Jeg bliver fa**** arrig og SÅ forarget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

TNBC

celkt skriver:

Altså!!

Det er jo en slidt debat efterhånden, og vi gør tingene på forskellige måder. Jeg kan godt efterlade min baby i fem minutter mens jeg går ind med storesøster i sfo'en eller tilsvarende. Jeg efterlader hende selvsagt ikke foran kvickly eller bilka eller lignende. Men jeg skynder mig jo ud igen så hurtigt jeg kan, og jeg låser bilen, der selvfølgeligt står i skyggen, de minutter jeg er væk.

Jeg syntes ikke det er i orden, det den unge mor ved markedet har lavet, langt fra, men det er bare lige ment som en reminder om, at vi trods alt ser forskelligt på tingene, også i sådan en sag her. Så ro på Piger, og pas på jeres sprog...

ja, fem minutter for lige at løbe ind og hente storesøster, men det her var over en time. hvad vis der var sket noget? barnet var holdt op med at trække vejret eller noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

signe.

celkt skriver:

Altså!!

Det er jo en slidt debat efterhånden, og vi gør tingene på forskellige måder. Jeg kan godt efterlade min baby i fem minutter mens jeg går ind med storesøster i sfo'en eller tilsvarende. Jeg efterlader hende selvsagt ikke foran kvickly eller bilka eller lignende. Men jeg skynder mig jo ud igen så hurtigt jeg kan, og jeg låser bilen, der selvfølgeligt står i skyggen, de minutter jeg er væk.

Jeg syntes ikke det er i orden, det den unge mor ved markedet har lavet, langt fra, men det er bare lige ment som en reminder om, at vi trods alt ser forskelligt på tingene, også i sådan en sag her. Så ro på Piger, og pas på jeres sprog...

Nu synes jeg også der er meget stor forskel på at "efterlade" barnet fordi en af de andre skal afleveres..

Her er der tale om at man VED at man ikke kun er væk i 1 til 2 minutter, men nok nærmere timer....

Anmeld

4. juni 2012

celkt

signe. skriver:

Nu synes jeg også der er meget stor forskel på at "efterlade" barnet fordi en af de andre skal afleveres..

Her er der tale om at man VED at man ikke kun er væk i 1 til 2 minutter, men nok nærmere timer....

det ved jeg også nok, - men jeg reagerer mere på den generelle tone om at man er en møgkælling, hvis man kan finde på at efterlade sii bilen...

Anmeld

5. juni 2012

Mor til Ella

sommer1988 skriver:

WHAT!!! Ser du ofte små babyer efterladt i biler... Og du gør ikke noget ved det?????? 

Hvor er det lige du læser jeg ikke gør det?????

Anmeld

5. juni 2012

Mor til Ella

Baagøe skriver:

Jeg må også indrømme, at jeg før har set det. Forleden sad en baby på ca. 7-8 mdr. i en tændt bil på P-pladsen ved vores lokale Fakta, mens moderen var inde at handle

Ja, det mærkelige er bare hvad det er der gør de tror der ikke kan ske noget ved det

Anmeld

5. juni 2012

Frk. Himmelblå

signe. skriver:

Hvordan kan man gøre det? Uanset alder eller hvor mange børn man har i forvejen, hvordan kan man efterlade et spædbarn i en bil?

Bliver så ked og får helt ondt i maven på babyens vejne, tænk at blive efterladt og bare græde græde og græde og ingen kommer... Jeg tænker iltmangel, hedeslag og alle andre scenarier.... UF!

http://ekstrabladet.dk/112/article1769960.ece

Nej, det er ubegribeligt for os velfungerende mødre...

Men noget af det første, der slog mig, da jeg læste, at moren var 21, og dette var hendes tredje barn, OG at hun var på Hjallerup marken, var, at her har vi at gøre med en ung kvinde, som bestemt ikke selv har haft noget let liv.

Jeg tænker, at hvis vi kunne skrue tiden tilbage og få et indblik i hendes barndom, ville vi kunne være vidne til episoder, der var mindst lige så slemme som denne her omtalt i Ekstra Bladet (et medie, jeg ikke har meget til overs for i øvrigt)

Anmeld

5. juni 2012

Zeus

Frk. Himmelblå skriver:

Nej, det er ubegribeligt for os velfungerende mødre...

Men noget af det første, der slog mig, da jeg læste, at moren var 21, og dette var hendes tredje barn, OG at hun var på Hjallerup marken, var, at her har vi at gøre med en ung kvinde, som bestemt ikke selv har haft noget let liv.

Jeg tænker, at hvis vi kunne skrue tiden tilbage og få et indblik i hendes barndom, ville vi kunne være vidne til episoder, der var mindst lige så slemme som denne her omtalt i Ekstra Bladet (et medie, jeg ikke har meget til overs for i øvrigt)

Nu er det jo ikke kun eb.dk der bringer historien, det gør tv2.nyheder også, det samme med tekst tv på både tv2 og dr1..

Anmeld

5. juni 2012

Zeus

celkt skriver:

Altså!!

En baby der er efterladt i en bil, i mindst 1 time - og det var først efter det blev opdaget - mens mor er på Hjallerup marked? Hvordan kan man se forskelligt på tingene?

Det er bare ikke noget man gør.... Kunne hun ikke finde en barnepige til den yngste, havde hun værsgo at blive hjemme, og IKKE efterlade barnet i en bil i flere timer!

At politiet bare skælder hende lidt ud, for derefter at aflevere barnet tilbage til hende, gør mig gal.. Det er heller ikke i orden! Hun har udvist så meget, jeg kan slet ikke finde ordene for det, så paf er jeg over at hun for det første har gjort det, men at politiet ikke gjorde mere end gav hende en løftet pegefinger.. Fuldstændig utilgiveligt!

Anmeld

5. juni 2012

An&Jo

Baagøe skriver:

Jeg ville nu tage nyheder fra dette medie med et gran salt Synes ofte de er alt for utroværdige til at jeg har lyst til at beskæftige mig med det

Desværre så er denne historie sand..

Men helt ærligt, så havde jeg sq nok balderet ruden INDEN jeg tilkaldte politiet, for at få det stakkels barn trøstet..

Derudover, så burde den mor slet ikke være blevet genforenet med sit barn, det skulle være taget med, og hun skulle have haft lov til at få det chok det ville være at komme ud til en tom bil!!

Mage til uansvarlighed skal man fandme lede længe efter..

Desværre er der mange der ikke tænker sig om når de tager på marked.. Jeg havde vagt oppe i markedsteltet torsdag aften, hvor jeg stod bag baren, den jeg stod i lå lige op af scenen hvor der altså var virkelig høj musik hele aftenen, og lige nede foran scenen sidder der 2 meget unge par, vil faktisk skyde på de var yngre end mig selv, eller ca samme alder, de har 2 små spædbørn med sig, som ikke har noget ofr ørerne, det vil sige de sidder lige op af højtalerne, men der skal åbenbart ikke beskyttes hørelse her.. De prøver at få de her børn til at sove, og det ender faktisk med at de bliver rigtig irriterede på de her 2 børn over at de ikke vil sove.. Det synes jeg faktisk grænser sig til at være lige så uansvarligt som at efterlade sit barn..

Anmeld

5. juni 2012

celkt

Zeus skriver:

En baby der er efterladt i en bil, i mindst 1 time - og det var først efter det blev opdaget - mens mor er på Hjallerup marked? Hvordan kan man se forskelligt på tingene?

Det er bare ikke noget man gør.... Kunne hun ikke finde en barnepige til den yngste, havde hun værsgo at blive hjemme, og IKKE efterlade barnet i en bil i flere timer!

At politiet bare skælder hende lidt ud, for derefter at aflevere barnet tilbage til hende, gør mig gal.. Det er heller ikke i orden! Hun har udvist så meget, jeg kan slet ikke finde ordene for det, så paf er jeg over at hun for det første har gjort det, men at politiet ikke gjorde mere end gav hende en løftet pegefinger.. Fuldstændig utilgiveligt!

som jeg skrev ovenfor, er det jo ikke denne sag om barnet og moderen på markedet, jeg mener, når jeg siger, vi ser forskelligt på tingene. Men derimod det at efterlade sit barn for en kort stund i bilne, men man lige gør et eller andet. Jeg reagerer på de ret spidse kommentarer om, at DET gør man bare ikke, for så er man en forfærdelig mor..

Men altså, det er selvsagt ikke i orden at efterlade sit spædbarn og så gå til fest, Vorherre til hest!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.