Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

maria_wlt

sne190810 skriver:

Ja, det er rigtigt nok.

Jeg tænker lidt tilbage .. Hvis man tager hendes sindstilstand i betragtning allerede fra da hun var gravid med Isabella hvor man kunne ane lidt snigende tendenser på en evt fødselsdepression (hvilket heldigvis aldrig kom i udbrud, af hvad man ved) og så med Benjamin hvor hun får rimelig heftig fødselsdepression. Efterfølgende ser vi hende jo så på TV hvor hun selv snakker om hvor magtesløs hun føler sig, hvor hårdt det er med 2 små børn, Benno som arbejder meget og ikke deltager så meget som hun nu engang har brug for med sådan en psykisk sygdom på sidelinien, hun føler hun er alene og det hele bare er for meget.

ALARMKLOKKER ..

Dér burde der havde været en SP som var kvik og havde reageret. Eller såmånd den pædagog som optræder i et gammelt afsnit hvor Stine er nede og aflevere Isabella, samt fortæller om hvordan hun har det, og inddirekte skriger om hjælp med en nyfødt Benjamin på armen. Pædagogen gør ingenting andet end at tilføje det selvfølgelig er hårdt med to små børn ..........

Jeg tror på hun har gjort det, men at det har været i et svagt øjeblik og selvfølgelig noget hun har gjort i afmagt og frustration, som en effekt af den f.depression som hun var ramt af. Pisse synd for hende, at hun ikke har fået den fornødne hjælp fra start af så hele det her cirkus kunne være undgået.

Lige mine ord...

En fødselsdeprission kan få kvinder til forfærdelige ting... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

TR

michelledam skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt at se den slags men alligevel vil man jo gerne høre hendes side af sagen. Men udover at hun er blevet frikendt synes jeg det er svært at give nogen skylden. For ingen ved hvad der er sket. Det kan være stinne men det kan også være benno. Men igen når de nu var så sikre på at det var flere gange rusk i igennem tiden, hvilket det viste sig ikke at være. Kan de så med sikkerhed sige at det er rusk det er kommet af? Det kan jo måske også være nogle hjerneblødninger der bare er sket. Ligeså vel at alle andre kan få en hjerneblødning.
Men uanset hvad er det vildt tragisk både for børnene og stinne samt familien. For det er jo tydeligt at det stinne har været igennem har sat sine spor for hold da op hvor var hun tynd sidst i programmet.

Ja det var helt vildt så tynd hun var til sidst !! Er så rystet , tænkt hvis det SLET ikk er hende og nu har hun mistet ALT ! Børnene ved ingengang hvem hun er ! :ORigtig underligt benno ikk vil fortælle han sag

Anmeld

15. maj 2012

132319

sne190810 skriver:

Ja, det er rigtigt nok.

Jeg tænker lidt tilbage .. Hvis man tager hendes sindstilstand i betragtning allerede fra da hun var gravid med Isabella hvor man kunne ane lidt snigende tendenser på en evt fødselsdepression (hvilket heldigvis aldrig kom i udbrud, af hvad man ved) og så med Benjamin hvor hun får rimelig heftig fødselsdepression. Efterfølgende ser vi hende jo så på TV hvor hun selv snakker om hvor magtesløs hun føler sig, hvor hårdt det er med 2 små børn, Benno som arbejder meget og ikke deltager så meget som hun nu engang har brug for med sådan en psykisk sygdom på sidelinien, hun føler hun er alene og det hele bare er for meget.

ALARMKLOKKER ..

Dér burde der havde været en SP som var kvik og havde reageret. Eller såmånd den pædagog som optræder i et gammelt afsnit hvor Stine er nede og aflevere Isabella, samt fortæller om hvordan hun har det, og inddirekte skriger om hjælp med en nyfødt Benjamin på armen. Pædagogen gør ingenting andet end at tilføje det selvfølgelig er hårdt med to små børn ..........

Jeg tror på hun har gjort det, men at det har været i et svagt øjeblik og selvfølgelig noget hun har gjort i afmagt og frustration, som en effekt af den f.depression som hun var ramt af. Pisse synd for hende, at hun ikke har fået den fornødne hjælp fra start af så hele det her cirkus kunne være undgået.

Rigtig godt skrevet! 

Skide synd at hun ikke har fået hjælp noget før.

Anmeld

15. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
132319 skriver:

Det 3. anfald kan han sagtens have fået, pga. den vold hun tidligere har foresaget. Hans hjerne kan have taget skade af alle de gange hun før har rusket ham.

Hvad får dig til at tro at det er Stine der har rusket ham?? Der er jo ingen beviser for det...

Anmeld

15. maj 2012

TineA

maria_wlt skriver:

Jeg er sku godt nok i syv sind... Hendes opførelse er mærkelig... Lidt for rolig og fattet.. Kunne jeg da slet ikke være hvis jeg var USKYLDIG... Føj hvor ville jeg være morderisk hvis nogen have gjort det ved mit barn

Her må jeg melde mig enig !!

Hvis jeg var blevet anklaget så groft, ville jeg nok reagere meget voldsomt! Hun virker MEGET fattet og ... afklaret?

Men igen - der er forskel på folk!

Synes det er en svær sag, for man må jo gå ud fra at ingen mødre bevidst skader sine børn.

Men var der ikke noget om en fødselspsykose el. lign? Dét ville jo nok være ret relevant!

Anmeld

15. maj 2012

MinNoah

maria_wlt skriver:

Jeg er bare bange for den viden man har omkring deprission - som hun ikke ville gøre noget for..

Og selvfølgelig også det at når man siger "ryske" så behøver det ikke være ret hårdt når barnet kun er 4 mdr.. 

Jeg er sku i tvivl... Og hvis det ikke er hende, hvem er det så?

Jeg ved meget om depression.... Men i princippet ved vi jo ikke i hvilken grad hendes depression var. Eneste lille bitte mini mistanke jeg kunne have var hvis hun en dag havde befandt sig i en decideret fødselspsykose og vitterligt ikke kan huske hvad der er sket - og hun så sku ha rusket ham. Men havde det været tilfældet at hun var så langt ude kan det ikke passe at noget i familien, benno, pædagoger i isabellas vuggestue osv. ikke ville bemærke det...

Det kan være hvilken som helst der har været alene med ham i 2 min i april 2010....

Anmeld

15. maj 2012

Madam Blå

MorDk skriver:

I denne tråd kan der debateres om "Stine-sagen"

Er jeg den eneste, der finder det ret så mistænkeligt, at Benno sagde til Stine, den aften Benjamin fik sit første anfald, at han var bange for, at han havde kommet til at trykke for hårdt på ham eller noget......??

Hvem siger sådan noget? Det ville jeg aldrig sige.. Er der nogle af jer, der ville sige det?

Ih jeg synes den sag er sørgelig! Og forstår ikke hvorfor Stine blev anholdt, og ikke Benno eller en tredje part, som havde været omkring Benjamin i dagene op til den 10 april 2010.

Anmeld

15. maj 2012

Lusi

Phoenix skriver:

Så tragisk en sag. Og stakkels børn der tydeligvis er blevet så præget af sagens forløb. 

Tror ikke på Stine har gjort det. Må være hårdt at være sådan en omgang igennem. 

Og blive målt og vejet uanset konstant. Selvom hun ikke længere er sigtet bliver hun jo stadig stemplet gang på gang. Og så det få taget sine børn fra sig. Umenneskeligt - hvis hun er uskyldig. Hvilket jeg jo tror på. 

Synes systemet har fejlet i den grad i denne sag. 

Hun får jo ALDRIG nogensinde en chance for at komme videre.. Der er jo så mange ignorenter og kloge hoveder, der mener at de ved mere end div. Læger og juridiske kyndige personer grum verden vi lever i..
De skulle fandme selv have samme tur!

Anmeld

15. maj 2012

sne190810

132319 skriver:

Rigtig godt skrevet! 

Skide synd at hun ikke har fået hjælp noget før.

Ja.

Også bare hendes egen opvækst taget i betragtning.

Der må da sidde en SP derude som har sovet i timen, cooome ooon ..

Anmeld

15. maj 2012

MinNoah

michelledam skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt at se den slags men alligevel vil man jo gerne høre hendes side af sagen. Men udover at hun er blevet frikendt synes jeg det er svært at give nogen skylden. For ingen ved hvad der er sket. Det kan være stinne men det kan også være benno. Men igen når de nu var så sikre på at det var flere gange rusk i igennem tiden, hvilket det viste sig ikke at være. Kan de så med sikkerhed sige at det er rusk det er kommet af? Det kan jo måske også være nogle hjerneblødninger der bare er sket. Ligeså vel at alle andre kan få en hjerneblødning.
Men uanset hvad er det vildt tragisk både for børnene og stinne samt familien. For det er jo tydeligt at det stinne har været igennem har sat sine spor for hold da op hvor var hun tynd sidst i programmet.

Enig... HVordan kan de være 100 procent sikre på at det er kommet af vold........ !?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.