Total forarget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

mpr

StineW79 skriver:

Var ved købmanden her kl 10, ind kommer en flok drenge på ca 14-15 år. De køber alle en enkelt øl, som de så stiller sig til at drikke udenfor butikken! 

Tænker bare at helt ærligt er det ik forbudt at sælge alkohol til mindreårige? Går de ik i skole? Altså hva er det lige der sker?? 

Ved ik om det bare er mig der er ved at være gammel, med det der forstår jeg simpelhen ik! Vh stine

Syntes ikke det er dig der er gammeldags, efter min mening syntes jeg igenerelt kke man burde drikke før man var 18 aller tidligst 17.. Og jeg er altså selv kun 19 Tænker det er i orden at smage lidt hjemme hos ens forældre men resten syntes jeg er dybt uhørt... Og ikke noget der skal foregå uden opsyn af voksne.. Elev fester kan det lige gå fordi der er der voksne tilstede men bare ude i det fri på en hverdag det ville slet ikke være i orden for mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

sne190810

Guldimaven skriver:

Jeg tror det er dig, der er lidt gammeldags..  I hvert fald efter min mening.. Jeg syntes dem, der må købe alkohol kommer til at se yngre og yngre ud, og har derfor svært ved at vurdere hvilken alder de rent faktisk har..

Og ja, hvis de har læseferie eller kort dag, så er det da hyggeligt at få en enkelt sammen med vennerne!  

Men ja, det kan jo være det har set meget anderledes ud i situationen!

Nu er jeg også selv 19, så det kan være det er derfor jeg har den mening jeg har..

Aaaarrh .. Den holder altså ikke i dette sammenhæng, syntes jeg.

Det er mandag formiddag (nogle ville endda sige morgen), stå og drikke øl ude på gaden?

Kunne forstår hvis vi snakker en dejlig solrig eftermiddag, hvor nogle gymnasieelever sat sig i en park og drak en øl/cider.

Men det som TS beskriver lyder helt hul i hoved og forkert IMO.

Jeg har ikke opfattet TS bliver forarget over de unge drak øl, men MÅDEN det blev gjort på.

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Guldimaven skriver:

Nej okay.  Jeg tror også at dine børn kommer til at stå der en dag, uden du ved noget om det..  

Det er jeg så ret sikkert på ikke kommer til at ske. Den store er 16, og hun drikker ikke, men arbejder og passer hendes skole. Hun går som sådan ikke til fester, men afholder hyggeaftener med vennerne hvor de ser film, guffer drikker i spandevis af sodavand.

Hun kan slet ikke lide spiritus, tiltrods for at vi har tilbudt hende det ved festlige lejligheder. Jeg går nemlig ikke ind for at opmuntre vores børn til at smage på øl eller andet. Hvis hun vil stå og drikke øl udenfor en butik på en hverdag.....ja så kan hun gøre det når hun bliver 18!

Vores dreng på knap 14 har heller ingen interrese i øl eller andet. Dog nok lidt mere end pigen har alligevel. Han spørger ind til det mv.

Men hvis det skulle ske, ville jeg blive taknemmelig for om nogle ville påtale det enten overfor mine børn i situationen eller ved at kontakte mig!

Anmeld

21. maj 2012

Guldimaven

sne190810 skriver:

Det er mandag formiddag (nogle ville endda sige morgen), stå og drikke øl ude på gaden?

Kunne forstår hvis vi snakker en dejlig solrig eftermiddag, hvor nogle gymnasieelever sat sig i en park og drak en øl/cider.

Jeg har ikke opfattet TS bliver forarget over de unge drak øl, men MÅDEN det blev gjort på.

Jae, det kan godt ske.. Men jeg ville nu ikke tænke videre over det..  

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Chel1992 skriver:

Syntes ikke det er dig der er gammeldags, efter min mening syntes jeg igenerelt kke man burde drikke før man var 18 aller tidligst 17.. Og jeg er altså selv kun 19 Tænker det er i orden at smage lidt hjemme hos ens forældre men resten syntes jeg er dybt uhørt... Og ikke noget der skal foregå uden opsyn af voksne.. Elev fester kan det lige gå fordi der er der voksne tilstede men bare ude i det fri på en hverdag det ville slet ikke være i orden for mig  

Jeg kunne ikke være mere enig.

Anmeld

21. maj 2012

Guldimaven

Tin skriver:

Det er jeg så ret sikkert på ikke kommer til at ske. Den store er 16, og hun drikker ikke, men arbejder og passer hendes skole. Hun går som sådan ikke til fester, men afholder hyggeaftener med vennerne hvor de ser film, guffer drikker i spandevis af sodavand.

Hun kan slet ikke lide spiritus, tiltrods for at vi har tilbudt hende det ved festlige lejligheder. Jeg går nemlig ikke ind for at opmuntre vores børn til at smage på øl eller andet. Hvis hun vil stå og drikke øl udenfor en butik på en hverdag.....ja så kan hun gøre det når hun bliver 18!

Vores dreng på knap 14 har heller ingen interrese i øl eller andet. Dog nok lidt mere end pigen har alligevel. Han spørger ind til det mv.

Men hvis det skulle ske, ville jeg blive taknemmelig for om nogle ville påtale det enten overfor mine børn i situationen eller ved at kontakte mig!

Det er hvad du tror..  Du aner jo intet om, hvad de laver bag din ryg.. Jeg siger ikke, at det du fortæller ikke er rigtig..

Det kan godt være de slet ikke har interessen for det og det er jo bare dejligt hvis de kan nyde at være børn så længe..

MEN en mor ved altså ikke alt..

Anmeld

21. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Guldimaven skriver:

Det er hvad du tror..  Du aner jo intet om, hvad de laver bag din ryg.. Jeg siger ikke, at det du fortæller ikke er rigtig..

Det kan godt være de slet ikke har interessen for det og det er jo bare dejligt hvis de kan nyde at være børn så længe..

MEN en mor ved altså ikke alt..

Altså (undskyld denne drejning til TS) Synes bare tit man ser at den generelle holdning er at en mor ikke ved alt!!!

Men jov jeg kender til alt hvad mine børn laver. Alt fra tanker om sex, øl, kærester, venner, numselege i børnehaven, prøver at ryge mv.

En god nærværende mor/far kender til alt hvad der sker omkring hendes/hans  børn.

Er nemlig selv vokset op i en familie, hvor man var bange for at fortælle noget som helst, og det var faktisk ligegyldigt om det var en lille løgn man ville fortælle eller om det var sandheden.

Jeg har lært mine børn, at jeg langt hellere vil vide besked om både det gode og det dårlige de laver end jeg vil finde ud af det på sigt.   Hvis man er nærværende nok, så ved man altså godt vis ens børn har stået og drukket øl kl 10!

Anmeld

21. maj 2012

Guldimaven

Tin skriver:

Altså (undskyld denne drejning til TS) Synes bare tit man ser at den generelle holdning er at en mor ikke ved alt!!!

Men jov jeg kender til alt hvad mine børn laver. Alt fra tanker om sex, øl, kærester, venner, numselege i børnehaven, prøver at ryge mv.

En god nærværende mor/far kender til alt hvad der sker omkring hendes/hans  børn.

Er nemlig selv vokset op i en familie, hvor man var bange for at fortælle noget som helst, og det var faktisk ligegyldigt om det var en lille løgn man ville fortælle eller om det var sandheden.

Jeg har lært mine børn, at jeg langt hellere vil vide besked om både det gode og det dårlige de laver end jeg vil finde ud af det på sigt.   Hvis man er nærværende nok, så ved man altså godt vis ens børn har stået og drukket øl kl 10!

Jeg er langt fra enig! Min forældre er de bedste forældre i hele verden, og de ved IKKE alt.. Og min mor er nærværende, spørger ind til ting og siger at vi bare skal komme til hende hvis der er noget.. Min mor går op i min søskendes og mit liv..

Man er altså ikke en dårlig forældre, bare fordi man ikke ved alt..  Så er min mor i hvert fald en røv dårlig mor i dine øjne..

Anmeld

21. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
sne190810 skriver:

Ja det var endelig mest måden det forgik på og at de bare havde ku købe øl, når de helt tydeligt var under 16 år! Vh stine

Anmeld

21. maj 2012

isabellasmor

Tin skriver:

Undskyld jeg blander mig, men du skriver at du ikke opmuntre dine børn til at drikke spiritus, men du skriver at i tilbyder det til festlige lejligheder? Kunne jeg bare ikke få til at hænge sammen  

Og så til ts, det kan altså være rigtig svært at bedømme alder! Da jeg var 16 og min kusine var 22, der kunne jeg godt købe smøger, men hun blev bedt om at vise ID.. Og det var den samme i kassen.... Som bare et lille eksempel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.