Mister min far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Carl-Emil's mor

min hvad man nu end kalder ham har lige mistet sin far som han IKKE havde kontakt med!

Han havde en kæreste igennem de sidste 6 år. Han havde lavet testamente og sagde at kæresten skulle have 3/4 og børnene så skulle dele den sidste 1/4 som er der tvangs arv ..

tvangsarv er at børn arver 1/4 af formue mm

Håber rigtig meget du og din far genoptager kontakt igen for ved hvordan det har påvirket min tuttelut at hans far nu er død uden de faktisk nåede at få etableret en stabil kontakt igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

min hvad man nu end kalder ham har lige mistet sin far som han IKKE havde kontakt med!

Han havde en kæreste igennem de sidste 6 år. Han havde lavet testamente og sagde at kæresten skulle have 3/4 og børnene så skulle dele den sidste 1/4 som er der tvangs arv ..

tvangsarv er at børn arver 1/4 af formue mm

Håber rigtig meget du og din far genoptager kontakt igen for ved hvordan det har påvirket min tuttelut at hans far nu er død uden de faktisk nåede at få etableret en stabil kontakt igen..

tak.
jeg håber, frygter desværre han afviser, eller hun vil få for meget at sige, og tvivler på de ønsker at ændre noget, som er krav for at det ville kunne lade sig gøre.

trist andre er/har været i samme situation

Anmeld

28. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

tak.
jeg håber, frygter desværre han afviser, eller hun vil få for meget at sige, og tvivler på de ønsker at ændre noget, som er krav for at det ville kunne lade sig gøre.

trist andre er/har været i samme situation

kender ikke dig og din situation men var det mig så mødte jeg op et sted hvor jeg vidste hun ikke var og sagde helt ærligt far vi skal have en snak..

Jeg gjorde det med min egen far fornylig... Han lover lover lover men der sker intet.. så sidst vi så hinanden sagde jeg " Helt ærligt jeg gider ikke komme her mere. X-X hilser aldrig på min søn eller jeg, der bliver ikke sagt hej tak eller farvel og det gider jeg simpelthen ikke" fordi jeg havde fanget ham i en krog hvor han var uden hende gik den faktisk godt og nu bliver der da hilst på os når vi er på besøg

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

kender ikke dig og din situation men var det mig så mødte jeg op et sted hvor jeg vidste hun ikke var og sagde helt ærligt far vi skal have en snak..

Jeg gjorde det med min egen far fornylig... Han lover lover lover men der sker intet.. så sidst vi så hinanden sagde jeg " Helt ærligt jeg gider ikke komme her mere. X-X hilser aldrig på min søn eller jeg, der bliver ikke sagt hej tak eller farvel og det gider jeg simpelthen ikke" fordi jeg havde fanget ham i en krog hvor han var uden hende gik den faktisk godt og nu bliver der da hilst på os når vi er på besøg

Har desværre prøvet flere gange at tage snak med min far, på tomandshånd, hver gang gået rigtig godt, og så snart han så har været hjemme, så vender han, efter hun har været en del af det.det er sjovt så forskellige meninger man pludselig kan have, og sjovt nok hendes ord når det er. Tydeligt at høre det er gentagelse af det Hun siger/har sagt, pga måden meningerne kommer ud på

Er bare så ked, og ville ønske jeg Kunne snakke åbent om det, men min familie er glade for beslutningen så de synes bare alt er fint, og manden virker ikke interesseret i at snakke, for jeg har jo taget et valg, og så må jeg enten holde ved eller tage kontakt igen. Men det ønsker jeg jo heller ikke, både fordi jeg ikke ønsker det tilbage som det var før, og frygten for at blive afvist

Anmeld

28. maj 2012

Plysbjørnen

Babymor2010 skriver:

Nemlig. Så længe de ikke er gift har hun intet at skulle have sagt - medmindre de har lavet testamente. 

Min far døde selv for 17 år siden og mine forældre var gift. Der blev sat en undersøgelse i gang mht. børn udenfor ægteskabet - kan det passe det var skifteretten?

F.eks. døde både min mormor og morfar for henholdsvis 3 og 4 år siden, der vidste vi der var en bror, som de ikke havde kontakt med.  Det viste sig så at han var død, men havde en datter. 

Jeg frygter den dag min mor dør, for så bliver der en masse ballade med hendes nye mands børn - men de har intet at skulle have sagt, for de er hans børn, og ikke hendes biologiske. De har ikke lavet et testamente, men er gift. 

Normalt blander skifteretten sig ikke i den slags... Men det kan tænkes at der er blevet sagt at der kan være mulige børn uden for ægteskab og det derfor er blevet undersøgt...

Anmeld

28. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om de har lavet testamente, hun har før påstået de har haft lavet dokument, hvor alt bliver delt ligeligt, hvis de dør, så hendes børn får mere, da de er flere, mens jeg er enebarn, er der ikke noget som hedder tvangsarv, eller kn hun/de godt gøre jeg intet har at skulle have sagt?
de har fælles hus og bil osv. men er ikke gift, kun "forlovet" mig bekendt har de ikke planer om at blive gift

Jo der er noget der hedder en "tvangsarv" og den kan de ikke tage fra dig... men så skal foreligge et testamente, hvor din far har skrevet under på at du kun skal have "tvangsarven" og resten skal deles mellem hendes børn... Men de kan ikke tage en del af tvangsarven... Men vil sige at din far er et dumt svin hvis han har gjort det, for de har ingen juridisk ret til hans ting og det har hun heller ikke...

Anmeld

28. maj 2012

Barejegsnartergravid

Ifølge arveloven skal du minimum have 25% selv om de har lavet testamente, og du vil få besked, hvis det uheldige skulle ske. De 25% kan de ikke røre ved, heller ikke testementere til andre.

Anmeld

28. maj 2012

Barejegsnartergravid

Hov tvangsarven er de 25 %.

Anmeld

28. maj 2012

Barejegsnartergravid

Pps hvis de ikke er gift, og der er særbørn kan hun ikke sidde i udskiftet bo, hvilket vil sige hun skal betale dig de 25% med det samme

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

Aniteb skriver:

Normalt blander skifteretten sig ikke i den slags... Men det kan tænkes at der er blevet sagt at der kan være mulige børn uden for ægteskab og det derfor er blevet undersøgt...

Jeg var heller ikke ret gammel da min far døde, så måske jeg misforstod det  Men den var god nok på min morfars side - der vidste de at der var en ukendt bror født udenfor ægteskabet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.