hvad koster en barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

JH12

Vi skal selv snart holde barnedåb, og det kommer til at løbe op i godt 8000 for ca. 24 mennesker . Vi bestiller 3 retters menu udefra, og lejer et forsamligshus .. Incl. I prisen køber vi dåbskjole, tøj til mor og far, samt en gave en vores datter ..
Invitationer har vi fået lavet gratis. Dog mangler vi bordpynt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

vitapigen

Vi holdte vores hjemme i haven i et havetelt

Vi fik tunmousse til forret som jeg selv havde lavet
Til hovedret fik vi pålæg- ostebord fra slagteren
Til dessert 2 slags islagkager fra den lokale ismejeri/gård
Til kaffen havde jeg bagt 2 slags kager

Borde og stole + dug havde vi lejet

Vi var 16 pers og det kostede ca. 3000 kr

Anmeld

1. juni 2012

Sakris

Vi var 46 mennesker og kom af med 10.000

Vi fik lokaler gratis, bestilte hovedret udefra (tag-selv-bord), lavede kagebord selv + købte en masse slik, havde en masse drikkevare, pianist i kirken, Gave til vores datter, hjemmelavet bordpynt og indkøb af service.

Synes vi stod og ordnede i køkkenet hele dagen. Næste gang vil vi gerne gøre det efter samme model, men MED 2 køkkenhjælpere, så vi kan koncentrere os meget mere om gæsterne. Øv øv når jeg tænker tilbage på det. 

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

Karo skriver:

Vi var 80 mennesker til begge vores barnedåber. Vi har også fået mad ude fra (første gang buffet og anden gang brunch) og de kostede vel lige under 10.000 kr.

Wow! Det er godt nok også billigt;-)

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

onlyme skriver:

Jamen jeg syede selv dåbskjolen,.
vi fik tunmusse til forret den ret betalte min mor da hun har gjort dette til mine søskendes børns barnedåb også.
Hovederet fik vi mørbradgryde m kartofler ris, annanas og penuts :-)
Til dessert købte vi is og frugt
Min mand er så bager så de sponserede kransekage :-)
Og vi holdte det hjemme

Syntes godt nok det er mange penge i har bestemt jer for at bruge til barnedåben,. vildt ud af øjnene,.

Tja! Vi har pt pengene, og vi vil gerne have en rigtig god fest.

Dog har jeg brugt de sidste 2 dage på at fikse noget lidt billigere sammen! Men vi er alligevel p åde ca. 15.000 for det hele

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

Twinklee skriver:

Jeg er også målløs over at der smides så mange penge efter en barnedåb, men smag og behag

Altså, selve dåben er jo gratis, så bestemmer man selv, hvad man vil bagefter.

Vi holdt begge vores dåbsfester ude. Første gang på kro -et frokostarrangement til billige penge. Anden gang fik vi brunch på en café, hvor vi sad for os selv bagefter tog vi hjem til os og fik kaffe og forfriskninger. 

Vi var heller ikke så mange ca. 30 gæster begge gange. Jeg husker ikke, præcis hvad vi gav men max 4000-5000 kr.

Det er jo en smagssag. 

Vi har dog reduceret lidt i bugettet! Så nu er vi lidt længere nede, men vi er stadig pænt over de 10.000! Men sådan er det. Og vi for en fantastisk dag/aften. Så kan det ikke være anderledes

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

Nitz - <3 David skriver:

Vi havde det på samme måde.. vi havde ikke overskud til at stå for en masse selv.. så vi overlod det til det sted hvor vi holdt det..
Et hotel/kro/feriested.. Vi var 35 voksne, og et par børn.. Det kostede ca. 12.000, Men så stod de også for alt.. lige fra blomster til mad, ja, alt.. Vi skulle bare sætte os til bordet.. (og betale bagefter selvfølgelig)
Vi fik helstegt pattegris, med to slags kartofler.. Og en hulens masse forskellige salater og tilbehør.. Der efter fik vi deres hjemmelavet is, kaffe og dessertvin.. Og så havde vi en veninde til at lave en stor fin fandant kage..
Der var selvfølgelig øl, vand og vin til det hele...

Jeg fatter ikke det kan lade sig gøre! 12.000! det er jo ingenting for det hele?? Ihh! Gid vi kunne finde et lækkert og billigt sted i KBH! 

Vi er i "forhandling" med nogen, hvor manden koster 150 pr. kuvert. Det syntes jeg er ok. Men så kommer drikkevare osv oveni. 

Og da vi har valgt at holde det en lørdag, samt en sommerdag, så forventer vi også at folk blir længere, så vi skal også have en del drikkevare snacks, skrub-af-mad osv:-) 

Derfor det måske blir mellem de 15.000-18.000? Puha

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

raca skriver:

knapt 30 mennesker og 6000 og vi lavede ikke ret meget selv...

Wow, det var ogsp billigt!

Anmeld

2. juni 2012

Kofoed.

Vi gav mellem 3500 og 4000 for alt, inklusive husleje til 30. Det var 3 retters middag og kaffe bord, dog lavede min stedmor det meste af maden, dagen op til, så stod mine kusiner for servering og opvarmning og lave det sidste af maden, fx skære grøntsager og sådan.

Anmeld

2. juni 2012

Marts<3

La´chrissen skriver:

Jeg vil også sige hvis du fx lejer et lokale kan det nemt komme op i 2500-3000 bare for det. Hvis du så vil have en til at lave maden og stå i køkkenet hele dagen. Bliver det nok en 10.000 for maden og personen. Og så kommer drikkevarer og pynt og tøj oven i. Men det er jo meget forskelligt. Men når du ikke vil lave noget selv koster det jo. Men hvis det er på restaurant kan det nok gøres billigere. Selvfølgelig alt efter prisen på restauranten. Men det kan jo helt klart gøres meget billigere hvis man laver det meste selv

Uden tvivl! Men jeg ønsker jo som sagt, ikke at røre en finger selv, det duer jeg slet ikke til. Så må vi jo bare finde dankortet frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.