retfædiggør, at man behandler et barn sådan.

Man burde som voksen og fagperson vælge at stoppe op, og så tage sig den tid det nu tager, for at få det gjort med hensyn til barnets tarv.

Stakkels stakkels pige

Nej det er da fuldstændig ligegyldigt hvad der er foregået før kameraet røg på! Pigen bliver udsat for vold af personer hun burde kunne stole på og føle sig tryg ved.

Anmeld

4. juni 2012

Muhmi

wamse skriver:

Jeg kan som menneske, voksen, mor og pædagogstuderende ikke i min vildeste fantasi komme i tanke om et foranliggende scenarie, der på noget måde retfædiggør, at man behandler et barn sådan.

Stakkels stakkels pige

Så enig så enig... Det er simpelthen ude af kontrol og ligemeget hvor meget hun kæmper i mod burde de aldrig angribe hende på den måde som de gør... Jeg begyndte virkelig at græde da jeg så videoen...

Det der også er slemt i mine øjne at plejeforældrerne INTET kan stille op i frygt for at miste de plejebørn i forvejen har boende hos sig, for man kan da tydeligt mærke på plejefaren (ham der spørger om det er ok at nive hende og beder hende om bare at holde fast i hans t-shirt) at han er meget mærket af sagen og han tydeligt elsker den pige som de alle har dannet nye ralationer med og har fået ind under huden... 

Puha altså...

Anmeld

4. juni 2012

Muhmi

Lullaby skriver:

Det er forfærdeligt at der skal magt til at fjerne hende. Men plejefamilien er da også nogle klaphatte. De har flere gange nægtet at udlevere hende og så da de endelig ikke kan udsætte det længere stiller de op med optil flere kamerahold som kan dokumentere en pige som er vildt ked af det. Det hjælper da heller ikke at både kamerahold og familien opildner det her pigebarn til at kæmpe imod. Holder fast i hende og råber ad politiet. De burde have sat sig ned og snakket med hende. Hvad skal man som offentlig instans gøre, hvis børnene ikke vil med? Du kan da ikke overtale hende når hendes familie siger til hende at hun skal kæmpe imod.

Det er bestemt ikke det jeg får ud af det jeg har læst...

Det jeg har læst er at de op til flere gange har bedt kommunen om at få afsluttet den her sag så de kan få klarhed om de må beholde Amy, som de faktisk gerne vil...

Anmeld

4. juni 2012

ESV

JulieWH skriver:

Har du overhovedet læst artiklen? Hun er jo en syg pige, som plejefamilien ikke længere kunne holde styr på og som truede dem og sig selv.

Nej i artiklen står at hendes ADOPTIV forældre opgiver hende..
1 forventer man at det foregår gnidningsløst når man adopterer et barn?
2 der står at det er drømme børn efter mange års barnløshed så stor en drøm kan det jo så ikke være
3 adoptivfamiliens familie vil gerne holde kontakt men må ikke for adoptivforældrene
4 Amy siger selv ifølge artiklerne at da hun kommer til plejefamilien er første gang hun rigtig får lov til at være barn og føler sig tryg
5 i følge den ene artikel bliver hun akut anbragt hos denne pleje familie og hører så intet fra kommunen i 7!!!! Uger og ved ikke hvad fanden der skal ske med hende
Og je kunne blive ved altså..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.