Unge mødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

HeidiØ

Månsson skriver:

Åh jeg ved ikke om jeg er ung mor, jeg var 23 da jeg fødte vores datter ?

Ja, jeg tænker tooooo oooold!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

L&V

HeidiØ skriver:

Ja, jeg tænker tooooo oooold!

Ja næsten et mose fund he he

Anmeld

24. maj 2012

Lykke:)

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville begynde på uddannelsen, tage et par år, så jeg var godt og vel halvvejs, og så overveje, om det var nu, jeg skulle have barn, eller om jeg skulle vente, til jeg var færdig. Jeg fik mit første barn, da jeg var halvvejs i min uddannelse, tog orlov et år og vendte så tilbage til studierne. Jeg var 22 år, da jeg fødte. 

Det er lettere at vende tilbage til studiet efter barsel end at skulle begynde på et nyt studium efter at have fået barnet - man kender stedet, studiets opbygning osv. og skal bruge knap så mange kræfter på at lære et nyt sted at kende. Jeg tror, at det kan være en medvirkende årsag til, at en del mødre opgiver deres uddannelse, at de skal bruge oceaner af energi på at falde til i et helt nyt kapitel af deres liv - og det er lettere at overskue, at man er færdig med uddannelsen et par år efter, end hvis der venter en  tre et halvt års studietid. 

Så dit råd er egentlig at få det imens man studere?

Anmeld

24. maj 2012

anja89 skriver:

Jeg var 18 da jeg fik den første og 21 da jeg fik min anden 

Jeg elsker livet som mor, men en ting er sikkert det er med blod,sved og tåre nogle gange.

Nok er de kære unger en helt særlig gave og vil aldrig undvære dem, men hold da helt k..t hvor er det hårdt til tider 

Bare husk lige meget om du vælger at skulle havde barn nu eller senere, du kan rasikere at dit forhold ikke holder og derfor bliver alene.

Så stil dig selv spørgsmålet: kan min økonomi køre rundt vis jeg får et barn? (til tider dyrt) vil jeg evt kunne klare det alene vis forholdet brister? Alt efter om du er færdig uddannet, vis ikke kan du så klare at passe barn om morgnen inden skole/arbejde, tage i evt skole, hente barnet, få handlet ind, vasket tøj, badet barnet, lave mad, gøre rent, spise med barnet, putte barnet og måske lave lektier efter alt dette er sket på en dag?

Jeg er ikke ude på at snakke dig fra dit ønske men dette er ting jeg måske bare ikke havde tænkt fuldkommen igennem inden min første ( var en upser) 

Jeg har været alene med mine piger hele den lilles liv (2 år) og før det var min daværende kæreste ikke meget med om tingene så har stået med alt alene siden min store pige var 4 måneder.

Så selv om det ikke er det man ønsker at skulle stå alene syntes jeg man skal tage det med i sine overvejelser, jeg mente heller ikke jeg skulle blive alene hverken første eller anden gang men sådan er det og den lille pige er fuld tid da hendes far ikke vil kendes ved hende selv om det var planlagt 

Håber det gav lidt mening 

Det er selvfølgelig med i overvejelserne vi vil begge rigtig gerne, og vi vil begge have råd til det hvis vi af en elleranden grund skulle komme til at være alene men det er altid dejligt at høre andres historier!

Anmeld

24. maj 2012

-Sigrid- skriver:

Jeg tror ikke du skal tænke så meget i ung eller gammel eller bevise at man kan, mere være sikker på man kan selvom alle siger noget andet 

Ja, det tror jeg du har helt ret i!

Anmeld

24. maj 2012

-Sigrid-

BigBabyDream skriver:

Ja, det tror jeg du har helt ret i!

Anmeld

24. maj 2012

Nanastep

Jeg var 19 da jeg blev gravid, og fødte da jeg var 20.
er 21 nu.
Jeg har det mest fantasktiske liv nogensiden, jeg elsker min søn (14mdr) så UBESKRIVELIGT højt og kan virkelig ikke se min hverdag uden ham!
jeg har ingen uddannelse men jeg går igang her til august som SOSU, jeg glæder mig rigtig meget til at få gennemført min uddannelse så Emil kan blive storbror
vi har en plan om at lave nr 2 når jeg er uddannet

Livet som ung mor er fantastisk!

Anmeld

24. maj 2012

anja89

BigBabyDream skriver:

Det er selvfølgelig med i overvejelserne vi vil begge rigtig gerne, og vi vil begge have råd til det hvis vi af en elleranden grund skulle komme til at være alene men det er altid dejligt at høre andres historier!

Jeg synes det er super skønt at sved masser af energi til ungerne Syntes det er rigtig godt i har taget det med i overvejelsen om i evt kunne ende alene

Anmeld

24. maj 2012

UngMor17

BigBabyDream skriver:

Hej unge mødre 

Sagen er den, at jeg brændende ønsker mig en lille en, så jeg vil gerne høre om jeres liv som ung mor! 

Jeg har ikke læst hele tråden, men vil alligevel lige svare på dit indlæg 

Jeg er ung mor på 17 år. Jeg blev gravid da jeg var 16 år, min lille datter er ikke planlagt, men hun er selvfølgelig ønsket. Jeg ELSKER at være ung mor. Men vil da lige tilføje at det IKKE bare er en dans på røde roser. Det er godt nok hårdt arbejde, der kræver en masse tålmodighed, overskud, energi, og LYSTEN til at gøre de ting. Men alt det ved du jo nok godt 

Jeg synes du skal følge dit hjerte. Hvis du og din kæreste, selv føler det er det rigtige tidspunkt nu, så spring ud i det. Hvad skulle gå galt? Din udannelse kan du altid tage. Det er bare min holdning, nok fordi jeg selv allerede er mor, og først starter på min uddannelse, når barsel er slut. Jeg har planlagt min fremtid, og det hele ser godt ud, og kører som det skal. Derfor kan JEG personligt, ikke se et problem i at springe ud i det og følge sit hjerte, hvis det er det man vil.  

Håber mit svar hjalp lidt? 

Anmeld

26. maj 2012

Nanastep skriver:

Jeg var 19 da jeg blev gravid, og fødte da jeg var 20.
er 21 nu.
Jeg har det mest fantasktiske liv nogensiden, jeg elsker min søn (14mdr) så UBESKRIVELIGT højt og kan virkelig ikke se min hverdag uden ham!
jeg har ingen uddannelse men jeg går igang her til august som SOSU, jeg glæder mig rigtig meget til at få gennemført min uddannelse så Emil kan blive storbror
vi har en plan om at lave nr 2 når jeg er uddannet

Livet som ung mor er fantastisk!

Ej hvor lækkert!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.