Tvangsfjernelse af Amy...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Victoriasmor88

Uanset hvor mange forskellige nuancer der findes i denne sag så kommer man ikke udenom den video der er optaget på stedet, hvor det JEG ser er børnemishandling. Jeg er sikker på der ligger en masse andet bag denne sag, men det retfærdigør i min verden SLET ikke mishandling af andre mennesker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

anynom

Frk. Himmelblå skriver:

Forstået 

Men altså, det er vel ret ligegyldigt, hvad der er sket før, eftersom pigen ikke vil med. Plejeforældrene vil gerne beholde hende. De har ressourcerne til det, og pigen vil gerne blive hos dem, hvor hun føler sig tryg. 

Vold er aldrig en udvej. Og ALDRIG ALDRIG ALDRIG over for børn. Så kan du ikke se, at hvad der sker i videoen, er unødvendigt?

Vil du være sød at læse mit første indlæg igen? I stedet for at konkludere.

Anmeld

4. juni 2012

wamse

Jeg kan som menneske, voksen, mor og pædagogstuderende ikke i min vildeste fantasi komme i tanke om et foranliggende scenarie, der på noget måde retfædiggør, at man behandler et barn sådan.

Man burde som voksen og fagperson vælge at stoppe op, og så tage sig den tid det nu tager, for at få det gjort med hensyn til barnets tarv.

Stakkels stakkels pige

Anmeld

4. juni 2012

Frk. Himmelblå

JulieWH skriver:

Vil du være sød at læse mit første indlæg igen? I stedet for at konkludere.

Ja, jeg har lige læst det igen?

Når jeg spørger, om du ikke kan se, at hvad der sker, er unødvendigt, er det i forlængelse af, at du spørger, hvad de ellers skulle have gjort.

Her mener jeg, at de selvfølgelig ikke skulle have brugt vold og magt. De skulle slet ikke have taget hende med, når nu hun så klart giver udtryk for, hvad hun selv ønsker. Enig?

Anmeld

4. juni 2012

Frk. Himmelblå

wamse skriver:

Jeg kan som menneske, voksen, mor og pædagogstuderende ikke i min vildeste fantasi komme i tanke om et foranliggende scenarie, der på noget måde retfædiggør, at man behandler et barn sådan.

Man burde som voksen og fagperson vælge at stoppe op, og så tage sig den tid det nu tager, for at få det gjort med hensyn til barnets tarv.

Stakkels stakkels pige

Anmeld

4. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

HVAD FANDEN I HIMLENS HULENS NAVN SKER DER!!!!!

Hold kæft hvor er det grumt. Det er direkte ondskabsfuldt, at fjerne hende på den måde! Hvor ulækkert!

Håber fandme der sidder nogen med ordentlig dårlig smag i munden!!!!!!

Anmeld

4. juni 2012

SS82

Er helt i chok over at have set og læst det.

Anmeld

4. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

Muhmi skriver:

Vil starte med at advare om at denne video er stærk og omhandler en pige der af Næsted kommune bliver fjernet fra sine plejeforældre med vold og magt af politiet.

Grunden til at jeg vil dele denne video med jer er simpelthen fordi DETTE ikke må ske igen og at jeg synes at det er under al kritik at man udsætter et 11 årigt barn for denne behandling!

Hvad er jeres mening?

Jeg sætter et par links ind, så I kan følge med i denne sag.

Øverst er videoen hvor Amy bliver fjernet.

Nummer to link er reaktionen fra ordfører.

Og de to sidste er politikens historie om Amys liv i Danmark.

http://politiken.dk/poltv/nyheder/indland/ECE1644165/se-kommunens-voldsomme-tvangsflytning-af-11-aarig/

http://politiken.dk/poltv/nyheder/indland/ECE1644165/se-kommunens-voldsomme-tvangsflytning-af-11-aarig/

http://politiken.dk/indland/ECE1644003/den-er-helt-gal-foraeldrene-kan-slet-ikke-rumme-amy/

http://politiken.dk/indland/ECE1644583/historien-om-amy-kapitel-2-nu-vil-amy-kun-vaere-hos-hanne-og-ole/

har set den...

Det vækker grumme minder, da jeg selv blev fjernet fra en plejefamilie uden nogen forvarsel eller lign. hvor jeg var fra 2½ år - 6 år.

De banked blot på døren og sagde at nu skulle jeg hjem...

Anmeld

4. juni 2012

isabellasmor

det er trist at se. MEN de gør "bare" deres arbejde, og når reglerne siger at hun skal hentes, så skal hun hentes... når det kun er en akut anbringelse, så må de jo også forberede sig selv og pigen på at hun skal væk igen når kommunen "tager sig sammen"..  

Anmeld

4. juni 2012

isabellasmor

det er trist at se. MEN de gør "bare" deres arbejde, og når reglerne siger at hun skal hentes, så skal hun hentes... når det kun er en akut anbringelse, så må de jo også forberede sig selv og pigen på at hun skal væk igen når kommunen "tager sig sammen"..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.