Unge mødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Lykke:)

rikkeregnbue skriver:

Mange tak, det synes jeg også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

LilleLene skriver:

Håber det lykkes for dig uden for meget bøvl

Tusind tak!

Anmeld

23. maj 2012

AnonymAnonym skriver:

Jeg elsker mit liv som ung mor!

Jeg var sytten da jeg var gravid og nåede at blive atten inden jeg fødte, og altså jeg nyder det! Nogen dag er lidt hårdere end andre med sådan en lille bebs i huset, men det er VIRKELIG det hele værd! 

Ej hvor lækkert!  

Anmeld

23. maj 2012

christina92 skriver:

Jeg synes også det kommer an på hvor gammel din kæreste er? Hvor længe i har været sammen og hvilke drømme og planer i har for fremtiden.

Hvordan ser hans udd planer ud? Hvor skal i bo? Er der økonomi til en lille? osv

Han bliver snart 20, ønsker sig også et barn, så vi er enige

Vi har været sammen i tre år, vi bor sammen og han læser til revisor, så elevløn. Jeg får SU. 

jeg vil være pædagog.

Anmeld

23. maj 2012

christina92 skriver:

Jeg synes også det kommer an på hvor gammel din kæreste er? Hvor længe i har været sammen og hvilke drømme og planer i har for fremtiden.

Hvordan ser hans udd planer ud? Hvor skal i bo? Er der økonomi til en lille? osv

Han bliver snart 20, ønsker sig også et barn, så vi er enige

Vi har været sammen i tre år, vi bor sammen og han læser til revisor, så elevløn. Jeg får SU. 

jeg vil være pædagog.

Anmeld

23. maj 2012

Guldimaven skriver:

Lige præcis!

Anmeld

23. maj 2012

-Sigrid- skriver:

Jeg har de sidste 4 måneder gået rundt i en tilstand af lykke jeg ikke troede jeg kunne opnå. Jeg ELSKER at være ung mor

Men jeg er også sammen med hendes far og han elsker hende (næsten) lige så meget som jeg gør, og vores forældre er også helt tossede med hende. Jeg har styr på økonomi (nogenlunde) og ... Jah, det er grundende til at jeg er lykkelig over at være ung mor... Derfor behøver de jo ikke at være dine grunde

Ej hvor lækkert! stort tillykke til jer 

Her er der styr på økonomien med en fin indkomst, dog læser vi begge. Synes det er fantastisk at "bevise" at man sagtens kan selvom man er ung!  

Anmeld

23. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BigBabyDream skriver:

Hvor lækkert 

Jsmrn hvad vil jeg vide ... ALT hvordan reagerede din kæreste, dine forældre og din omgangskreds? og jeg bliver student til juni og skal derefter starte på pædagoguddannelsen, ville du vælge at følge dit hjerte eller vente til du er færdiguddannet?

Jeg ville begynde på uddannelsen, tage et par år, så jeg var godt og vel halvvejs, og så overveje, om det var nu, jeg skulle have barn, eller om jeg skulle vente, til jeg var færdig. Jeg fik mit første barn, da jeg var halvvejs i min uddannelse, tog orlov et år og vendte så tilbage til studierne. Jeg var 22 år, da jeg fødte. 

Det er lettere at vende tilbage til studiet efter barsel end at skulle begynde på et nyt studium efter at have fået barnet - man kender stedet, studiets opbygning osv. og skal bruge knap så mange kræfter på at lære et nyt sted at kende. Jeg tror, at det kan være en medvirkende årsag til, at en del mødre opgiver deres uddannelse, at de skal bruge oceaner af energi på at falde til i et helt nyt kapitel af deres liv - og det er lettere at overskue, at man er færdig med uddannelsen et par år efter, end hvis der venter en  tre et halvt års studietid. 

Anmeld

24. maj 2012

anja89

BigBabyDream skriver:

Hej unge mødre 

Sagen er den, at jeg brændende ønsker mig en lille en, så jeg vil gerne høre om jeres liv som ung mor! 

Jeg var 18 da jeg fik den første og 21 da jeg fik min anden 

Jeg elsker livet som mor, men en ting er sikkert det er med blod,sved og tåre nogle gange.

Nok er de kære unger en helt særlig gave og vil aldrig undvære dem, men hold da helt k..t hvor er det hårdt til tider 

Bare husk lige meget om du vælger at skulle havde barn nu eller senere, du kan rasikere at dit forhold ikke holder og derfor bliver alene.

Så stil dig selv spørgsmålet: kan min økonomi køre rundt vis jeg får et barn? (til tider dyrt) vil jeg evt kunne klare det alene vis forholdet brister? Alt efter om du er færdig uddannet, vis ikke kan du så klare at passe barn om morgnen inden skole/arbejde, tage i evt skole, hente barnet, få handlet ind, vasket tøj, badet barnet, lave mad, gøre rent, spise med barnet, putte barnet og måske lave lektier efter alt dette er sket på en dag?

Jeg er ikke ude på at snakke dig fra dit ønske men dette er ting jeg måske bare ikke havde tænkt fuldkommen igennem inden min første ( var en upser) 

Jeg har været alene med mine piger hele den lilles liv (2 år) og før det var min daværende kæreste ikke meget med om tingene så har stået med alt alene siden min store pige var 4 måneder.

Så selv om det ikke er det man ønsker at skulle stå alene syntes jeg man skal tage det med i sine overvejelser, jeg mente heller ikke jeg skulle blive alene hverken første eller anden gang men sådan er det og den lille pige er fuld tid da hendes far ikke vil kendes ved hende selv om det var planlagt 

Håber det gav lidt mening 

Anmeld

24. maj 2012

-Sigrid-

BigBabyDream skriver:

Ej hvor lækkert! stort tillykke til jer 

Her er der styr på økonomien med en fin indkomst, dog læser vi begge. Synes det er fantastisk at "bevise" at man sagtens kan selvom man er ung!  

Jeg tror ikke du skal tænke så meget i ung eller gammel eller bevise at man kan, mere være sikker på man kan selvom alle siger noget andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.