Nordjyden skriver:
Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.
Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.
Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.
Hmm jeg synes godt nok det er en lidt spydig kommentar du kommer med, og også dem senere i debatten..
Je er 24 og venter mit første barn, så jeg er tydeligvis ikke moden nok til at blive mor. :/
Jeg har en uddannelse, har dog valgt at læse videre gvilket gør jeg stadig er under uddannelse.
Jeg skal have kh under barsel i det halve år jeg skal holde, og vil ikke mene det er en belastning for samfundet, da alle på barsel får fra kommunen, på den ene eller anden måde, under barsel.
Jeg bor sammen med min kæreste, som skal ud og have job efter end videregående uddannelse. Erfo kan vi ikke få friplads, ekstra su eller noget, så vi er absolut ingen belastning dor nogle som helst..
Og jeg ved, at jeg kender mig selv 100%, jeg er så voksen som jeg kan blive, og desuden var 24 en meget normal alder for første barn engang.. Det er rykket op pga folk priotere en længere uddannelse idag..
Jeg synes personligt man skal passe på med at generalisere... Det er det samme som dem som synes folk er for gamle til børn, men hvis de føler det er det rigtige og de kan magte opgaven, så er det da det bedste de kan gøre for dem selv OG barnet der får et dejligt liv..
Det er ikke kun unge mødre der ikke kan varetage børn!