kærestens mening om den norske Breivick

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Darling<3

132319 skriver:

Jeg er imod dødstraf men lige i dette tilfælde burde der gøres en undtagelse.

Helt ærligt, manden kan (hvis han slipper for forvaring, som noget tyder på) max få 21 år og så er han ude igen når han er 54 år.

Uanset hvilken skærpet indsats der ydes for at forhindre det, så vil han uden tvivl både fra fængslet og i det fri få medsammensvorende til at gennemføre flere grusomheder, jeg tror desværre ikke at vi har set det sidste fra ham. Han bliver højreekstrimesternes Bin Laden, er jeg bange for.

Han burde aflives så han ikke kan yde mere skade.

Jeg er som sagt stærk modstander af "an eye for an eye" ideologien men lige her kunne jeg godt acceptere den.

Nogen vil kalde det for nemt for ham hvis han døde. Jeg tænker at det vil være skærpet sikkerhed, for jeg tror ikke han er færdig med at gøre ondt.

Ærligt, jeg følger sleeet ikke med i retsagen, men normalt går jeg heller ikke ind for dødsstraf, men her - burde man altså gøre en undtagelse.. Tror desværre heller ikke dette var det sidste vi så til ham

Er ellers meget enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Ærligt, jeg følger sleeet ikke med i retsagen, men normalt går jeg heller ikke ind for dødsstraf, men her - burde man altså gøre en undtagelse.. Tror desværre heller ikke dette var det sidste vi så til ham

Er ellers meget enig med dig

Nej, han kommer ud om 21 år og efter at have siddet i isolation i så mange år, hvad tror du så det er man møder når han en dag kommer ud?

Anmeld

21. april 2012

grinny

Anonym skriver:

Du har 100% ret i det du skiver og du er den første der virkelig forstår det, tak!

Et eller andet sted er det jo fedt nok han har turde sige sin mening, det er der ikke mange som tør! Hans måde at gøre det på er bare overhovedet ikke acceptabelt, altså Breivik!

Nu håber jeg ikke jeg bliver set som sindsyg  Jeg synes jo overhovedet ikke det er okay det han har gjort, og han skal bures inde for livet!!! 

Anmeld

21. april 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Nej, han kommer ud om 21 år og efter at have siddet i isolation i så mange år, hvad tror du så det er man møder når han en dag kommer ud?

Ham eller omverden??

Ham - en "lettere" skitzofren mand...!

Omverden - forhåbenligt et tryggere sted - eller en mere sortseene verden, det er enten eller..

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Et eller andet sted er det jo fedt nok han har turde sige sin mening, det er der ikke mange som tør! Hans måde at gøre det på er bare overhovedet ikke acceptabelt, altså Breivik!

Nu håber jeg ikke jeg bliver set som sindsyg  Jeg synes jo overhovedet ikke det er okay det han har gjort, og han skal bures inde for livet!!! 

Min kæreste mener jo heller ik at de mennesker burde dø, det er ik det han siger. Han siger at han godt forstår hvorfor Breivick har handlet sådan udfra Breivicks overbevisning om at de menensker var hjernevaskede og på samme tid også Norges fremtid. Han ville de skulle dø for at redde Norge og det troede han virkelig på. Han kæmper mod marxismen og fremmedindvandring hvilket jo er i modstrib med hvad Socialdemokraterne gør.
For ham (Breivick) har det jo handlet om noget helt andet end hvad det handler om for os andre og det er jo det man sjældent møder ... han har skrevet en hel manifest hvor han forklarer hvorfor han tænker som han gør og hvorfor det var nødvendigt at de mennesker skulle dø for Norges fremtid og det er psykopati i aller højste grad men det sidste er min kæreste ik enig i, han synes ik det er psykopatisk ... men der vælger jeg at tro, at det er fordi min kæreste ik har den fjerneste ide om hvad en psykopat er for noget.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Ham eller omverden??

Ham - en "lettere" skitzofren mand...!

Omverden - forhåbenligt et tryggere sted - eller en mere sortseene verden, det er enten eller..

Tænker at han jo vil udvikle sig til et større monster end han er nu, hvis han kommer ud efter 21 år.

Anmeld

21. april 2012

bette bebs

Heldigvis har vi jo grundloven i DK og så behøver vi alle jo ikke være enige, så selvom din kæreste og dig ikke har samme holding, så skal i bestemt ikke gå fra hinanden. At han siger det er cool, det er vel bare en mands måde at sige at han forstår Breviks tanke bag? Nej, jeg siger ikke det er Ok at slå en masse menneseker ihjel på den baggrund, men jeg forstår også B´s frustation over indvandring og den muslimisk tro.

Ingen tvivl om jeg synes Mogens Glistrup havde ret i sine forudsdannelser. Men jeg synes også at hvis man vil ændre noget i dette land (eller Norge) så bør man gå ind i politik og klare den derfra. Der er for f... derfor vi har demokrati  

Nyd når du er uenig med din kæreste og snak og debater med ham, så i lære i hinandens synspunkter og bliver kloger på hinanden

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

hellemi skriver:

Heldigvis har vi jo grundloven i DK og så behøver vi alle jo ikke være enige, så selvom din kæreste og dig ikke har samme holding, så skal i bestemt ikke gå fra hinanden. At han siger det er cool, det er vel bare en mands måde at sige at han forstår Breviks tanke bag? Nej, jeg siger ikke det er Ok at slå en masse menneseker ihjel på den baggrund, men jeg forstår også B´s frustation over indvandring og den muslimisk tro.

Ingen tvivl om jeg synes Mogens Glistrup havde ret i sine forudsdannelser. Men jeg synes også at hvis man vil ændre noget i dette land (eller Norge) så bør man gå ind i politik og klare den derfra. Der er for f... derfor vi har demokrati  

Nyd når du er uenig med din kæreste og snak og debater med ham, så i lære i hinandens synspunkter og bliver kloger på hinanden

tak

Anmeld

21. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EKBJ skriver:

Det burde du bestemt ikke efter min mening.. alle mennesker har hver deres mening, om den er forkert eller ej! Det er grusomt at tænke sådan, men det ændre jo ikke din kæreste som person?

éns holdininger er jo det der gør os til den person vi er. Hvis jeg ikke havde nogle holdninger ville jeg da ikke have en personlighed.

Anmeld

21. april 2012

Lunae

Anonym skriver:

jeg ved ik hvad jeg skal sige, jeg er lidt i CHOK min kæreste sagde at han synes det er fint det Breivick har gjort... fint i forhold til hvad de gør ved hinanden andre steder i verden. han mener at mange her i norden tænker som Breivick men ingen ville have nosser nok til at gøre det som han gjorde.

han siger at nede i mellemøster og andre steder i verden bliver mennesker dræbt pga politiske holdninger hver eneste dag og det er der ik rigtig nogen der lægger så meget i og at den eneste grund til vi er så stødte er fordi det er så tæt på dk.

han siger at han synes det er COOL og beundringsværdigt at han gik så langt at han virkelig udførte en plan som han 100% troede på, ikke at han mener de mennesker burde dø men ....

jeg vidste ik hvad jegt skulle svare ham?

Hmm, puha en grim holdning! Jeg forstår din kærestes budskab med at vi i Danmark/vesten ikke rigtig interesserer sig for hvor mange der dagligt dør i politiske kampe i Mellemøsten, men dette gær på ingen måder sagen i Norge mere retfærdig! Jeg synes at det optimale ville være at breiwick ville blive tiet ihejl og de mennesker som er personligt berørte kunne høre hans forklaringer! Pt er det bare hans propaganda som medierne viderefører - skidt træk efter min mening!

Generelt har medierne et stort problem! Fx ved tsunami katastrofen i 2004. Det eneste de danske medier har fokus på, er hvor mange danskere der er kommet til skade eller omkommet - sig mig en gang, er vi bare ligeglade med menneskeliv fordi de ikke har samme nationalitet som os - hmm!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.