Total forarget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tin skriver:

og her er netop min pointe.... For jeg vil unægtelig se en anelse skeptisk til de unge mennesker der står og drikker øl midt om formiddagen, og det vil en hel del andre også ( medmindre det er blå mandag) og der er vel ingen forældre der ønsker at der skal ses skævt til deres børn fordi de vil se seje ud foran brugsen.

Det er vi ikke uenige om, nej - det var dine udsagn om at vide ALT, og at det kendetegner en god mor, jeg finder bombastiske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Omsorgsgiver skriver:

Men hvis dine børn kom hjem og sagde at de havde gjort et eller andet som ikke lige var så godt får de så ingen anmærkninger eller skideballe for det?? Det lyder lidt som om at for ikke at skulle have hemmeligheder for sine forældre så får man ingen konsevens eller skideballe for det....

Er kun 24 så teenagebørn skulle jeg ikke gerne have nogen af, hehe..

nej skideballe får de ikke, for oftest ved de jo godt hvis de har lavet noget lort. De er ik itvivl om når jeg er vred. Men jeg behøves ik råbe eller skælde dem ud med alverdens straffe.

Jeg har "blikket" der siger alt, og så en formanende snak + selvfølgelig stor ros fordi de fortæller det........det kaldes anerkende opdragelse, hvor man fremmer positiv adfærd og næsten ignorere den negative.

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mor og meget mere skriver:

Det er vi ikke uenige om, nej - det var dine udsagn om at vide ALT, og at det kendetegner en god mor, jeg finder bombastiske. 

det vat måske også en forkert måde at skrive det på, sorry.

Anmeld

21. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

StineW79 skriver:

Var ved købmanden her kl 10, ind kommer en flok drenge på ca 14-15 år. De køber alle en enkelt øl, som de så stiller sig til at drikke udenfor butikken! 

Tænker bare at helt ærligt er det ik forbudt at sælge alkohol til mindreårige? Går de ik i skole? Altså hva er det lige der sker?? 

Ved ik om det bare er mig der er ved at være gammel, med det der forstår jeg simpelhen ik! Vh stine

Øv hvor er det sørgeligt, at det præcis er det der går galt i speciel små samfund. Man ønsker ikke at se legenmintation (staves) inden man sælger dem varen

Anmeld

21. maj 2012

Laura.

StineW79 skriver:

Var ved købmanden her kl 10, ind kommer en flok drenge på ca 14-15 år. De køber alle en enkelt øl, som de så stiller sig til at drikke udenfor butikken! 

Tænker bare at helt ærligt er det ik forbudt at sælge alkohol til mindreårige? Går de ik i skole? Altså hva er det lige der sker?? 

Ved ik om det bare er mig der er ved at være gammel, med det der forstår jeg simpelhen ik! Vh stine

Hm.. ærligtalt, så ville jeg være ligeglad. Mit liv er for kort til at forarges over mennesker som gør ting anderles og forkert i min verden.. Det kan også bare være så svært at se på "børn" hvor gamle de er.. man kan tro, men ikke vide det med sikkerhed. Er sælger bag kassen i tvivl, jamen så skal han/hun selvfølgelig bede om ID.

Anmeld

21. maj 2012

Isabella_mor

er det ikke blå mandag.? eller hvordan? er det ikke der hvor de der er blevet konfirmeret i weekenden lige drikker sig lidt i hegnet... 

ja det skete dog ikke til min blå mandag. men ja. de unge møder jo alkohol før eller siden... 

vi har sgu så skide travlt med at iagttage og vurdere og tage stilling og forarge os over hvad andre går og laver... kan vi ikke bare passe os selv engang imellem og lade unge være unge og dumme... de lærer forhåbentlig af det en dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.