Total forarget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.860 visninger
55 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Var ved købmanden her kl 10, ind kommer en flok drenge på ca 14-15 år. De køber alle en enkelt øl, som de så stiller sig til at drikke udenfor butikken! 

Tænker bare at helt ærligt er det ik forbudt at sælge alkohol til mindreårige? Går de ik i skole? Altså hva er det lige der sker?? 

Ved ik om det bare er mig der er ved at være gammel, med det der forstår jeg simpelhen ik! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

anynom

StineW79 skriver:

Var ved købmanden her kl 10, ind kommer en flok drenge på ca 14-15 år. De køber alle en enkelt øl, som de så stiller sig til at drikke udenfor butikken! 

Tænker bare at helt ærligt er det ik forbudt at sælge alkohol til mindreårige? Går de ik i skole? Altså hva er det lige der sker?? 

Ved ik om det bare er mig der er ved at være gammel, med det der forstår jeg simpelhen ik! Vh stine

Hvordan ved du hvor gamle de var? Er det muligt, at de har været 16 og derfor har gjort noget lovligt?

Mange skoler er gået på læseferie - eller måske har de haft en kort dag?

Anmeld

21. maj 2012

StineW79

JulieWH skriver:

Hvordan ved du hvor gamle de var? Er det muligt, at de har været 16 og derfor har gjort noget lovligt?

Mange skoler er gået på læseferie - eller måske har de haft en kort dag?

De var helt tydeligt ik gamle nok!! De kom gående oppe fra skolen, som ligger tæt på købmanden, så tænker at det passer med et frikvarter. Tror ik de har fri kl 10! Vh stine

Anmeld

21. maj 2012

MorDk

14 eler 16 sys stadig det er for tidligt at drikke øl ... også kl.10.00 (Men det er min mening) jaja jeg drak selv øl da jeg var 14 men ikke til hverdag og på gaden....MEN jeg er nok bare gammeldags...

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

StineW79 skriver:

Det forstår jeg sku heller ikke.. Så nej du er ikke gammel

Anmeld

21. maj 2012

StineW79

MorDk skriver:

14 eler 16 sys stadig det er for tidligt at drikke øl ... også kl.10.00 (Men det er min mening) jaja jeg drak selv øl da jeg var 14 men ikke til hverdag og på gaden....MEN jeg er nok bare gammeldags...

Nej det er nu heller ik fordi jeg ik drak øl da jeg havde den alder, en gang i mellem, men lige præis som dig, ka jeg aldrig drømme om at gøre det kl 10 om formidaggen, på åben gade, midt i skoletiden!  Vh stine

Anmeld

21. maj 2012

Ciss

Er det ikke ligegyldigt, om man er gammeldags? Det, de drenge gjorde der, er da bare slet ikke i orden. Jeg tror, jeg havde taget en telefon til skolen og lige tipset dem om det. Det er helt sikkert ikke noget, som hverken skolen eller forældrerne har godkendt....

Anmeld

21. maj 2012

tarkoflen

Ciss skriver:

Er det ikke ligegyldigt, om man er gammeldags? Det, de drenge gjorde der, er da bare slet ikke i orden. Jeg tror, jeg havde taget en telefon til skolen og lige tipset dem om det. Det er helt sikkert ikke noget, som hverken skolen eller forældrerne har godkendt....

Jeg er helt enig med dig

Anmeld

21. maj 2012

Guldimaven

Jeg tror det er dig, der er lidt gammeldags..  I hvert fald efter min mening.. Jeg syntes dem, der må købe alkohol kommer til at se yngre og yngre ud, og har derfor svært ved at vurdere hvilken alder de rent faktisk har..

Og ja, hvis de har læseferie eller kort dag, så er det da hyggeligt at få en enkelt sammen med vennerne!  

Men ja, det kan jo være det har set meget anderledes ud i situationen!

Nu er jeg også selv 19, så det kan være det er derfor jeg har den mening jeg har..

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Guldimaven skriver:

Jeg tror det er dig, der er lidt gammeldags..  I hvert fald efter min mening.. Jeg syntes dem, der må købe alkohol kommer til at se yngre og yngre ud, og har derfor svært ved at vurdere hvilken alder de rent faktisk har..

Og ja, hvis de har læseferie eller kort dag, så er det da hyggeligt at få en enkelt sammen med vennerne!  

Men ja, det kan jo være det har set meget anderledes ud i situationen!

Nu er jeg også selv 19, så det kan være det er derfor jeg har den mening jeg har..

Jeg ville edderm..... bliver splintende rødglødende af raseri hvis det var min 16 årige datter der stod der!!!

Også selvom hun evt skulle have læseferie eller what ever...

Det gør almindelige velfungerende børn bare ikke!! Så kunne de vælge en is, sluch-ice eller andet for barnlige sjæle så var det da en ok pause for en eventuel læseferie.....

Jeg er 36 og jeg kunne sku ikke engang finde på at gøre det!! Jeg ville nok vælge at nyde en kold øl i eftermiddag på terrassen hvis det absolut skulle være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.