Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

pemiro

Nordjyden skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Hmm jeg synes godt nok det er en lidt spydig kommentar du kommer med, og også dem senere i debatten..

Je er 24 og venter mit første barn, så jeg er tydeligvis ikke moden nok til at blive mor. :/

Jeg har en uddannelse, har dog valgt at læse videre gvilket gør jeg stadig er under uddannelse. 

Jeg skal have kh under barsel i det halve år jeg skal holde, og vil ikke mene det er en belastning for samfundet, da alle på barsel får fra kommunen, på den ene eller anden måde, under barsel.

Jeg bor sammen med min kæreste, som skal ud og have job efter end videregående uddannelse. Erfo kan vi ikke få friplads, ekstra su eller noget, så vi er absolut ingen belastning dor nogle som helst..

Og jeg ved, at jeg kender mig selv 100%, jeg er så voksen som jeg kan blive, og desuden var 24 en meget normal alder for første barn engang.. Det er rykket op pga folk priotere en længere uddannelse idag.. 

Jeg synes personligt man skal passe på med at generalisere... Det er det samme som dem som synes folk er for gamle til børn, men hvis de føler det er det rigtige og de kan magte opgaven, så er det da det bedste de kan gøre for dem selv OG barnet der får et dejligt liv..

Det er ikke kun unge mødre der ikke kan varetage børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Gry91

Personligt ville jeg ikke selv vælge at få barn i den alder, men tager virkelig hatten af for dem så får og klarer det ligeså fint som mødre 20+

Men jeg synes der er stor forskel på at blive gravid ved et uheld og så beholde barnet, og at planlægge barn i den alder. 

Jeg læste godt tråden, deltog ikke i debatten, og for mig lød det bare som en drøm hun håbede at kunne udleve når hun blev ældre vil håbe for hende at når hun bliver ældre, ændrer hun mening og lever sin ungdom fuldt ud, for selvom det er fantastisk at blive mor, og mange unge klarer det rigtig flot, så går man bare glip af rigtig mange ting. 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Gry91 skriver:

Personligt ville jeg ikke selv vælge at få barn i den alder, men tager virkelig hatten af for dem så får og klarer det ligeså fint som mødre 20+

Men jeg synes der er stor forskel på at blive gravid ved et uheld og så beholde barnet, og at planlægge barn i den alder. 

Jeg læste godt tråden, deltog ikke i debatten, og for mig lød det bare som en drøm hun håbede at kunne udleve når hun blev ældre vil håbe for hende at når hun bliver ældre, ændrer hun mening og lever sin ungdom fuldt ud, for selvom det er fantastisk at blive mor, og mange unge klarer det rigtig flot, så går man bare glip af rigtig mange ting. 

Anmeld

29. april 2012

JH12

Personligt mener jeg ikke Børn skal have Børn ..

Men hvis man som ung vælger at få et barn, håber jeg man har overvejet alt hvad det måtte medfølge, for der er ting man kommer til at give afkald på, lige meget hvor afklaret man er på at starte en lille familie.

Men det betyder ikke at nogle unge mødre gør det helt Fantastisk, og nogle af dem er sku bedre forældre end hvis man ventede til man blev voksen, og dem har jeg fuldt ud respekt for..

Men er man klar til at få børn med ALT hvad det måtte indebære, så har alder alligevel ingen betydning.. Dog vil jeg sige man skulle vente til man var 18-20, så man kan få brændt noget af sine ungdoms år af.

Og nu har jeg været så heldig at følge dig noget tid, og jeg er ikke spor i tvivl om du er HELT klar til at blive mor, og jeg tror du kommer til at gøre det helt fantastisk

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Personligt mener jeg ikke Børn skal have Børn ..

Men hvis man som ung vælger at få et barn, håber jeg man har overvejet alt hvad det måtte medfølge, for der er ting man kommer til at give afkald på, lige meget hvor afklaret man er på at starte en lille familie.

Men det betyder ikke at nogle unge mødre gør det helt Fantastisk, og nogle af dem er sku bedre forældre end hvis man ventede til man blev voksen, og dem har jeg fuldt ud respekt for..

Men er man klar til at få børn med ALT hvad det måtte indebære, så har alder alligevel ingen betydning.. Dog vil jeg sige man skulle vente til man var 18-20, så man kan få brændt noget af sine ungdoms år af.

Og nu har jeg været så heldig at følge dig noget tid, og jeg er ikke spor i tvivl om du er HELT klar til at blive mor, og jeg tror du kommer til at gøre det helt fantastisk

Mentalt er jeg som en 17-18 årig har altid været det skridt foran

Og tak for dine søde ord.. så meget i lige måde

Anmeld

29. april 2012

Maise86

Nordjyden skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Jeg bliver altså nødt til at spørge om du mener at alle under 25 ikke bør få børn fordi de ikke kan overskue konsekvensen af egne handlinger? eller misforstår jeg?

Anmeld

29. april 2012

Kongmulle

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Jeg mener ikke man kan sætte en alder på hvornår det er korrekt at blive mor. Men jeg mener ikke at børn skal have børn. Nu har jeg ikke set den debat du omtaler, men en 13 årig er for mig et barn og skal ikke have børn selv. Det er fuldstændig vanvittigt. Og det samme gælder for en på 14 og 16. Men jeg tror til gengæld godt jeg forstår hvad du mener, at uanset hvad man vælger så blir man dunket i hovedet over det er forkert. Altså at det er forkert at få abort,men det er også forkert at føde barnet, er det rigtigt forstået?

Og der kan jeg da godt følge dig. Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse.

Men kan man altså også godt være ung mor og god mor. Jeg var kun 17 da jeg blev gravid første gang og 18 da jeg fødte hende. Og jeg har altid klaret mig godt. Har aldrig haft kommunen på nakken eller hvad man ellers hører af skræmmekampagner. Og hun er en sund og rask og dejlig velfungerende pige i dag, så for mig gik det godt.

Men jeg har også oplevet kvinder på 35 få et barn, der til sidst bliver fjernet fordi de ikke magetr opgaven. Så alder er ikke altid så vigtig.

MEN som sagt, børn skal ikke have børn. Det er min grundlæggende holdning

Anmeld

29. april 2012

dpb

Nordjyden skriver:

Undskyld mig, men det jeg har fremhævet i citatet med blå, syntes jeg ærlig talt er noget pjat... for det kan godt være at det er sådan generelt... men i så fald skulle jeg ikke have haft mine to ældste Jeg havde et udemærket begreb om hvad jeg gik ind til... nej, nr. 1 var ikke planlagt, men bestemt ønsket... jeg valgte at tage ansvaret i en alder af 21 år... nr. 2 derimod var 100% planlagt og jeg havde et stabilt job osv.... syntes det er at generalisere for meget at skrive sådan... 

Syntes egentlig at det er meget svært at sætte alder på hvornår det er ok, at planlægge at få et barn... 

Men jeg kunne da egentlig godt tænke mig at vide om folk der nu har en holdning til hvornår man er for ung, også har en holdning til hvornår man er for gammel til at få barn?? for det syntes jeg er mindst ligeså uansvarligt...

Qnuz

Ps. har endnu ikke læst den debat der førte til ts oplæg blev bare lige stødt over den utalelse der som sagt er fremhævet med blå.

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Kongmulle skriver:

Jeg mener ikke man kan sætte en alder på hvornår det er korrekt at blive mor. Men jeg mener ikke at børn skal have børn. Nu har jeg ikke set den debat du omtaler, men en 13 årig er for mig et barn og skal ikke have børn selv. Det er fuldstændig vanvittigt. Og det samme gælder for en på 14 og 16. Men jeg tror til gengæld godt jeg forstår hvad du mener, at uanset hvad man vælger så blir man dunket i hovedet over det er forkert. Altså at det er forkert at få abort,men det er også forkert at føde barnet, er det rigtigt forstået?

Og der kan jeg da godt følge dig. Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse.

Men kan man altså også godt være ung mor og god mor. Jeg var kun 17 da jeg blev gravid første gang og 18 da jeg fødte hende. Og jeg har altid klaret mig godt. Har aldrig haft kommunen på nakken eller hvad man ellers hører af skræmmekampagner. Og hun er en sund og rask og dejlig velfungerende pige i dag, så for mig gik det godt.

Men jeg har også oplevet kvinder på 35 få et barn, der til sidst bliver fjernet fordi de ikke magetr opgaven. Så alder er ikke altid så vigtig.

MEN som sagt, børn skal ikke have børn. Det er min grundlæggende holdning

Jeg kan godt forstå du siger at børn ikke skal have børn.. men jeg synes at man skal gøre det der føles mest rigtig for én for det er én selv der skal leve med det valg man tager.. 

Og ja, det er helt rigtig forstået! 

Anmeld

29. april 2012

UngMor17

Jeg synes det er helt fint alle mennesker har hver sin mening om tingene. Og synes også det er helt iorden at have sin mening om unge mødre 

Jeg vil egentlig bare gerne spørge jer der har en holdning til unge mødre,  NÅR i nu støder ind i en ung mor her på baby.dk eller læser en debat hvor en ung mor (16-18 år) har stillet nogle spørgsmål, til alle jer kvinder, vil i så se ned på hende? Og føle jer som mere end den unge mor? Eller vil i se bort fra jeres holdning omkring det at være ung mor, og så svare på hendes spørgsmål, eller læse med på hendes hyggetråd og kunne glæde sig på hendes vegne, og opfatte hende som ligeværdig med jer selv, nu hvor hun jo endten HAR født, eller er højgravid? 

Jeg sad lige og tænkte over det, og blev bare lige nysgerrig, så vil lige spørge. NO hate overhoved 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.