Unge mødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

Guldimaven

BigBabyDream skriver:

Præcis. Man hører bare så mange fordomme men jeg tror du har helt ret man kan hvad man vil!

Lige præcis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

-Sigrid-

BigBabyDream skriver:

Hej unge mødre 

Sagen er den, at jeg brændende ønsker mig en lille en, så jeg vil gerne høre om jeres liv som ung mor! 

Jeg har de sidste 4 måneder gået rundt i en tilstand af lykke jeg ikke troede jeg kunne opnå. Jeg ELSKER at være ung mor

Men jeg er også sammen med hendes far og han elsker hende (næsten) lige så meget som jeg gør, og vores forældre er også helt tossede med hende. Jeg har styr på økonomi (nogenlunde) og ... Jah, det er grundende til at jeg er lykkelig over at være ung mor... Derfor behøver de jo ikke at være dine grunde

Anmeld

22. maj 2012

morethanperfect

An&Jo skriver:

Jeg har os en HF og der er slet ikke noget nær så mange lektier som på en videregående uddannelse..

Nu vil hun være pædagog, og der er meget opgaveskrivning og godt med lektier, det er jo ikke ligefrem en nem uddannelse hun vælger.. Kender flere der er gået den vej og det kan være rigtig hårdt, selv uden børn..

Og vil sige at det ikke er hårdere at være enlig, for mig blev det lettere for jeg havde pludselig ikke forventninger til en anden om at hjælpe til, jeg blev tvunget til at gøre det selv lige pludselig..

Nåå ja .. Men hvis man er i et forhold der fungere rigtig godt så er det nemmere at være 2 ..

Anmeld

22. maj 2012

OktoberMor

Hej med dig. 

Jeg har endnu ikke født men er halvvejs gennem graviditeten, og jeg er 20 til juni.. Jeg syntes det er fantastisk, jeg vil faktisk hellere ha børn først og derefter have en fast karriere, da jeg ønsker at være en ung, frisk mor for mine børn.. Jeg har det lidt sådan at self er det vigtigt med en uddannelse osv, og jeg har 2 uddannelser i rygsækken, men når der ingen lærepladser/arbejde nogen steder for tiden, så hvorfor ikke starte familien op med det samme.. ?

Anmeld

22. maj 2012

Maja_4000

Jeg var 21 da jeg fik Caroline , hun er 17 måneder nu

Det "værste" har været at jeg har mistet næsten alle mine veninder .. Men det var vel så ikke rigtige veninder jeg havde

Det var meningen at jeg skulle starte på hf i januar , men min datter var bare syg konstant , så nu laver jeg ikke noget - Andet end aktivering .. Det har også været ret hårdt , især fordi jeg jo er nødt til at aflevere hende i vuggestue selvom jeg synes det er unødvendigt :/

Hvis der er noget du vil vide , kan du bare spørge

Anmeld

22. maj 2012

Kamulla

Jeg Fik min søn 3mdr før jeg blev 20år..

Jeg er 100% alene om det, havde en hård graviditet, en ekstrem svær fødsel med mange komplikationer, et lækkert barn.. desværre skreg han døgns 24t de første 3 mdr, da vi fandt ud af han var mælkeallergiker..

min historie er ikke en solstråle historie, og selvom jeg ELSKER min søn ubeskriveligt og ALDRIG vil lave det om, så vil jeg ikke råde andre unge til det.. det er så ubeskrivelig hårdt, og slet ikke så rosenrødt mange drømmer om.. og så er det faktisk hårdt ikke være egoist mere, men altid skal lave noget på barnets primisser...

jeg gør det, men tror ikke man kan forstille sig det.. du er ung, du skal rejse, tage din uddannelse osv.. nyd livet (ikke fordi det slutter når man får børn)

Jeg er nu snart 24år gammel, har min søn på 4, stadig single, men gennemfører HF her om 1 mdr.. det er jeg sku stolt af

Anmeld

22. maj 2012

Kofoed.

Jeg er heller ikke begyndt på skole endnu, min pige er 8 måneder og var lige fyldt 21 da hun kom.

Der er mange ting jeg fortryder jeg ikke kan give min pige, jeg ville ønske jeg kunne give hende et fast hjem (forstået som det hus, vi vil eje, hvor hun skulle bo hele hendes liv), en have at lege i, i det gode vejr, en rolig start på livet og ikke det kaos hun kom ud i. Min graviditet var en af de værste, ventede tvillinger, alt perfekt, lige indtil 24. uge, hvor vi var til scanning og den ene pige var død og havde været det i tre uger, derefter gå i 4 måneder med bevidsthed om, at den ene pige sparkede, maste og, ja, alt hvad man nu kan forestille sig, mod sin søster, 4 måneder med både liv og død, den største glad og største sorg og så føde den begge, igen det bedste og værste i verden. Så står man med en nyfødt og skal planlægge begravelse, fordi hun død en uge tidligt til systemet skal betale og tage sig af den del. En graviditet er ikke altid lykken og kender flere der har fået efterfødselsreaktioner, de er skide gode mødre, bedste intentioner, men et eller andet har slået dem ud, man ved ikke hvem det rammer, men det kan ramme hårdt. Derfor skal man virkelig have styr på dit liv og netværk, havde min kæreste og familie ikke trådt ind, havde jeg nok ikke haft min datter i dag, uddannelse er ikke nødvendigt før man får børn, man skal bare have nogen til at tage over en gang i mellem.

Noget af en smøre og håber det gav mening.

Anmeld

22. maj 2012

Lovely<3

An&Jo skriver:

Jeg har os en HF og der er slet ikke noget nær så mange lektier som på en videregående uddannelse..

Nu vil hun være pædagog, og der er meget opgaveskrivning og godt med lektier, det er jo ikke ligefrem en nem uddannelse hun vælger.. Kender flere der er gået den vej og det kan være rigtig hårdt, selv uden børn..

Og vil sige at det ikke er hårdere at være enlig, for mig blev det lettere for jeg havde pludselig ikke forventninger til en anden om at hjælpe til, jeg blev tvunget til at gøre det selv lige pludselig..

Så er pædagog uddannelsen altså heller ikke mere udfordrende 

Anmeld

22. maj 2012

MinNoah

Kamulla skriver:

Jeg Fik min søn 3mdr før jeg blev 20år..

Jeg er 100% alene om det, havde en hård graviditet, en ekstrem svær fødsel med mange komplikationer, et lækkert barn.. desværre skreg han døgns 24t de første 3 mdr, da vi fandt ud af han var mælkeallergiker..

min historie er ikke en solstråle historie, og selvom jeg ELSKER min søn ubeskriveligt og ALDRIG vil lave det om, så vil jeg ikke råde andre unge til det.. det er så ubeskrivelig hårdt, og slet ikke så rosenrødt mange drømmer om.. og så er det faktisk hårdt ikke være egoist mere, men altid skal lave noget på barnets primisser...

jeg gør det, men tror ikke man kan forstille sig det.. du er ung, du skal rejse, tage din uddannelse osv.. nyd livet (ikke fordi det slutter når man får børn)

Jeg er nu snart 24år gammel, har min søn på 4, stadig single, men gennemfører HF her om 1 mdr.. det er jeg sku stolt af

SÅ enig!

Jeg fødte da jeg lige var blevet 22... og selvfølgelig elsker jeg min søn overalt på jorden - MEN jeg vil råde andre til at vente.

Det er virkelig ikke så rosenrødt som man går og forestiller sig, det er hårdt arbejde fra dag 1. Men lige meget hvor mange mennesker der siger det til én inden man får barn, så tror man ikke rigtig på det før man selv står med et barn der måske 

- ikke vil sove

-ikke vil spise

- en amning der gør mere ondt end forventet.

Man skal virkelig omstille sit liv 100 procent - for man kan altså ikke bare leve videre som før. At man ikke får sin nattesøvn i starten er en ting, - men ja der er bare SÅ meget hele tiden. Og DU kommer aldrig i første række mere - ALTID vil du have én (dit barn) i tankerne, dag, nat, på arbejde, i byen, overalt...

Men ja glæderne ved børn er mange - RIGTIG mange! Og at få barn under uddannelse ser jeg slet ikke som et problem! Det er mere det at du er 19 år... Vil virkelig råde dig til at vente mindst 2-3 år... mindst!!

Knus fra en ærlig mor

Anmeld

22. maj 2012

An&Jo

Lenore2009 skriver:

Så er pædagog uddannelsen altså heller ikke mere udfordrende 

Nej nej..

Men uddannelse er hårdt arbejde hvis man skal have det hele med.. Og det skal man jo altså helst..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.