Mister min far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Mamalou

Kære dig!

Jeg er rigtig ked af at høre om du situation. Jeg kender intet til reglerne omkring arv, men ud fra de du skriver, så kan jeg ikke lade være med at spørge, om ikke du skal forsøge at få kontakt til din far igen? Jeg kender selvfølgelig ikke hele din baggrund for bruddet, men det lyder på mig som om, at det ikke er et ønske fra din side? 

Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Plysbjørnen

Babymor2010 skriver:

Jeg var heller ikke ret gammel da min far døde, så måske jeg misforstod det  Men den var god nok på min morfars side - der vidste de at der var en ukendt bror født udenfor ægteskabet 

okay... Så vil jeg næsten tro at de har meddelt skifteretten at der har været en bror som de ikke kender, og så har skifterettten forsøgt at finde vedkomne... 

Det er nemlig ikke noget de gør af dem selv... Ved at min mor og hendes søskende af omveje fik afvide at deres far var død 6 mdr tidligere... Og ingen af dem har nogen sinde hørt fra skifteretten...

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Kære dig!

Jeg er rigtig ked af at høre om du situation. Jeg kender intet til reglerne omkring arv, men ud fra de du skriver, så kan jeg ikke lade være med at spørge, om ikke du skal forsøge at få kontakt til din far igen? Jeg kender selvfølgelig ikke hele din baggrund for bruddet, men det lyder på mig som om, at det ikke er et ønske fra din side? 

Kh. Louise

Det er det både og. Har nærmest følt det var frivillig tvang. Der var en masse jeg ikke kunne stå inde for, og ville ikke finde mig i måden de behandlede mig på, og prøvede af flere omgange at mødes, være large, og til sidst måtte jeg sætte grænser, som ikke blev respekteret. Følte ikke jeg havde noget valg, det var som at vælge mellem pest eller colera tvivler desværre på det har ændret sig

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

efoforsståståsva

Jo der er noget der hedder en "tvangsarv" og den kan de ikke tage fra dig... men så skal foreligge et testamente, hvor din far har skrevet under på at du kun skal have "tvangsarven" og resten skal deles mellem hendes børn... Men de kan ikke tage en del af tvangsarven... Men vil sige at din far er et dumt svin hvis han har gjort det, for de har ingen juridisk ret til hans ting og det har hun heller ikke...

Tak for svar
Ved du hvordan det er Hvis der ikke er lavet testamente og de ikke er gift, ændrer det på noget, i forhold til hvad hans kæreste får og hvordan med tingene i hjemmet. Der er jo også ting af affektionsværdi og ting som var hans. Men man kan jo ikke bevise hvad som var hans.
Hvis man arver, og hun ikke Kan betale, bliver hun tvunget fra hus og hjem, eller kan der laves aftaler eller lignende ?

Anmeld

28. maj 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Det er det både og. Har nærmest følt det var frivillig tvang. Der var en masse jeg ikke kunne stå inde for, og ville ikke finde mig i måden de behandlede mig på, og prøvede af flere omgange at mødes, være large, og til sidst måtte jeg sætte grænser, som ikke blev respekteret. Følte ikke jeg havde noget valg, det var som at vælge mellem pest eller colera tvivler desværre på det har ændret sig

Det lyder til at være en rigtig svær situation for dig at stå i. Man vil nok altid have tvivl og sorg i maven, når man fravælger en forælder eller begge!

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

DDeFesDesværr

Det lyder til at være en rigtig svær situation for dig at stå i. Man vil nok altid have tvivl og sorg i maven, når man fravælger en forælder eller begge!

Desværre ja, nu mere der går nu mere ulykkelig bliver jeg, især at jeg intet hører fra ham, føler han ikke er interesseret og har i forbindelse med det her fået flere skrækscenarier bekræftet og gør mig ulykkelig

Anmeld

29. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Tak for svar
Ved du hvordan det er Hvis der ikke er lavet testamente og de ikke er gift, ændrer det på noget, i forhold til hvad hans kæreste får og hvordan med tingene i hjemmet. Der er jo også ting af affektionsværdi og ting som var hans. Men man kan jo ikke bevise hvad som var hans.
Hvis man arver, og hun ikke Kan betale, bliver hun tvunget fra hus og hjem, eller kan der laves aftaler eller lignende ?

Så vidt jeg ved så skal du have de ting som står i din fars navn, f.eks. hvis bilen er købt i hans navn så er bilen din.

Hvis huset er købt i begges navne skal hun købe dig ud af huset, og ja kan hun ikke betale dig, så kan hun blive tvunget fra hus og hjem.

Hvad angår "småting" som billeder osv. så kan det være meget svært når der ikke kan bevises hvis der er hvis, så lige hvad man gør der det ved jeg ikke helt.

Anmeld

29. maj 2012

Brams

Anonym skriver:

Hvad sker der juridisk når min far engang dør?

Min far er efterhånden oppe i årene, så man kan aldrig vide hvad der sker eller hvornår.
Vi har for nyligt valgt at stoppe kontakt, hovedsageligt pga hans kæreste(de er ikke gift)
Hun er desværre typen der gjorde alt for at skubbe mig ud, og fremhæve egne børn. Hun gjorde alt for at sætte mig i dårligt lys, og påstod bla min far og hende havde lavet testamente i tilfælde af de skulle dø, at alt skulle deles ligeligt, mellem alle børnene, dvs hendes ville få en stor del af min fars andel da jeg er enebarn mens hun har flere børn
Hvad sker der når min far dør, nu jeg ingen kontakt har. Vil jeg overhovedet få besked, hvem skal stå for begravelse, og har jeg noget at skulle have sagt, ville være så ked af, hun bestemte alt og jeg intet havde at skulle have sagt.
HVordan med arv og tvangsarv. Er jeg overhovedet berettiget til noget, her tænker jeg især billeder, og få ting med affektionsværdi, men også arv af "formue"

Er i forvejen ked af at have "mistet" min far til hende, og der åbenbart ikke kunne være plads til os begge, men ville føle det så meget værrere hvis det ikke foregik på ordentlig måde, når han engang dør (han har sygdomshistorie med hjerneblødninger, så kan jo kun frygte hvornår det bliver, og vi takket være hans kæreste, ikke bliver forenet inden, hvilket det indtil videre desværre ikke ser ud til

Dette er taget fra Avodan´s hjemmeside:

"Papirløse par er ikke underlagt de samme juridiske regler som ægtepar. Lever du i et papirløst forhold, betyder det for eksempel, at du og din kæreste ikke automatisk arver hinanden."

Dermed ser det jo ud til at hvis de ikke bliver gift, så arver du alt hvad der er din fars.

Bliver de gift, mener jeg at tvangsarven er 25%, som dog yderligere kan reduceres ved testamente til 1/4 af arvelodet (altså 1/4 af de 25%).

Hvad angår småting, kan det jo være svært at bevise hvem der har købt hvad osv.

Håber dog at I finder ud af noget inden det når så vidt.

Jeg har selv aldrig mødt min biologiske far og da han døde for 2½ år siden, fik jeg brev fra en advokat at han var afgået ved døden og jeg skulle tage kontakt til advokaten.

Anmeld

29. maj 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvad sker der juridisk når min far engang dør?

Min far er efterhånden oppe i årene, så man kan aldrig vide hvad der sker eller hvornår.
Vi har for nyligt valgt at stoppe kontakt, hovedsageligt pga hans kæreste(de er ikke gift)
Hun er desværre typen der gjorde alt for at skubbe mig ud, og fremhæve egne børn. Hun gjorde alt for at sætte mig i dårligt lys, og påstod bla min far og hende havde lavet testamente i tilfælde af de skulle dø, at alt skulle deles ligeligt, mellem alle børnene, dvs hendes ville få en stor del af min fars andel da jeg er enebarn mens hun har flere børn
Hvad sker der når min far dør, nu jeg ingen kontakt har. Vil jeg overhovedet få besked, hvem skal stå for begravelse, og har jeg noget at skulle have sagt, ville være så ked af, hun bestemte alt og jeg intet havde at skulle have sagt.
HVordan med arv og tvangsarv. Er jeg overhovedet berettiget til noget, her tænker jeg især billeder, og få ting med affektionsværdi, men også arv af "formue"

Er i forvejen ked af at have "mistet" min far til hende, og der åbenbart ikke kunne være plads til os begge, men ville føle det så meget værrere hvis det ikke foregik på ordentlig måde, når han engang dør (han har sygdomshistorie med hjerneblødninger, så kan jo kun frygte hvornår det bliver, og vi takket være hans kæreste, ikke bliver forenet inden, hvilket det indtil videre desværre ikke ser ud til

Hvis jeg var dig, ville jeg tage første skridt mod en forsoning, for så kan du sige, du har gjort, hvad du kunne...

Såfremt de har lavet testamente, og ikke betænker dig, er der alligevel en tvangsarv på omkring 20%, mener jeg.

Det er en svær situation - tanker herfra om det bedste for fremtiden...

Anmeld

29. maj 2012

Clisolka

Aniteb skriver:

okay... Så vil jeg næsten tro at de har meddelt skifteretten at der har været en bror som de ikke kender, og så har skifterettten forsøgt at finde vedkomne... 

Det er nemlig ikke noget de gør af dem selv... Ved at min mor og hendes søskende af omveje fik afvide at deres far var død 6 mdr tidligere... Og ingen af dem har nogen sinde hørt fra skifteretten...

Ja, de meddelte dem at der var en ukendt bror. Jeg troede at de selv undersøgte det, men så blev jeg det klogere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.