Kobberspiral vs. hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

AnnaK89

Hougaard92 skriver:

Jeg har hormonspiral og haft siden oktober sidste år, og jeg er glad for min.

ens mens går helt væk - men man kan godt døje med at pletbløde.

MEN forskelligt fra person til person.

Dejligt at høre flere positive fortællinger  

Det må jo næsten blive sådan en, hvis den kan stoppe de kraftige blødninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Det lærte vi også omkring Lærke - altså at tale om det, det bliver kun værre hvis man ikke får lukket sine frustrationer og tanker ud, det er vejen direkte til at stort sort hul Min mand havnede der efter et stykke tid og det var rigtig svært for ham at håndtere det hele - men vi lærte at være åbne for hinanden, og han fik glæden tilbage Og nu er vi stærkere end nogensinde 

Jeg har bare bestemt at jeg bestemmer over sygdommen, den bestemmer ikke over mig ! Basta..

Kan rigtig godt lide din tankegang  

Herhjemme har vi også sagt, at statistik kun er et tal og det er ikke det der kommer til at afgøre hvornår Lærke ikke er her mere - og vi vil ikke leve vores liv efter at være bange for et tal

Ja, langt væk er jeg ikke Hjørring er da okay tæt på

Jeg er altid klar til at lytte, hvis det skulle blive aktuelt

Det lyder som om i har haft det rigtigt hårdt.. Må jeg spørge hvad Lærke fejler ? 

Jeg tror tit det er hårdere for mænd, men på en anden måde.. Jeg ved i hvert fald at at mange mænd jeg kender ikke får snakket godt nok om tingene.. Og derfor gør det det svært. Men jeg vil så sige at min kæreste fx er bedre til at tænke rationelt, og så komme videre .. Ikke dvæle i situationen  

Jeps jeg tror tankegang er med til meget. Og tankegang gør at min sygdom ikke forværres, også mentalt. Det vælger jeg at tro på  

Nej jeg tror på at tal, kan gøre en lidt skør.. Så det er en sej tankegang.. Og tror kun det er godt for jer !

Jeg er faktisk i Hjørring hver 14 dag på sygehuset .. Så kan være jeg render ind i dig engang

Tak skal du have  og ILM !  

Anmeld

19. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AnnaKJ skriver:

Jeg begynder, at tænke lidt i prævention efter fødslen og mine tanker kredser egentlig mest omkring en spiral.

Men hvad skal man vælge? Kobber - eller hormonspiral? 

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer, både gode og dårlige

Min læge sagde i mandags, at en spiral var et udmærket valg, hvis man ikke skulle have flere børn hurtigt efter - eller kunne man jo også vælge at blive steriliseret   Øhhhhmm ja - jeg er så 22 år og tror ikke lige det er nu jeg vil vælge, at fratage mig selv muligheden for at få flere børn  Utroligt nok at hun sagde det! 

Jeg har kobber og er enorm glad for den.
Også prisen på den

Jeg har valgt kobber fordi min krop reagerede mega mærkeligt på en p-ring, og gad derfor ikke spilde mega mange penge på en hormon spiral hvis min krop gjorde det samme igen..
Med kobber har der intet været

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

Det lyder som om i har haft det rigtigt hårdt.. Må jeg spørge hvad Lærke fejler ? 

Jeg tror tit det er hårdere for mænd, men på en anden måde.. Jeg ved i hvert fald at at mange mænd jeg kender ikke får snakket godt nok om tingene.. Og derfor gør det det svært. Men jeg vil så sige at min kæreste fx er bedre til at tænke rationelt, og så komme videre .. Ikke dvæle i situationen  

Jeps jeg tror tankegang er med til meget. Og tankegang gør at min sygdom ikke forværres, også mentalt. Det vælger jeg at tro på  

Nej jeg tror på at tal, kan gøre en lidt skør.. Så det er en sej tankegang.. Og tror kun det er godt for jer !

Jeg er faktisk i Hjørring hver 14 dag på sygehuset .. Så kan være jeg render ind i dig engang

Tak skal du have  og ILM !  

Tror du har helt ret i, at mænd ikke er så åbne omkring hvad de føler og tænker, men det blev min mand ihvertfald efter hans omgang. Så på den måde, kan man måske godt sige, at det var godt nok for ham at komme igennem

Jamen Lærke er multihandicappet. Hun har et syndrom, som kaldes Aicardi Syndrom. Det indebære, at hun er hjerneskadet (forskellige steder i hendes hjerne), hun har epilepsi som er svær at behandle og så er hun synshandicappet (ser meget dårligt). Hun kan idag ikke rigtig noget selv. Hun kan holde sit hoved (90% af tiden) og trille til højre side og så er hun begyndt at smile Hun får sit mad og væske via en mavesonde.

Statistikken og lægerne siger, at vi skal regne med omkring 6 år. Men som jeg sagde før, så er det ikke et tal vi lever efter - så ville vi da blive totalt skøre i hovedet  

Ja, det kunne da godt være vi rendte på hinanden lige pludselig Jeg regner jo med, at spytte en baby ud sådan indenfor de næste 6 uger, så det er nok mig der kommer skrigende, hvis det er  

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Tror du har helt ret i, at mænd ikke er så åbne omkring hvad de føler og tænker, men det blev min mand ihvertfald efter hans omgang. Så på den måde, kan man måske godt sige, at det var godt nok for ham at komme igennem

Jamen Lærke er multihandicappet. Hun har et syndrom, som kaldes Aicardi Syndrom. Det indebære, at hun er hjerneskadet (forskellige steder i hendes hjerne), hun har epilepsi som er svær at behandle og så er hun synshandicappet (ser meget dårligt). Hun kan idag ikke rigtig noget selv. Hun kan holde sit hoved (90% af tiden) og trille til højre side og så er hun begyndt at smile Hun får sit mad og væske via en mavesonde.

Statistikken og lægerne siger, at vi skal regne med omkring 6 år. Men som jeg sagde før, så er det ikke et tal vi lever efter - så ville vi da blive totalt skøre i hovedet  

Ja, det kunne da godt være vi rendte på hinanden lige pludselig Jeg regner jo med, at spytte en baby ud sådan indenfor de næste 6 uger, så det er nok mig der kommer skrigende, hvis det er  

Ja det tror jeg du har ret i .. Mænd skal bare svinges lidt igang  

Ej sikke da en omgang med jeres lille Lærke.. Hvor gammel er hun nu ? 

Kommer hun slet ikke til at kunne se ? 
nejj i skal da ikke tro på statestikken.. Så tror jeg du har ret i at man bliver mega skør i kasketten.. Jeg tror det er godt at i tror på det positive i tingene .. Og hvor er det dejligt hun smiler  

Ligefrem spytte en baby ud ?

Jeg vil da gerne låne din nye bebs lidt, hvis du har brug for aflastning Ej gas.. MEn du kommer bare skrigende..  

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Jeg vil lige hurtig sige godnat.. Så læser jeg dit svar imorgen  

Du må sove godt..

Tak for snakken idag  

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Ja det tror jeg du har ret i .. Mænd skal bare svinges lidt igang  

Ej sikke da en omgang med jeres lille Lærke.. Hvor gammel er hun nu ? 

Kommer hun slet ikke til at kunne se ? 
nejj i skal da ikke tro på statestikken.. Så tror jeg du har ret i at man bliver mega skør i kasketten.. Jeg tror det er godt at i tror på det positive i tingene .. Og hvor er det dejligt hun smiler  

Ligefrem spytte en baby ud ?

Jeg vil da gerne låne din nye bebs lidt, hvis du har brug for aflastning Ej gas.. MEn du kommer bare skrigende..  

Hun er 2½ år  

Hun kan godt se, men har briller allerede nu - hun er så fin med dem på  

Ja, vi fokusere ikke på statistikken Og du skal også bare blive ved med, at tænke som du gør Jeg tror nemlig også at en negativ tankegang til tingene kan påvirke i en negativ retning.

Jep, spytte - regner da med at hun smutter som en mandel denne gang  

Jamen tak for tilbudet alligevel  

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Jeg vil lige hurtig sige godnat.. Så læser jeg dit svar imorgen  

Du må sove godt..

Tak for snakken idag  

Nat nat Sov super skønt 

Selv tak - det var rigtig hyggeligt og lærerigt  

Anmeld

20. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Hun er 2½ år  

Hun kan godt se, men har briller allerede nu - hun er så fin med dem på  

Ja, vi fokusere ikke på statistikken Og du skal også bare blive ved med, at tænke som du gør Jeg tror nemlig også at en negativ tankegang til tingene kan påvirke i en negativ retning.

Jep, spytte - regner da med at hun smutter som en mandel denne gang  

Jamen tak for tilbudet alligevel  

Jeg kan godt forestille mig hun ser rigtig sød ud  

Jeg fik selv briller da jeg var 5 .. Og kan bare huske at man ligner et værre pjok øre (på billeder i hvert fald)  

Jeg tror positiv tankegang er SÅ vigtigt  

Det bliver da dejligt nemt, hvis det er som at smutte en mandel 

Anmeld

20. maj 2012

An&Jo

Jeg fik sat en hormonspiral op, fordi det skulle være det bedste ofr mig..

Jeg har meget kraftig mens blødning med mange smerter, og derfor mente lægen at hormonspiral var bedst for mig.. det ville den helt sikkert også have været, havde pletblødning et par dage efter mens stoppede, og så mærkede jeg ikke mere til den indtil den efter en uges tid begyndte at give mig en voldsom hovedpine, og fik den så taget ud igen efter næsten 4 uger med konstant hovedpine..

emn som min læge sagde da vi tog den ud, jeg har bare været uheldig, og så er problemet nok også for mig at jeg aldrig har kunnet tåle p-piller heller osv, så jeg er lidt speciel mente han..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.