Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Jonatansmor

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Altså rent personligt er jeg flintrende ligeglad om du, hende den anden, eller en hel tredje går ud og laver en milliard børn inden I er flyttet hjemmefra. Hold da kæft hvor har jeg så meget andet at se til i mit liv.

Men når hun nu selv er så uforsigtig at gå på baby.dk i søgen efter godkendelse af det absolut tåbelige projekt, så må hun altså også have nos*** nok til at kunne modstå den storm af modvilje hun vil møde.

Hvad fanden i helvede tænker I på?! BØRN som 14 årig!!!!

For det første, så er der hele det samfundsøkonomiske aspekt i det. FOr hvem kommer til at betale? Det gør jeg.
Så er der hele det personlige aspekt, hvem kommer til at betale når hun finder ud af hun alligevel ikke magter opgaven? Mig.
Hvem kommer til at lide under at have haft en mor der gik på druk hele barndommen? Barnet.
Hvem kommer til at have personlighedsbrister ad libitum, fordi mor ikke "Lige kunne overskue det"? Barnet.

Der er så mange fælder i det at blive forælder, fatter slet ikke det er noget I gider stræbe efter, når livet kunne gå sorgløst med studieture, uddannelse i udlandet, tøseture til Berlin.

Men i bund og grund, er det jeres liv. Bare en skam det er mig der skal betale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

EKBJ

Jonatansmor skriver:

Altså rent personligt er jeg flintrende ligeglad om du, hende den anden, eller en hel tredje går ud og laver en milliard børn inden I er flyttet hjemmefra. Hold da kæft hvor har jeg så meget andet at se til i mit liv.

Men når hun nu selv er så uforsigtig at gå på baby.dk i søgen efter godkendelse af det absolut tåbelige projekt, så må hun altså også have nos*** nok til at kunne modstå den storm af modvilje hun vil møde.

Hvad fanden i helvede tænker I på?! BØRN som 14 årig!!!!

For det første, så er der hele det samfundsøkonomiske aspekt i det. FOr hvem kommer til at betale? Det gør jeg.
Så er der hele det personlige aspekt, hvem kommer til at betale når hun finder ud af hun alligevel ikke magter opgaven? Mig.
Hvem kommer til at lide under at have haft en mor der gik på druk hele barndommen? Barnet.
Hvem kommer til at have personlighedsbrister ad libitum, fordi mor ikke "Lige kunne overskue det"? Barnet.

Der er så mange fælder i det at blive forælder, fatter slet ikke det er noget I gider stræbe efter, når livet kunne gå sorgløst med studieture, uddannelse i udlandet, tøseture til Berlin.

Men i bund og grund, er det jeres liv. Bare en skam det er mig der skal betale

Synes godt det kunne være skrevet i et pænere sprog.. 

Anmeld

29. april 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
EKBJ skriver:

Synes også godtnok, at nogle af kommentarene om unge mødre er hårde.. Det er så provokerende, som om man ikke ved noget

Vi ligeså gode som andre mødre..

Var selv 19 da jeg fik min søn, og han er 5 og et halvt nu..

Anmeld

29. april 2012

SukkerDronning

Nordjyden skriver:

jeg siger ikke, at man ikke kan være klar. Men faktum er at ens hjerne ikke er færdigudviklet før man er 25 og det center der er langsomst om at udvikle sig, er evnen til at overskue konsekvenserne af ens handlinger. Var til foredrag med en hjerneforsker da jeg studerede der fortalte om det, og det var super spændende.

Skal det forståes som, at man ikke kan overskue hvad konsekvensen er, eller at man ikke kan overskue at takle konsekvensen?

For der er jo ingen der ved, hvad de går ind til når bliver gravide.

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Chrisli skriver:

Synes også godtnok, at nogle af kommentarene om unge mødre er hårde.. Det er så provokerende, som om man ikke ved noget

Vi ligeså gode som andre mødre..

Var selv 19 da jeg fik min søn, og han er 5 og et halvt nu..

Enig

Det er ligeså nyt for dem som for os og ligeså stor en udfordring.. 

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

EKBJ skriver:

Jae, sommetider får man det ikke som man vil have det.

Men du forstod vist pointen.

Anmeld

29. april 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
EKBJ skriver:

Enig

Det er ligeså nyt for dem som for os og ligeså stor en udfordring.. 

Lige præcis..!

Anmeld

29. april 2012

Maja88

er det et link til den forudgående debat??

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Jonatansmor skriver:

Jae, sommetider får man det ikke som man vil have det.

Men du forstod vist pointen.

Synes det var helt unødvendigt at fyre det "pis" af.. 

Det var da i hvert fald ikke modent skrevet!

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Maja88 skriver:

er det et link til den forudgående debat??

Debatten blev låst fordi pigen begyndte og svine folk til.. men kan se om jeg kan finde den alligevel.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.