Wimmie skriver:
Tror nu ikke der er nogen der bliver gift bare for at blive skilt 
Men jeg ved hvad du mener...lidt over 50% af alle ægtepar bliver skilt her i DK - men er det så slemt?
Som du selv skriver, så var det ikke nødvendigvis bedre i de ældre generationer hvor man ofte blev sammen for børnenes skyld eller fordi det ikke var velset at blive skilt.
Jeg er sikker på at mange levede ulykkeligt, og jeg er da glad for at det i dag er lettere og mere almindeligt at gå fra hinanden, og jeg går meget op i at man gør noget for at være lykkelig og for at skabe et bedre liv for sig selv og sine børn.
Og så tror jeg ikke på at der er særlig mange der går ind i et ægteskab og tænker "Pyt med om det ikke holder, vi kan jo "bare" blive skilt igen" - det var i hvert fald ikke sådan jeg tænkte.
kan kun være enig

og jo hvis det er skilt man vil blive så skal det da ikke være svært det er ikke på den måde jeg mener det er nemt hehe.
det er mere at som du skriver at folk tænker pyt med om det holder
jeg tager det nemlig også meget seriøst og hvis man bare er lidt i tvivl så synes jeg ikke man skal gifte sig

men man skal absolut heller ikke blive sammen for børnenes skyld, det gjorde mine forældre og jeg har oplevet mange grimme ting som jeg sagtens kunne ha været foruden. mine forældre skulle ha gået fra hinanden da jeg var 1 istedet for da jeg først blev 9 år.
jeg kendte et par der havde været sammen i mange år og havde to børn, de blev gift og skilt 14 dage efter. hehe
har hørt om mange af disse tilfælde og kan ikke lade vær med at grine.
min mand og jeg blev gift efter et år, på vores års dag. vi har været gift i 2 år nu, sammen i 3 år og har været rigtig meget igennem allerede. kunne ikke undvære ham for noget andet i livet, men det er synd når det ikke går som man gerne vil. jeg kan jo heller ikke sige om vi bliver skilt engang.
men det er jo meget forskelligt

synes det er mange der bliver skilt, men der er som regel også grund for dette