Kobberspiral vs. hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.663 visninger
62 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

AnnaK89

Jeg begynder, at tænke lidt i prævention efter fødslen og mine tanker kredser egentlig mest omkring en spiral.

Men hvad skal man vælge? Kobber - eller hormonspiral? 

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer, både gode og dårlige

Min læge sagde i mandags, at en spiral var et udmærket valg, hvis man ikke skulle have flere børn hurtigt efter - eller kunne man jo også vælge at blive steriliseret   Øhhhhmm ja - jeg er så 22 år og tror ikke lige det er nu jeg vil vælge, at fratage mig selv muligheden for at få flere børn  Utroligt nok at hun sagde det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

MorDk

Jeg mener at en hormon spiral.... gør man slet ikke får menses... Men er ikke sikker! Jeg valgte en kobberspiral da jeg ikke ønsker hormoner...

Anmeld

19. maj 2012

ano14316

AnnaKJ skriver:

Jeg begynder, at tænke lidt i prævention efter fødslen og mine tanker kredser egentlig mest omkring en spiral.

Men hvad skal man vælge? Kobber - eller hormonspiral? 

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer, både gode og dårlige

Min læge sagde i mandags, at en spiral var et udmærket valg, hvis man ikke skulle have flere børn hurtigt efter - eller kunne man jo også vælge at blive steriliseret   Øhhhhmm ja - jeg er så 22 år og tror ikke lige det er nu jeg vil vælge, at fratage mig selv muligheden for at få flere børn  Utroligt nok at hun sagde det! 

Jeg havde kobber spiral, da jeg ikke ønskede homoner, da jeg får en del bivirkninger.

Jeg var super glad for den, mærkede aldrig noget til den.

dog må jeg lige nævne at jeg havde kobberspiral da jeg blev gravid med Magnus. De mente dog at den sat forkert da jeg blev scannet og de fjernet den.

Min næste bliver nok en homonspiral, men har ikke endegyldigt besluttet mig.

Anmeld

19. maj 2012

twinny

Jeg har lige fået sat en hormon spiral op og jeg glæder mig sådan til min mens helt eller næsten stopper...  

Dog har jeg læst de første par måneder kan hormonspiralen give bivirkninger som humørsvinger, bumser og overvægt.  Dog har jeg ikk oplevet nogle af dem endnu...

Jeg har læst og hørt at kobberspiral kan give mange mens smerter og kraftigeblødninger...

Anmeld

19. maj 2012

LinLin

Jeg har hormon spiral. Havde en del smerter - sådan mens-sigter - de første mdr og blødte en del. Men efter de der 3 mdr har jeg næsten ikke haft méns
Har haft den i 14 mdr

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

MorDk skriver:

Jeg mener at en hormon spiral.... gør man slet ikke får menses... Men er ikke sikker! Jeg valgte en kobberspiral da jeg ikke ønsker hormoner...

Okay, jeg har hørt at den kan gøre så man ikke har det eller så man har det næsten hele tiden? 

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

ano14316 skriver:

Jeg havde kobber spiral, da jeg ikke ønskede homoner, da jeg får en del bivirkninger.

Jeg var super glad for den, mærkede aldrig noget til den.

dog må jeg lige nævne at jeg havde kobberspiral da jeg blev gravid med Magnus. De mente dog at den sat forkert da jeg blev scannet og de fjernet den.

Min næste bliver nok en homonspiral, men har ikke endegyldigt besluttet mig.

Okay, hvordan kan det være at du overvejer den anden, når din kobberspiral fungerede så godt?

Anmeld

19. maj 2012

Omonigho

De fleste kvinder der har født anbefales en hormonspiral. Den er mere sikker og forhindrer (mere end en kobber) infektioner og kraftige blødninger.

Mange kvinder (inkl mig selv) oplever at mens stopper helt efter nogle måneder.

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

twinny skriver:

Jeg har lige fået sat en hormon spiral op og jeg glæder mig sådan til min mens helt eller næsten stopper...  

Dog har jeg læst de første par måneder kan hormonspiralen give bivirkninger som humørsvinger, bumser og overvægt.  Dog har jeg ikk oplevet nogle af dem endnu...

Jeg har læst og hørt at kobberspiral kan give mange mens smerter og kraftigeblødninger...

Okay, ja det man overvægt og humørsvingningerne har jeg også læst 

Døjer selv med kraftige blødninger normalt, så måske en hormonspiral kunne være med til at dæmpe det?

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

DAs mor skriver:

Jeg har hormon spiral. Havde en del smerter - sådan mens-sigter - de første mdr og blødte en del. Men efter de der 3 mdr har jeg næsten ikke haft méns
Har haft den i 14 mdr

Okay, hvad med bivirkninger, har du oplevet noget der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.