Kobberspiral vs. hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Okay - dejligt for dig at det bare fungere

Men hvad så når det kommer til børn? Hvad siger de der med den sygdom du har? 

Jeps

Jamen det er jo en sygdom der kan gøre det svært at få børn.. Men 60-70 % der har det får børn naturligt.. Det kan bare tage længere tid.. MEn kan det jo ogsp for alm, mennesker Og så er der en procent del der får hjælp.. Og så er der nogle der er ufrivilligt barnløse.. Men sådan er det jo også med "almindelige" kvinder .. 

I starten da jeg fandt ud af jeg var syg, var det bare det eneste jeg kunne tænke på.. AT JEG ALDRIG FØR BØRN... ! Men så var jeg til et møde hvor næsten 90 % havde børn, var igang .. Eller ville have børn.. Og så kom troen op igen  og også fordi jeg spurgte  en lektor i noget underlivs halløjsa fra Aarhus universitet/hospital om hvordan landet lå.. Da han var med til det møde.. SÅ jeg kan have mine nedtursdage med smerter, hvor jeg tænker det kommer aldrig til at ske.. Men så kan jeg læse den ene solstråle historie efter hinanden i den gruppe jeg er medlem af (folk der fejler det samme) .. Så tænker jeg at det skal nok gå ALT sammen Ellers er lægerne heldigvis meget dygtige i Aarhus, på den afdeling hvor de fixer den her sygdom  

Så jeg er nødt til at tro på mig selv og min krop.. Også fordi mange i min den dersens gruppe er blevet opereret.. Og er jeg ikke.. Da de fandt ud af de kunne holde det nede, og derved holde arvæv væk .. er mit underliv heldigvis i "god" stand. SÅ JEG HÅBER 

Men lige nu er jeg nødt til at have spiral, for at sætte sygdommen i bero. Og standse det .. Så jeg er tip top klar til at blive mor 

upppss det blev lidt langt .. Undskyld 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

norenberg

AalborgPigen skriver:

Jeps

Jamen det er jo en sygdom der kan gøre det svært at få børn.. Men 60-70 % der har det får børn naturligt.. Det kan bare tage længere tid.. MEn kan det jo ogsp for alm, mennesker Og så er der en procent del der får hjælp.. Og så er der nogle der er ufrivilligt barnløse.. Men sådan er det jo også med "almindelige" kvinder .. 

I starten da jeg fandt ud af jeg var syg, var det bare det eneste jeg kunne tænke på.. AT JEG ALDRIG FØR BØRN... ! Men så var jeg til et møde hvor næsten 90 % havde børn, var igang .. Eller ville have børn.. Og så kom troen op igen  og også fordi jeg spurgte  en lektor i noget underlivs halløjsa fra Aarhus universitet/hospital om hvordan landet lå.. Da han var med til det møde.. SÅ jeg kan have mine nedtursdage med smerter, hvor jeg tænker det kommer aldrig til at ske.. Men så kan jeg læse den ene solstråle historie efter hinanden i den gruppe jeg er medlem af (folk der fejler det samme) .. Så tænker jeg at det skal nok gå ALT sammen Ellers er lægerne heldigvis meget dygtige i Aarhus, på den afdeling hvor de fixer den her sygdom  

Så jeg er nødt til at tro på mig selv og min krop.. Også fordi mange i min den dersens gruppe er blevet opereret.. Og er jeg ikke.. Da de fandt ud af de kunne holde det nede, og derved holde arvæv væk .. er mit underliv heldigvis i "god" stand. SÅ JEG HÅBER 

Men lige nu er jeg nødt til at have spiral, for at sætte sygdommen i bero. Og standse det .. Så jeg er tip top klar til at blive mor 

Må man være så fræk at spørge om hvilken sygdom det er at du har??

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Jeps

Hvor er det altså fedt at høre, at du alligevel har sådan en tro på, at det nok skal gå 

Men ja, selvfølgelig er der også "raske" kvinder, hvor det tager længe at blive gravide  

Har I noget "planer" om noget, eller?

Glæder mig til at følge med i om der sker noget

Synes du er for sej 

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

norenberg skriver:

Må man være så fræk at spørge om hvilken sygdom det er at du har??

Det kan du tro  

Det er Endometriose.. Plus jeg har noget der hedder Vulvodyni. Men det sidst nævnte har ikke noget med at få børn at gøre  

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Hvor er det altså fedt at høre, at du alligevel har sådan en tro på, at det nok skal gå 

Men ja, selvfølgelig er der også "raske" kvinder, hvor det tager længe at blive gravide  

Har I noget "planer" om noget, eller?

Glæder mig til at følge med i om der sker noget

Synes du er for sej 

Det bliver jeg nødt til .. Har spildt for mange tårer på at græde over noget, som man jo faktisk slet ikke ved om det kommer til at være aktuelt .. 

Jaaa vi snakker sådan frem og tilbage.. Men nu har jeg lige fået drømmeelevpladsen fra 2 juli.. Der er jeg så udlært 30 juni 2014.. Så der skal det lort her sku bare ud .. Ej.. MEn altså jeg vil gøre de 2 år færdig.. Så kan spiralen også holde det nede Og så er der forhåbentlig et lille ønskebarn på vej.. Vi snakker om det næsten hver dag i forhold til maaange ting.. Idag snakkede vi fx navne.. Så vi glæder os begge to.. 

men de sidste 2 år har været SÅ hårde for os.. Pga min sygdom.. Så nu nyder vi at jeg har min elevplads og at vi har hinanden 

TAK 

Du er virkelig sød .. Det er så sødt sagt Det rører mig meget . da det jo tager hårdt på en, at have kroniske smerter. SÅ jeg nyder mine gode dage  

Anmeld

19. maj 2012

norenberg

AalborgPigen skriver:

Det kan du tro  

Det er Endometriose.. Plus jeg har noget der hedder Vulvodyni. Men det sidst nævnte har ikke noget med at få børn at gøre  

ok lider selv af endometriose og pco....og har har fået tre dejlige unger

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

norenberg skriver:

ok lider selv af endometriose og pco....og har har fået tre dejlige unger

Er du blevet opereret ? 

Ej hvor dejligt at høre  

Har du fået dem naturligt ?

Anmeld

19. maj 2012

morbibi

AnnaKJ skriver:

Jeg begynder, at tænke lidt i prævention efter fødslen og mine tanker kredser egentlig mest omkring en spiral.

Men hvad skal man vælge? Kobber - eller hormonspiral? 

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer, både gode og dårlige

Min læge sagde i mandags, at en spiral var et udmærket valg, hvis man ikke skulle have flere børn hurtigt efter - eller kunne man jo også vælge at blive steriliseret   Øhhhhmm ja - jeg er så 22 år og tror ikke lige det er nu jeg vil vælge, at fratage mig selv muligheden for at få flere børn  Utroligt nok at hun sagde det! 

Jeg har prøvet kobberspiralen og den gav mig kraftige blødninger og smagen af en konstant kobbersmag i munden

Når jeg har født næste gang, får jeg ude på sygehuset, sat en hormonspiral op og det ser jeg frem til

Anmeld

19. maj 2012

norenberg

AalborgPigen skriver:

Er du blevet opereret ? 

Ej hvor dejligt at høre  

Har du fået dem naturligt ?

Nej det er jeg ikke men de snakket om at gøre det og fjerne min livmoder hvis det ikke kommer til at gå med den her hormon spiral

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Det bliver jeg nødt til .. Har spildt for mange tårer på at græde over noget, som man jo faktisk slet ikke ved om det kommer til at være aktuelt .. 

Jaaa vi snakker sådan frem og tilbage.. Men nu har jeg lige fået drømmeelevpladsen fra 2 juli.. Der er jeg så udlært 30 juni 2014.. Så der skal det lort her sku bare ud .. Ej.. MEn altså jeg vil gøre de 2 år færdig.. Så kan spiralen også holde det nede Og så er der forhåbentlig et lille ønskebarn på vej.. Vi snakker om det næsten hver dag i forhold til maaange ting.. Idag snakkede vi fx navne.. Så vi glæder os begge to.. 

men de sidste 2 år har været SÅ hårde for os.. Pga min sygdom.. Så nu nyder vi at jeg har min elevplads og at vi har hinanden 

TAK 

Du er virkelig sød .. Det er så sødt sagt Det rører mig meget . da det jo tager hårdt på en, at have kroniske smerter. SÅ jeg nyder mine gode dage  

Tillykke med elevpladsen  

Kan godt forstå, at du gerne vil have de sidste 2 år med og set i det store perspektiv, så er det "kun" 2 år mere - det er altså ikke længe alligevel  

Når du falder godt til på din elevplads, så flyver tiden helt sikkert afsted  

Og hvor er det godt I har hinanden, det hjælper rigtig meget at man har en at støtte sig til. Vi har selv haft nogle hårde år efter vores datter blev født, og det har bare ikke været let - så ved hvor vigtigt partnerskabet er 

Håber virkelig, at det kommer til at gå jer rigtig godt, og at I får jeres ønskebarn uden problemer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.