Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Kongmulle

EKBJ skriver:

Jeg kan godt forstå du siger at børn ikke skal have børn.. men jeg synes at man skal gøre det der føles mest rigtig for én for det er én selv der skal leve med det valg man tager.. 

Og ja, det er helt rigtig forstået! 

Det er også rigtigt at man skal gøre det der føles rigtigt, MEN man kan også have så lav en alder at man ikke forstår hvad der er bedst for en selv. Feks som 13 årig. En pige på 13 år vil slet ikke forstå hvad det valg vil indebære for hende, derfor ville jeg mene en abort var på plads. Dog hellere undgå graviditeten til at starte med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

EKBJ

Kongmulle skriver:

Det er også rigtigt at man skal gøre det der føles rigtigt, MEN man kan også have så lav en alder at man ikke forstår hvad der er bedst for en selv. Feks som 13 årig. En pige på 13 år vil slet ikke forstå hvad det valg vil indebære for hende, derfor ville jeg mene en abort var på plads. Dog hellere undgå graviditeten til at starte med

Enig!

Anmeld

29. april 2012

dpb

Guldimaven skriver:

Ja okay, jeg er lidt ligeglad med hvad en hjerneforsker har sagt.. Meningen i det jeg skrev er, at jeg mener ikke det er alle under 25 der ikke er udviklet til at være forældre.. Men jeg er enig i, at man som minimum skal være myndig før man bringer et barn i denne verden.

enig

Anmeld

29. april 2012

JH12

UngMor17 skriver:

Jeg synes det er helt fint alle mennesker har hver sin mening om tingene. Og synes også det er helt iorden at have sin mening om unge mødre 

Jeg vil egentlig bare gerne spørge jer der har en holdning til unge mødre,  NÅR i nu støder ind i en ung mor her på baby.dk eller læser en debat hvor en ung mor (16-18 år) har stillet nogle spørgsmål, til alle jer kvinder, vil i så se ned på hende? Og føle jer som mere end den unge mor? Eller vil i se bort fra jeres holdning omkring det at være ung mor, og så svare på hendes spørgsmål, eller læse med på hendes hyggetråd og kunne glæde sig på hendes vegne, og opfatte hende som ligeværdig med jer selv, nu hvor hun jo endten HAR født, eller er højgravid? 

Jeg sad lige og tænkte over det, og blev bare lige nysgerrig, så vil lige spørge. NO hate overhoved 

Jeg tænker ærlig talt ikke over alderen medmindre man selv tager den op..  Men det betyder heller ikke jeg vil dømme vedkommende.. Hun har valgt at blive mor, og derved er hun SELVFØLGELIG ligeværdig som ALLE andre..

Jeg vil helt sikkert prøve at svare så godt jeg kunne, ligesom jeg ville gøre med en hvilken som helst anden der sprugte..

og min holdning til at være ung mor ville under ingen omstændigheder havde indfyldelse på noget jeg svaret på

Anmeld

29. april 2012

UngMor17

Joyce1986 skriver:

Jeg tænker ærlig talt ikke over alderen medmindre man selv tager den op..  Men det betyder heller ikke jeg vil dømme vedkommende.. Hun har valgt at blive mor, og derved er hun SELVFØLGELIG ligeværdig som ALLE andre..

Jeg vil helt sikkert prøve at svare så godt jeg kunne, ligesom jeg ville gøre med en hvilken som helst anden der sprugte..

og min holdning til at være ung mor ville under ingen omstændigheder havde indfyldelse på noget jeg svaret på

Det er jeg da super glad for at hører! Dejligt at man ikke bliver dømt af alle grundet ens unge alder

Mange tak for svaret, det lød meget fornuftigt, og RIGTIGT i mine ører 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

UngMor17 skriver:

Det er jeg da super glad for at hører! Dejligt at man ikke bliver dømt af alle grundet ens unge alder

Mange tak for svaret, det lød meget fornuftigt, og RIGTIGT i mine ører 

Anmeld

29. april 2012

dpb

Kongmulle skriver:

enig

Men der er det så også jeg kan føle mig gammel for i min verden burde en 13årig ikke dyrke sex endnu

Qnuz

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

dpb skriver:

enig

Men der er det så også jeg kan føle mig gammel for i min verden burde en 13årig ikke dyrke sex endnu

Qnuz

Anmeld

29. april 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Vil lige sige tl mit og andre unge mødres forsvar (ja man er åbenbart uduelig som ung mor under 25), at det er noget værre bullshit og lukke ud det du skriver..

Selvom man er under 25 da fik/har sit barn, så kan man sku godt overskue de konsekvenser der er, af at få et barn og ens eget liv. Ved ikke hvor du har det fra.. Synes ikke du skal "disse os" undre mødre på den måde, for vi er helt sikekrt lige så gode forældre som andre.. 

Vi er ikke navie på nogle punkter, og du kan bestemt ikke sige om alle generelt at ikke er i økonomisk stand til at have et barn, ja, der er nogle der får tilskud, men der gør andre mødre da osse..

Vi har alle de gode intentioner og vi er gode mødre!!!

Anmeld

29. april 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
dpb skriver:

enig

Qnuz

Så enig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.