Gravid?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Håber det bedste og krydser. Men ja det kan jo gå i begge retninger..

Har testet igen her for lidt siden (ikke ved første toiletbesøg)... Og den var MEGET svagt positiv. Men stregen kunne først anes efter 30 minutter. Så det er vel det samme som negativ Men har stadig ikke set skyggen af mens. 2 dage over tid nu.. Hmmm... Altså så vil jeg næsten hellere have at mens bare kommer nu, så jeg kan på vished og prøve igen om et par uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Jeg tænker : Jeg kan se en meget svag streg, som burde være Posetiv. Men har selv prøvet med en Valmed test et par timer efter udløb at den blev mega posetiv. Jeg fik taget blodprøver dagen efter og blodprøven var negativ. 

Vedhæfter lige mit falske posetive resultat : 

men jeg krydser da for der er noget i den lille streg der.. Vent lige et par dage så

Har testet igen her for lidt siden (ikke ved første toiletbesøg)... Og den var MEGET svagt positiv. Men stregen kunne først anes efter 30 minutter. Så det er vel det samme som negativ Men har stadig ikke set skyggen af mens. 2 dage over tid nu.. Hmmm... Altså så vil jeg næsten hellere have at mens bare kommer nu, så jeg kan få vished og prøve igen om et par uger

Anmeld

16. maj 2012

Jenie

Hejsa,

Jeg kan også se en utydelig streg

mine 3 første test så også sådan ud, en 4 dage før forventet, smed den ud og tænkte nej der var ikke noget (den var også lidt mere utydelig end din) testede igen tirsdag og forventede (ikke) mens onsdag. den ligner din test og det samme med testen fra onsdag.

testede så igen tirsdag ugen efter og den var HELT tydelig. er idag 9+6 så håber og  fingre for du også har heldet med dig

forstår bar ikke den kunne vise negativ dagen efter men kan e på din cyklusser at der også er en chace for den er op til 35 dage den her gang, det kan jo ske så op med modet og test videre om et par dage

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Hejsa,

Jeg kan også se en utydelig streg

mine 3 første test så også sådan ud, en 4 dage før forventet, smed den ud og tænkte nej der var ikke noget (den var også lidt mere utydelig end din) testede igen tirsdag og forventede (ikke) mens onsdag. den ligner din test og det samme med testen fra onsdag.

testede så igen tirsdag ugen efter og den var HELT tydelig. er idag 9+6 så håber og  fingre for du også har heldet med dig

forstår bar ikke den kunne vise negativ dagen efter men kan e på din cyklusser at der også er en chace for den er op til 35 dage den her gang, det kan jo ske så op med modet og test videre om et par dage

Først tak for din kommentar
Og ja, du kan jo sagtens have ret i at min cyklus kan være lidt længere denne gang som den har været før. Men plejer bare at komme ind i en fast rytme med min cyklus. Så det undrer mig bare at den springer sådan så  

Jeg må nok bare vente yderligere et par dage før jeg tester igen, og så se om mens er dukket op i mellemtiden... Burde i hvert fald ikke gå over 35 dage i min cyklus.. Så er min krop da i hvert fald helt forvirret. Plejer som sagt aldrig at have så stor forskel på min cyklus. Tænker at de første cyklus'er efter fødslen er lidt skæve, fordi kroppen lige skal finde rytmen igen?  Troede jeg havde fundet rytmen nu...

Og i øvrigt TILLYKKE med graviditeten

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Jeg copy+paster lige mit svar til en lignende tråd, samt opsupplerer:

Altså min læge fortalte, at der simpelthen ikke findes falske positive tests, kun falske negative. Hvis der ikke er HCG i kroppen, kan testen ikke danne den røde streg og hvor skulle den så komme fra?

Derimod har jeg selv oplevet at teste ekstremt svagt positivt og dermed tro, jeg var gravid, men senere erfare, at jeg havde haft en biokemisk graviditet, og den målte HCG derfor bare var et levn. Jeg stod altså først med en test som var magen til din og dagen efter var den så helt negativ, og dagen efter igen kom blødningen.

Jeg læste lige at ca. 50% af alle graviditeter går til grunde, oftest før man når at opdage, man er gravid, så mange af de "falske" positive tests vidner jo nok om dette. Interessant link:  http://www.min-mave.dk/artikler/at-miste/tidligt-i-graviditeten/biokemisk-graviditet.htm

Anyways, dette er IKKE ment som demotiverende læsning, blot for at fortælle dig, hvordan det KAN hænge sammen! Du kan sagtens være gravid, men bare have et lavt HCG-niveau. Du må teste igen om et par dage og se hvad der sker. 

Jeg  for dig! 

Anmeld

16. maj 2012

Camillos

Anonym skriver:

Har testet igen her for lidt siden (ikke ved første toiletbesøg)... Og den var MEGET svagt positiv. Men stregen kunne først anes efter 30 minutter. Så det er vel det samme som negativ Men har stadig ikke set skyggen af mens. 2 dage over tid nu.. Hmmm... Altså så vil jeg næsten hellere have at mens bare kommer nu, så jeg kan få vished og prøve igen om et par uger

ligeså svagt posetiv som den første test du viste? ... Ja det ikke sjovt.. Men efter 5 min skal du altså smide den i skrælleren søde.. for ellers kommer de der alt for optimistiske tanker omkring graviditet og så kan man blive umådelig skuffet..

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

ligeså svagt posetiv som den første test du viste? ... Ja det ikke sjovt.. Men efter 5 min skal du altså smide den i skrælleren søde.. for ellers kommer de der alt for optimistiske tanker omkring graviditet og så kan man blive umådelig skuffet..

Ihh, du har jo ret søde..... Bliver nødt til at smide den ud efter 5 min... For ja, det giver bare måske falske forhåbninger

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Ilya skriver:

Jeg copy+paster lige mit svar til en lignende tråd, samt opsupplerer:

Altså min læge fortalte, at der simpelthen ikke findes falske positive tests, kun falske negative. Hvis der ikke er HCG i kroppen, kan testen ikke danne den røde streg og hvor skulle den så komme fra?

Derimod har jeg selv oplevet at teste ekstremt svagt positivt og dermed tro, jeg var gravid, men senere erfare, at jeg havde haft en biokemisk graviditet, og den målte HCG derfor bare var et levn. Jeg stod altså først med en test som var magen til din og dagen efter var den så helt negativ, og dagen efter igen kom blødningen.

Jeg læste lige at ca. 50% af alle graviditeter går til grunde, oftest før man når at opdage, man er gravid, så mange af de "falske" positive tests vidner jo nok om dette. Interessant link:  http://www.min-mave.dk/artikler/at-miste/tidligt-i-graviditeten/biokemisk-graviditet.htm

Anyways, dette er IKKE ment som demotiverende læsning, blot for at fortælle dig, hvordan det KAN hænge sammen! Du kan sagtens være gravid, men bare have et lavt HCG-niveau. Du må teste igen om et par dage og se hvad der sker. 

Jeg  for dig! 

Mange tak for din kommentar

Du har ret, det kan jo sagtens være tilfældet i min situation.... tror ikke der er andet at gøre end at vente i måske en uge, og hvis mens ikke er kommet inden, så tager jeg nok et smut forbi lægen og bliver testet

Tak for de krydsede fingre!

Anmeld

16. maj 2012

Camillos

Anonym skriver:

Ihh, du har jo ret søde..... Bliver nødt til at smide den ud efter 5 min... For ja, det giver bare måske falske forhåbninger

Ja det gør det altså måske.. og den falske pisetive test jeg havde, som endda var meget tydelig var altså falsk posetiv, der var intet hcg i mit blod da jeg fik det målt 1 dag efter jeg tog testen ..

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Ja det gør det altså måske.. og den falske pisetive test jeg havde, som endda var meget tydelig var altså falsk posetiv, der var intet hcg i mit blod da jeg fik det målt 1 dag efter jeg tog testen ..

Stadig ingen mens, men negativ test...  (Smed den ud efter 5 min :-))
Nu tester jeg ikke mere altså..... Og hvis mens ikke er dukket op på mandag, besøger jeg lige lægen... Kan man godt få dem til at tage en blodprøve med det samme, eller vil de kun tage en test, når man er gået en uge over tid???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.