Kobberspiral vs. hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Hun er da helt gak i låget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Jeg har en hormonspiral ... 

Altså i starten pletbløde jeg, og havde nogle dage med mange menses smerter.. Hovedpine, kvalme og fik sådan nolge tidspunkter hvor jeg svedte som sådan en dame i overgangsalderen 

Men men men ... Nu er der snart gået 1 år og 7 måneder.. Og jeg har ingen hovedpine, ingen MENS 

Ingen smerter i underlivet .. NIXEN BIXEN ingen træls mens... Ulempen ved den for mig var pletblødningen i starten.. Omkring 2 måneders tid.. Og så hovedpinen.. 
Den eneste ulempde er er NU er at mine hår er blevet mørkere. Men det er altså MEGET forskelligt fra person til person..

Den jeg har hedder MIrena spiral. Og er den mest brugte overhovedet 

Denne sider er SUPER ... !

http://www.gynaekologen.dk/Default.aspx?ID=359

Okay, jamen det lyder da skønt

Pletblødning tror jeg godt jeg kan overkomme

Var det sådan tit eller bare et par gange om måneden du pletblødte? 

Ja - blev da helt mundlam, da min læge nævnte sterilisering 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Muffin_girl

twinny skriver:

haha... klokken er over 22, så må man gerne....

Tak  Min hjerne er åbenbart faldet ned i den halve chipspose jeg lige har spist  

Anmeld

19. maj 2012

twinny

AalborgPigen skriver:

Tak  Min hjerne er åbenbart faldet ned i den halve chipspose jeg lige har spist  

Hahah.. skal der også være plads til....

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Okay, jamen det lyder da skønt

Pletblødning tror jeg godt jeg kan overkomme

Var det sådan tit eller bare et par gange om måneden du pletblødte? 

Ja - blev da helt mundlam, da min læge nævnte sterilisering 

Jeg havde nogle dage hvor jeg bare pletblødte 10 dage i træk. Så kunne der gå en uge. Så en halv dag .. Så ingen ting. OSv osv.. men grunden til mit gjorde mange dage, sagde lægen var fordi jeg ingen børn har født endnu .. Og så fordi jeg fik min sat op midt i min mens. Og jeg har en sygdom der gør min mens er totalt crazy. Netop derfor mit underliv lever sig eget liv  

Men nu er det bare herligt  

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

twinny skriver:

Men tallet er vidst også højere for gravide på kobberspiral end hormon... Det synes jeg at jeg har hørt eller læst... Men er ikk sikker...

Men jeg vil råde dig til hormonen, selvom den er dyre...

Dog kan du snakket med din gyn og sige du kan kraftige blødninger, så kan du måske få tilskud.

Hehe det ville da ikke være tosset

Prisen er egentlig ligegyldig, så længe det virker som det skal

Håber ikke man bliver ramt af de bivirkninger - pletblødning kan jeg nok klare, men er ikke vildt god til at håndtere kvalme og hovedpine  

Anmeld

19. maj 2012

twinny

AnnaKJ skriver:

Hehe det ville da ikke være tosset

Prisen er egentlig ligegyldig, så længe det virker som det skal

Håber ikke man bliver ramt af de bivirkninger - pletblødning kan jeg nok klare, men er ikke vildt god til at håndtere kvalme og hovedpine  

I den indlægsseddel jeg har fået står der sjældne bivirkninger. Hvis det hjælper... Og har ikk fået nogle af delene....

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Jeg havde nogle dage hvor jeg bare pletblødte 10 dage i træk. Så kunne der gå en uge. Så en halv dag .. Så ingen ting. OSv osv.. men grunden til mit gjorde mange dage, sagde lægen var fordi jeg ingen børn har født endnu .. Og så fordi jeg fik min sat op midt i min mens. Og jeg har en sygdom der gør min mens er totalt crazy. Netop derfor mit underliv lever sig eget liv  

Men nu er det bare herligt  

Okay - dejligt for dig at det bare fungere

Men hvad så når det kommer til børn? Hvad siger de der med den sygdom du har? 

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

twinny skriver:

I den indlægsseddel jeg har fået står der sjældne bivirkninger. Hvis det hjælper... Og har ikk fået nogle af delene....

Okay dejligt  

Kvalme er bare noget at det værste  Det er jeg bare slet ikke god til, men hvis det høre til sjældenhederne, så går det nok

Anmeld

19. maj 2012

norenberg

Har fået en hormon spiral og har blødt konstant i 12 uger nu, og taget 7 kg på lider konstant af humør svingninger og er tit deprimeret og har aldrig lidt af hverken dep... eller humør avingninget før og plejer desuden at være vægt stabil så hvis jeg ikke stopper med at blode konstant om 1 måned vil jeg have den ud....selvom de siger man godt kan bløde de første 6 mdr....men hvor fedt er det lige at undvære sex med sin mand så længe....min mor og svigerinde opledede nøjagtig det samme.....

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

norenberg skriver:

Har fået en hormon spiral og har blødt konstant i 12 uger nu, og taget 7 kg på lider konstant af humør svingninger og er tit deprimeret og har aldrig lidt af hverken dep... eller humør avingninget før og plejer desuden at være vægt stabil så hvis jeg ikke stopper med at blode konstant om 1 måned vil jeg have den ud....selvom de siger man godt kan bløde de første 6 mdr....men hvor fedt er det lige at undvære sex med sin mand så længe....min mor og svigerinde opledede nøjagtig det samme.....

Okay, men det er jo en chance man tager. Har ihvertfald læst om, at alle de ting du lige har nævnt, er bivirkninger man skal være opmærksom på. 

Men nej, det er da ikke skide fedt at opleve det sådan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.