Total forarget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Guldimaven

wamse skriver:

Nix Og en mor SKAL da heller ikke vide alt, man har vel også som ung lov til, at have noget for sig selv

Jeg har den fulde tryghed i, at mine børn fortæller mig tingene, når de har behov for det, og ikke når jeg har det Jeg ved de siger til, hvis de har brug for hjælp, og de er fornuftige mennesker, og så skal de bare ud og gøre deres egne erfaringer med livet

Hvor lyder du bare som min egen mor! Og hun er simpelthen det bedste forbillede en kommende mor kan have..  Så du må jo være en lige så god mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

isabellasmor

StineW79 skriver:

Ja det er nok derfor!! Syntes nu heller ik at det er noget der sådan normalt sker, så måske også derfor jeg blev lidt overrasket!! Vh stine

Ja men så er det jo nok bare sådan det hænger sammen 

Anmeld

21. maj 2012

Muhmi

Tin skriver:

Jeg ville edderm..... bliver splintende rødglødende af raseri hvis det var min 16 årige datter der stod der!!!

Også selvom hun evt skulle have læseferie eller what ever...

Det gør almindelige velfungerende børn bare ikke!! Så kunne de vælge en is, sluch-ice eller andet for barnlige sjæle så var det da en ok pause for en eventuel læseferie.....

Jeg er 36 og jeg kunne sku ikke engang finde på at gøre det!! Jeg ville nok vælge at nyde en kold øl i eftermiddag på terrassen hvis det absolut skulle være.

Vil lige hilse at sige at jeg var velfungerende som teenager men så sandelig også som voksen nu... Og jo... Det er altså noget teenagere gør... For altså som 16 årig der er man i min verden stor nok til at selv bestemme om man vil have sig en øl...

Og i min verden vil jeg sku hellere have at mine børn drikker sig en øl, forsvarligt med vennerne end at de løber vildfaren rundt til en fest jeg ikke aner noget som helst om...

Sad faktisk og tænkte på det tidligere, at jeg godt kunne blive én af de forældre der tillod fester hjemme hos os, under opsyn, for jeg vil bestemt ikke nægte min søn at have sig en sjov ungdom og det har man ved at prøve nogle grænser af

Anmeld

21. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tin skriver:

Altså (undskyld denne drejning til TS) Synes bare tit man ser at den generelle holdning er at en mor ikke ved alt!!!

Men jov jeg kender til alt hvad mine børn laver. Alt fra tanker om sex, øl, kærester, venner, numselege i børnehaven, prøver at ryge mv.

En god nærværende mor/far kender til alt hvad der sker omkring hendes/hans  børn.

Er nemlig selv vokset op i en familie, hvor man var bange for at fortælle noget som helst, og det var faktisk ligegyldigt om det var en lille løgn man ville fortælle eller om det var sandheden.

Jeg har lært mine børn, at jeg langt hellere vil vide besked om både det gode og det dårlige de laver end jeg vil finde ud af det på sigt.   Hvis man er nærværende nok, så ved man altså godt vis ens børn har stået og drukket øl kl 10!

Jeg synes, du er meget kategorisk her. Dels er jeg ikke enig med dig i, at vi skal vide alt, hvad der sker omkring vores teenagere, dels er det ikke en naturlov, at gode og nærværende forældre ved alt. 

En 14-16-årig må godt have hemmeligheder for sine forældre - de øver sig i at kappe navlestrengen, og de har lov at have et privatliv. Gode og nærværende forældre kan godt have børn, der både lyver og overtræder regler, uden at forældrene kender til det. Min mangeårige erfaring med netop den aldersgruppe har lært mig, at intet er sikkert, og at det meget vel kan være de nærværende og "rigtige" forældres børn, der har flest hemmeligheder og foretager sig det mest "forbudte" - mennesker er ikke forudsigelige og programmerbare størrelser. 

Selvfølgelig skal en 14-årig ikke drikke øl på åben gade, men det er ikke kun de "dårlige" forældres børn, der gør den slags. Det kan lige så vel være den - i forældrenes øjne - fornuftige og velopdragne pige, som i den grad trænger til at bryde med forældrenes opfattelse af at være et mønsterbarn. I den alder betyder vennernes indflydelse langt mere end forældrenes. 

Anmeld

21. maj 2012

Bonde-liv

det kan ikke sætte mit pis i kog

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du er meget kategorisk her. Dels er jeg ikke enig med dig i, at vi skal vide alt, hvad der sker omkring vores teenagere, dels er det ikke en naturlov, at gode og nærværende forældre ved alt. 

En 14-16-årig må godt have hemmeligheder for sine forældre - de øver sig i at kappe navlestrengen, og de har lov at have et privatliv. Gode og nærværende forældre kan godt have børn, der både lyver og overtræder regler, uden at forældrene kender til det. Min mangeårige erfaring med netop den aldersgruppe har lært mig, at intet er sikkert, og at det meget vel kan være de nærværende og "rigtige" forældres børn, der har flest hemmeligheder og foretager sig det mest "forbudte" - mennesker er ikke forudsigelige og programmerbare størrelser. 

Selvfølgelig skal en 14-årig ikke drikke øl på åben gade, men det er ikke kun de "dårlige" forældres børn, der gør den slags. Det kan lige så vel være den - i forældrenes øjne - fornuftige og velopdragne pige, som i den grad trænger til at bryde med forældrenes opfattelse af at være et mønsterbarn. I den alder betyder vennernes indflydelse langt mere end forældrenes. 

og her er netop min pointe.... For jeg vil unægtelig se en anelse skeptisk til de unge mennesker der står og drikker øl midt om formiddagen, og det vil en hel del andre også ( medmindre det er blå mandag) og der er vel ingen forældre der ønsker at der skal ses skævt til deres børn fordi de vil se seje ud foran brugsen.

Anmeld

21. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Tin skriver:

Altså (undskyld denne drejning til TS) Synes bare tit man ser at den generelle holdning er at en mor ikke ved alt!!!

Men jov jeg kender til alt hvad mine børn laver. Alt fra tanker om sex, øl, kærester, venner, numselege i børnehaven, prøver at ryge mv.

En god nærværende mor/far kender til alt hvad der sker omkring hendes/hans  børn.

Er nemlig selv vokset op i en familie, hvor man var bange for at fortælle noget som helst, og det var faktisk ligegyldigt om det var en lille løgn man ville fortælle eller om det var sandheden.

Jeg har lært mine børn, at jeg langt hellere vil vide besked om både det gode og det dårlige de laver end jeg vil finde ud af det på sigt.   Hvis man er nærværende nok, så ved man altså godt vis ens børn har stået og drukket øl kl 10!

Det vil altså sige at en mor ikke er nærværende og god hvis hun ikke ved alt om sine børn?? Det er sådan du stiller det op....

Jeg er sikker på at du ikke kender til ALT hvad dine børn går og laver. Børn og teenager skal selvfølgelig have små hemmeligheder for sig selv og det er jo ganske normalt at have det.

Hånden på hjertet....havde du slet ingen hemmeligheder over for dine forældre??

Jeg bliver sku lidt stødt og provokeret af det du skriver....bla. det der med at en god og nærværende forældre ved alt hvad sit barn laver.....

Anmeld

21. maj 2012

wamse

Guldimaven skriver:

Hvor lyder du bare som min egen mor! Og hun er simpelthen det bedste forbillede en kommende mor kan have..  Så du må jo være en lige så god mor!

1000 tak skal du have

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Omsorgsgiver skriver:

Det vil altså sige at en mor ikke er nærværende og god hvis hun ikke ved alt om sine børn?? Det er sådan du stiller det op....

Jeg er sikker på at du ikke kender til ALT hvad dine børn går og laver. Børn og teenager skal selvfølgelig have små hemmeligheder for sig selv og det er jo ganske normalt at have det.

Hånden på hjertet....havde du slet ingen hemmeligheder over for dine forældre??

Jeg bliver sku lidt stødt og provokeret af det du skriver....bla. det der med at en god og nærværende forældre ved alt hvad sit barn laver..... </p>

jeg havde nemlig masser af usunde hemmeligheder for mine forældre fordi jeg ikke turde fortælle om mit liv og mine oplevelser, fordi uanset hvad jeg lavede, så var det forkert.

Derfor har jeg gjort op med mig selv,at mine børn og vi forældre ska have et åbent forhold, og det er da heldigvis lykkes ganske udemærket. Selvfølgelig ved jeg ik alt i detaljer, men jeg ved hvad der er nødvendigt at vide, og jeg kender mine børn godt nok til at vide at de aldrig ville kunne finde på at drikke foran brugsen.

Tit sidder deres venner her og hygger sig, og også dem har vi et tæt forhold til. Har før kørt en dreng hjem, der var bange for at sku hjem til skideballe pga noget møg han havde lavet.

Så jeg synes egentlig at vi har ok fingeren på pulsen.

Har selv i teenager børn?

Anmeld

21. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Tin skriver:

jeg havde nemlig masser af usunde hemmeligheder for mine forældre fordi jeg ikke turde fortælle om mit liv og mine oplevelser, fordi uanset hvad jeg lavede, så var det forkert.

Derfor har jeg gjort op med mig selv,at mine børn og vi forældre ska have et åbent forhold, og det er da heldigvis lykkes ganske udemærket. Selvfølgelig ved jeg ik alt i detaljer, men jeg ved hvad der er nødvendigt at vide, og jeg kender mine børn godt nok til at vide at de aldrig ville kunne finde på at drikke foran brugsen.

Tit sidder deres venner her og hygger sig, og også dem har vi et tæt forhold til. Har før kørt en dreng hjem, der var bange for at sku hjem til skideballe pga noget møg han havde lavet.

Så jeg synes egentlig at vi har ok fingeren på pulsen.

Har selv i teenager børn?

Men hvis dine børn kom hjem og sagde at de havde gjort et eller andet som ikke lige var så godt får de så ingen anmærkninger eller skideballe for det?? Det lyder lidt som om at for ikke at skulle have hemmeligheder for sine forældre så får man ingen konsevens eller skideballe for det....

Er kun 24 så teenagebørn skulle jeg ikke gerne have nogen af, hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.