Kobberspiral vs. hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

AnnaK89

Omonigho skriver:

De fleste kvinder der har født anbefales en hormonspiral. Den er mere sikker og forhindrer (mere end en kobber) infektioner og kraftige blødninger.

Mange kvinder (inkl mig selv) oplever at mens stopper helt efter nogle måneder.

Okay, sidst jeg fødte, sagde lægen af det var frit valg og det afhang af hvordan ens blødninger normalt var. Dog fik jeg aldrig en sat op, da vi vidste at der ikke skulle gå lang tid, før den næste skulle komme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

twinny

AnnaKJ skriver:

Okay, ja det man overvægt og humørsvingningerne har jeg også læst 

Døjer selv med kraftige blødninger normalt, så måske en hormonspiral kunne være med til at dæmpe det?

Jeg fik afvide af min gyn... Jeg skulle få en hormon spiral, da jeg havde kraftige blødninger... Og det ville helt sikkert dæmpe det eller stoppe den helt.. Modsætning til kobberen, der kunne gøre det modsatte og det overskuer jeg bare slet ikk.

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Jeg begynder, at tænke lidt i prævention efter fødslen og mine tanker kredser egentlig mest omkring en spiral.

Men hvad skal man vælge? Kobber - eller hormonspiral? 

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer, både gode og dårlige

Min læge sagde i mandags, at en spiral var et udmærket valg, hvis man ikke skulle have flere børn hurtigt efter - eller kunne man jo også vælge at blive steriliseret   Øhhhhmm ja - jeg er så 22 år og tror ikke lige det er nu jeg vil vælge, at fratage mig selv muligheden for at få flere børn  Utroligt nok at hun sagde det! 

Hun er da helt gak i låget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Jeg har en hormonspiral ... 

Altså i starten pletbløde jeg, og havde nogle dage med mange menses smerter.. Hovedpine, kvalme og fik sådan nolge tidspunkter hvor jeg svedte som sådan en dame i overgangsalderen 

Men men men ... Nu er der snart gået 1 år og 7 måneder.. Og jeg har ingen hovedpine, ingen MENS 

Ingen smerter i underlivet .. NIXEN BIXEN ingen træls mens... Ulempen ved den for mig var pletblødningen i starten.. Omkring 2 måneders tid.. Og så hovedpinen.. 
Den eneste ulempde er er NU er at mine hår er blevet mørkere. Men det er altså MEGET forskelligt fra person til person..

Den jeg har hedder MIrena spiral. Og er den mest brugte overhovedet 

Denne sider er SUPER ... !

http://www.gynaekologen.dk/Default.aspx?ID=359

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

twinny skriver:

Jeg fik afvide af min gyn... Jeg skulle få en hormon spiral, da jeg havde kraftige blødninger... Og det ville helt sikkert dæmpe det eller stoppe den helt.. Modsætning til kobberen, der kunne gøre det modsatte og det overskuer jeg bare slet ikk.

Denne side er fantastisk hvis du vil vide mere om hormonspiralen 

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

twinny skriver:

Nej, jeg ville heller ikke kunne overskue hvis mine blødninger skulle blive kraftigere end de normalt er 

Anmeld

19. maj 2012

twinny

AalborgPigen skriver:

Denne side er fantastisk hvis du vil vide mere om hormonspiralen 

Mig??? jeg har fået den...  Men tak for det...

Anmeld

19. maj 2012

twinny

AnnaKJ skriver:

Nej, jeg ville heller ikke kunne overskue hvis mine blødninger skulle blive kraftigere end de normalt er 

Men tallet er vidst også højere for gravide på kobberspiral end hormon... Det synes jeg at jeg har hørt eller læst... Men er ikk sikker...

Men jeg vil råde dig til hormonen, selvom den er dyre...

Dog kan du snakket med din gyn og sige du kan kraftige blødninger, så kan du måske få tilskud.

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

twinny skriver:

Mig??? jeg har fået den...  Men tak for det...

Nååe jaa... DUMME MIG !!! Har jeg sku da set og svaret på 

UPPPSSS.... 

Anmeld

19. maj 2012

twinny

AalborgPigen skriver:

Nååe jaa... DUMME MIG !!! Har jeg sku da set og svaret på 

UPPPSSS.... 

haha... klokken er over 22, så må man gerne....

Anmeld

19. maj 2012

Rikkeas

MorDk skriver:

Jeg mener at en hormon spiral.... gør man slet ikke får menses... Men er ikke sikker! Jeg valgte en kobberspiral da jeg ikke ønsker hormoner...

Man får meget lidt menses med den skide hormon spiral. Kæft et underlivs virva jeg har med det lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.