Mister min far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Annana89 skriver:

Og forresten hvis han har lavet testamente hos en advokat så vil du få besked fra hans advokat hvis han dør! Om du har noget at skulle sige i forhold til begravelulves jeg desværre ikke! Men man kunne da håbe at han måske har været smart at skrive en sidste vilje for så burde det være den der bliver fulgt og så skal di ikke tænke over om hende hans dame bare bestemmer det hele!

tror ikke han har lavet sådan noget, og hvis han har, kan jeg være sikker på hun nok skal få manipuleret ham til at skrive hendes ønsker fremfor hvad han virkelig selv vil.

Han ytrede ofte mange ting, og ønsker osv når vi var alene, og når hun var der, mente han noget helt andet, end tiede stille og lod hende bestemme, ellers fik hun den vendt så det nok skulle blive hendes mening og vilje som kom frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Annana89

Anonym skriver:

de kunne desværre godt være meget lig hende. hun er desuden utrolig manipulerende, desværre også årsagen til, det til sidst krakkede helt

Så kunne man jo lidt håbe på det er hende der føler hun har en magt over dig ved at kunne true dig med sårn nogle følsomme ting og der i sidste ende slet ikke er styr på det formelle, for er der ikke det så vil hende og hendes børn ikke få noget som helst af hans når han dør. 

Selvom det er latterligt at hun skal opfører sig sårn og det så skal gå ud over forholdet til DIN far!

Jeg har selv ikke den store kontakt til min far og har har faktisk aldrig overvejet hvad der skete når han døde:0/ men det tror jeg da lige jeg vil vende i mit hoved nu i forhold til hvad jeg har behov for i forbindelse med begravelse osv!

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Annana89 skriver:

Så kunne man jo lidt håbe på det er hende der føler hun har en magt over dig ved at kunne true dig med sårn nogle følsomme ting og der i sidste ende slet ikke er styr på det formelle, for er der ikke det så vil hende og hendes børn ikke få noget som helst af hans når han dør. 

Selvom det er latterligt at hun skal opfører sig sårn og det så skal gå ud over forholdet til DIN far!

Jeg har selv ikke den store kontakt til min far og har har faktisk aldrig overvejet hvad der skete når han døde:0/ men det tror jeg da lige jeg vil vende i mit hoved nu i forhold til hvad jeg har behov for i forbindelse med begravelse osv!

desværre er hun meget ordensmenneske, og har styr på alt hvad angår papirer og økonomi, han har aldrig været den dygtige til det, og hun bruger dette imod ham, til at underkue ham, hun sørger for at handle osv, og han har kun lommepenge, han kan bruge. hun sørger for resten på deres konti ja han er over 50 og får lommepenge af konen, og får kun ekstra hvis han skal købe noget hun synes er ok han køber

Nej jeg er bekymret omkring begravelse, om man vil få besked, og om man har nogen indflydelse, ville især ikke bryde mig om at de skulle have fælles gravplads, og jeg for tid og evighed skulle slås med hendes børn, især når jeg er i undertal

Anmeld

28. maj 2012

ESV

Det hele kommer an på om de bor sammen og hvor længe de har gjort det. Når de har boet sammen i 5 år eller over er de ligestillet som ægtefolk.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Det hele kommer an på om de bor sammen og hvor længe de har gjort det. Når de har boet sammen i 5 år eller over er de ligestillet som ægtefolk.

De har været sammen over 10 år, og huset har de nok haft i 7 år efterhånden

hvordan bliver de sidestillet som ægtefolk, for må da være forskel på om man er gift, eller boet sammen mange år

Anmeld

28. maj 2012

ESV

Anonym skriver:

De har været sammen over 10 år, og huset har de nok haft i 7 år efterhånden

hvordan bliver de sidestillet som ægtefolk, for må da være forskel på om man er gift, eller boet sammen mange år

Det er nogen år siden de lavede reglerne om og det gjorde de fordi der er så mange der i vores samfund idag lever sammen uden at blive gift det er "normen" og i takt med den udvikling lavede de arve reglerne om..

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

ESV skriver:

Jeg googlede det lige. Det drejer sig kun om 2 år med fælles bopæl, hvis man ikke er gift 

https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/Skat/gaver-og-arv/Sider/arveregler-og-afgifter.aspx?

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg googlede det lige. Det drejer sig kun om 2 år med fælles bopæl, hvis man ikke er gift 

https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/Skat/gaver-og-arv/Sider/arveregler-og-afgifter.aspx?

ser ud til jeg håbe han lever længst, hvilket jeg selvfølgelig og helst så, så vi igen kunne få kontakt

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

jeg forstår den så ikke helt, for der er jo mange på under nærmeste familie, også stedbørn, hvilket jeg da synes er sådan lidr, for kommer da meget an på hvordan man ser på det, feks har man haft børnene boende siden de var små, er det jo meget anderledes, end få voksne stedbørn, som flytter for dem selv, efter få år

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

ser ud til jeg håbe han lever længst, hvilket jeg selvfølgelig og helst så, så vi igen kunne få kontakt

Jeg vil i hvert fald krydse fingre for at i får kontakt igen 

Jeg fandt lige et andet link til dig, som du måske kan bruge 

http://www.business.dk/pension/faar-man-besked-om-sin-fars-doed

Min kæreste har heller ikke kontakt med hans far, så det er lidt samme situation. Han prøvede at kontakte ham, kort efter Isabella blev født, men han lød ikke interesseret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.