Mister min far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Plysbjørnen

Babymor2010 skriver:

Ja, de meddelte dem at der var en ukendt bror. Jeg troede at de selv undersøgte det, men så blev jeg det klogere 

Det gør de ikke, synes ellers det ville være meget smart at hvis de lige blev lavet et opslag i folkeregisteret, så de kunne se arvingerne, men nej så nemt er det jo ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Brams skriver:

Dette er taget fra Avodan´s hjemmeside:

"Papirløse par er ikke underlagt de samme juridiske regler som ægtepar. Lever du i et papirløst forhold, betyder det for eksempel, at du og din kæreste ikke automatisk arver hinanden."

Dermed ser det jo ud til at hvis de ikke bliver gift, så arver du alt hvad der er din fars.

Bliver de gift, mener jeg at tvangsarven er 25%, som dog yderligere kan reduceres ved testamente til 1/4 af arvelodet (altså 1/4 af de 25%).

Hvad angår småting, kan det jo være svært at bevise hvem der har købt hvad osv.

Håber dog at I finder ud af noget inden det når så vidt.

Jeg har selv aldrig mødt min biologiske far og da han døde for 2½ år siden, fik jeg brev fra en advokat at han var afgået ved døden og jeg skulle tage kontakt til advokaten.

tak for hjælpen, i princippet ved jeg jo ikke om de begge står på papirerne, kunne nok godt ligne hende at få fusket sig til, at det kun har været hendes navn på papirerne, men håber jeg da ikke

uanset er det en kedelig situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.