hvad koster en barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

lycly

Marts<3 skriver:

Selvom vi har fået et rigtig godt tilbud på en resturant, så er vi desværre op på mellem 15.000-18.000kr! Det syntes jeg umiddelbart er mange penge! Kan jeg ikke rigtig overskue! Men jeg må slå koldt vand i blodet tror jeg...

HOLD da op ja, det er godt nok mange penge - især for en barnedåb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Karo

Marts<3 skriver:

Jeg er lidt forkælet måske, men jeg gider virkelig ikke stå for alt selv til vores barnedåb. Så vi betaler os fra det. Men fornemmere det blir lidt dyrt... Stod det til mig, så kom Nik & Jay og spillede, rød løber, fyreværkeri osv 

Men det er nok ikke så realistisk 

Så mit spørgsmål lyder på, hvad kostede Jeres barnedåb? Og hvad indebar den?

Vi blir ca. 65 mennesker.

Tak

Vi var 80 mennesker til begge vores barnedåber. Vi har også fået mad ude fra (første gang buffet og anden gang brunch) og de kostede vel lige under 10.000 kr.

Anmeld

30. maj 2012

onlyme

Marts<3 skriver:

Hvordan kan det blive så billigt? Alene maden her koster  ca 16.000! Jeg er jo helt væk kan jeg se.. Jeg må vidst hjem og snakke det igennem med kæresten igen!

Jamen jeg syede selv dåbskjolen,.
vi fik tunmusse til forret den ret betalte min mor da hun har gjort dette til mine søskendes børns barnedåb også.
Hovederet fik vi mørbradgryde m kartofler ris, annanas og penuts :-)
Til dessert købte vi is og frugt
Min mand er så bager så de sponserede kransekage :-)
Og vi holdte det hjemme

Syntes godt nok det er mange penge i har bestemt jer for at bruge til barnedåben,. vildt ud af øjnene,.

Anmeld

30. maj 2012

chael

Til min ældstes barnedåb, gad vi heller ikke røre en finger.

Så vi havde lejet lokale, med køkken, kokke og tjenere, de dækkede bord, jeg godkendte. De gjorde rent, serverede osv.

Tror vi slap 12.000 kr. Ca. Det var så lækkert. Bare kun at tænke på gæsterne og ikke røre en finger.

*C

Anmeld

30. maj 2012

Barbamama

Vi brugte 20.000kr på vores datters barnedåb! Helt vildt. Det var i et forsamlingshus og med mad derfra. Vi var 53. Denne gang har vi 4000kr at gøre med og vi holder det hjemme. Vi blive 21 denne gang. Vi har ikke råd til det vilde

Anmeld

30. maj 2012

malenemusen

Vi holder det hjemme og ender nok med at bruge omkring 2000kr.

Vi skal grille og har købt kød på tilbud i fakta, og så laver vi to forskellige slags salater og en omgang kartoffelsalat, og flutes.

Sodavand har vi fået gratis igennem mit arbejde.

Dåbskjolen er arvekjole.

Duge har jeg lånt.

Service har vi lejet, tallerkner, bestik og glas til den nette sum af 235kr.

Vi bliver 14 mennesker  

Jeg fatter ikke hvorfor man vil bruge så mange penge på en barnedåb - nej så heller give barnet nogle penge i dåbsgave evt til opstart af børnopsparing.

Anmeld

30. maj 2012

Twinklee

Jeg er også målløs over at der smides så mange penge efter en barnedåb, men smag og behag

Altså, selve dåben er jo gratis, så bestemmer man selv, hvad man vil bagefter.

Vi holdt begge vores dåbsfester ude. Første gang på kro -et frokostarrangement til billige penge. Anden gang fik vi brunch på en café, hvor vi sad for os selv bagefter tog vi hjem til os og fik kaffe og forfriskninger. 

Vi var heller ikke så mange ca. 30 gæster begge gange. Jeg husker ikke, præcis hvad vi gav men max 4000-5000 kr.

Anmeld

30. maj 2012

Nitz - <3 David

Vi havde det på samme måde.. vi havde ikke overskud til at stå for en masse selv.. så vi overlod det til det sted hvor vi holdt det..
Et hotel/kro/feriested.. Vi var 35 voksne, og et par børn.. Det kostede ca. 12.000, Men så stod de også for alt.. lige fra blomster til mad, ja, alt.. Vi skulle bare sætte os til bordet.. (og betale bagefter selvfølgelig)
Vi fik helstegt pattegris, med to slags kartofler.. Og en hulens masse forskellige salater og tilbehør.. Der efter fik vi deres hjemmelavet is, kaffe og dessertvin.. Og så havde vi en veninde til at lave en stor fin fandant kage..
Der var selvfølgelig øl, vand og vin til det hele...

Anmeld

30. maj 2012

M&M's Mor

Marts<3 skriver:

Jeg er lidt forkælet måske, men jeg gider virkelig ikke stå for alt selv til vores barnedåb. Så vi betaler os fra det. Men fornemmere det blir lidt dyrt... Stod det til mig, så kom Nik & Jay og spillede, rød løber, fyreværkeri osv 

Men det er nok ikke så realistisk 

Så mit spørgsmål lyder på, hvad kostede Jeres barnedåb? Og hvad indebar den?

Vi blir ca. 65 mennesker.

Tak

Vi var 30 til begge og vi brugte 3500 kr til begge dåbe og i disse penge var der pynt, drikkelse, mad som jeg selv lavede (er udd. inden for faget), lokale med i...dåbskjolen har vi i familien så ingen udgift der...

Anmeld

30. maj 2012

PernilleogLouis

Vi var 60 mennesker og brugte ca 15000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.