hvad koster en barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Marts<3

Maja84 skriver:

Til vores søns dåb brugte vi nok 10.000-12.000 alt inkl, og holdte det på en kro (billigste her på egnen) Det var med 3 retters menu, derefter kaffe og kage. Vi var 35 personer
Denne gang holder vi i min mors have, hvor der kommer en og laver helstegt pattegris og laver så dåbskage til dessert
Alt inkl mad, drikkevarer, bordpynt osv forventer vi at bruge ca 8-9000
Og regner med at blive ca 35 pers igen.

Vi har lige været til dåb (samme kro som vi brugte til vores søns dåb) hvor de havde det som brunchbuffet, og var super hyggeligt, der kostede det alt inkl ca 200 pr person for mad, 2 slags juice, the og kaffe
Jeg kunne godt finde på at holde brunch næste gang, dog et andet sted, jeg har fået anbefalet af en i mødregruppen, skal vist lige have navnet igen på stedet

Det kan nok godt gøres billigere, men sted kan nemt blive problem, da forsamlingshuse er dyre her i området og ikke dåbsvenlige at leje
Pris afhænger helt bestemt også meget af, hvor meget arbejde man ønsker at lave selv, hvor vi ikke ønsker for meget arbejde,men bare vil nyde dagen uden at skulle spekulere alt for meget over oprydning osv

Tillykke med den lille ny og den kommende dåb

Ja, vi fik et tilbud der hed 250 pr. pers for mad, drikkevare og dessert! Desværre havde vi bare KUN lokalerne til kl 17.30, og han skal først dåbes kl 11.30 40 km væk! Så det duer ikke. Vi er derfor nu i fuld gang med at forsøge at skaffe noget tilsvarende;-) 

Tak for din søde hilsen;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Marts<3

B&J skriver:

vi var 32 mennesker og vi slap med 4000kr

og det var

pynt

mad (helstegt pattegris)

kaffe og kage til senere

sodavand

vin

Jesus, du forstår da og få noget for pengene

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

Sakris skriver:

Vi var 46 mennesker og kom af med 10.000

Vi fik lokaler gratis, bestilte hovedret udefra (tag-selv-bord), lavede kagebord selv + købte en masse slik, havde en masse drikkevare, pianist i kirken, Gave til vores datter, hjemmelavet bordpynt og indkøb af service.

Synes vi stod og ordnede i køkkenet hele dagen. Næste gang vil vi gerne gøre det efter samme model, men MED 2 køkkenhjælpere, så vi kan koncentrere os meget mere om gæsterne. Øv øv når jeg tænker tilbage på det. 

Det er nemlig præcis det jeg frygter. Jeg vil gerne nyde min søn, gæster og festen.. Så må det koste hvad det vil. 

Jeg bruger aldrig så meget tid på at tænke over tingene. Jeg handler bare, også må jeg tag konsekvensen bagefter;-) 

Men nu er vi jo 2 om at betale, så mon ikke det går?

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

Tak for Jeres svar. 

Jeg har klart kunne bruge nogle af dem. 

Jeg har været ude og finde et andet alternativ, og vi har fundet noget lidt billigere, og tættere på;-) Så det tror jeg vi gør

Grunden til at jeg er villigt til at betale så mange penge for en dåb, er værdien og takken til vores familie og venner. 

Anders og jeg havde en hård start som kærester og forældre. Og i den forbindelse har vores familie og venner været en KÆMPE hjælp og støtte. Vi har derfor valgt at "takke" dem gennem en fest. Her vil vi sørger for masser af god mad, hygge, drikkelse og taknemlighed. 

Min søn's start på livet skal ikke straffes via vores valg. Jeg vil derfor gerne have han kigger tilbage på denne dag, velviden om at vi holdte en god dåb og start for ham, fordi at han er det hele værd. 

Så må det koste, hvad det koste vil! Bum

Anmeld

2. juni 2012

B&J

Marts<3 skriver:

Jesus, du forstår da og få noget for pengene

jep det håber jeg da jeg gør især når man ikke har så mange af dem

Anmeld

2. juni 2012

Sakris

Marts<3 skriver:

Det er nemlig præcis det jeg frygter. Jeg vil gerne nyde min søn, gæster og festen.. Så må det koste hvad det vil. 

Jeg bruger aldrig så meget tid på at tænke over tingene. Jeg handler bare, også må jeg tag konsekvensen bagefter;-) 

Men nu er vi jo 2 om at betale, så mon ikke det går?

Ja det kan jeg godt forstå. Vi ofre det også næste gang. Vi havde gæster fra 3 lande udover danmark, så vi synes ikke vi kunne spise folk af med en kop kaffe og en croissant, når de kom langvejs fra for at se vores barn. Vi sparede op allerede inden hun blev født, da vi kun havde en indkomst der svarede til dagpenge+SU.

Vi lagde ca 1000 til side hver måned (eller hvad vi nu havde overskud til) + den første udbetaling af børnepenge!

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

B&J skriver:

hvormåmamangmangetåvavarvi var 32 mennesker og vi slap med 4000kr

og det var

pynt

mad (helstegt pattegris)

kaffe og kage til senere

sodavand

vin

Hvordan har i gjort det, og hvor mange var i

Vi bliver 35, og skal give 5500 det billigste sted, inkl tilbehør

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

B&J skriver:

efoforggrigrisgrisehvormåmamangmangetåvavarvi var 32 mennesker og vi slap med 4000kr

og det var

pynt

mad (helstegt pattegris)

kaffe og kage til senere

sodavand

vin

Vi bliver 35, og skal give 5500 det billigste sted, inkl tilbehør kun for grisen

Anmeld

2. juni 2012

B&J

Maja84 skriver:

Vi bliver 35, og skal give 5500 det billigste sted, inkl tilbehør kun for grisen

jamen vi var 32 personer og det var slagteren i hirtshals vi fik en heltstegt patte gris hos..... og det var med tilbehør... og de lavede den hjemme hos sig selv om kom med den til os...

vin 300kr

3000kr mad

drikke var 500kr da vi handlede i tyskland

kagen gav min mor den kostede 500kr det var 2 stk

og kaffe osv det havde vi selv...

jaa så blev det til 4000kr og hvis vi selv kunne betale kagen jamen så var det 4500kr

pynt 200kr kun fordi en butik her i hjørring skulle lukke så der var masser af procenter og det var jo vildt heldigt

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

B&J skriver:

jamen vi var 32 personer og det var slagteren i hirtshals vi fik en heltstegt patte gris hos..... og det var med tilbehør... og de lavede den hjemme hos sig selv om kom med den til os...

vin 300kr

3000kr mad

drikke var 500kr da vi handlede i tyskland

kagen gav min mor den kostede 500kr det var 2 stk

og kaffe osv det havde vi selv...

jaa så blev det til 4000kr og hvis vi selv kunne betale kagen jamen så var det 4500kr

pynt 200kr kun fordi en butik her i hjørring skulle lukke så der var masser af procenter og det var jo vildt heldigt

Her ser det lidt anderledes ud

Mad 5500

Vin og drikkevarer fra tyskland + benzin 1000

Kaffe og kage 600

Pynt 3-500

så regner med det ialt nok løber op i 7500-8000 alt efter.
Ved ikke hvor vi kan spare, da vi gør alt for det bliver billigt, men synes godt man kan mærke de nye afgifter gør meget når jeg skal handle ind til at lave kage, og ved ikke om det kan holdes på 600 selvom jeg laver selv. Chokolade osv er blevet mega dyrt, men håber at få det billigt i tyskland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.