kærestens mening om den norske Breivick

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

MariaJ

Jeg har heldigvis endnu aldrig hørt om nogen, hverken i mellemøsten eller andre steder, der koldblodigt har mejet titals børn ned med som et politisk mål. Jeg er klar over at børn ender som uskyldige ofre i politiske konflikter hele tiden, men synes godt nok der er stor forskel på decideret at myrde børn med vilje, og de eksempler, der findes på at børn også dør i fx bombeangreb i Mellemøsten o.lign.. Ikke at det sidste på nogen måde er i orden, men min personlige mening er at det der skete 22. juli simpelthen er udenfor enhver referenceramme, selv i sammenligning med politisk motiveret vold i mellemøsten og andre steder.

Et forældrepar i vores by mistede deres 14-årige søn og min venindes 17 årige søn blev skudt, men overlevede. Til TS. Jeg forstår at du er frustrereret. Jeg ville aldrig kunne level sammen med en mand, der viste sig at have din kærestes holdninger. Tænk, hvis det var jeres barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

jeg ved ik hvad jeg skal sige, jeg er lidt i CHOK min kæreste sagde at han synes det er fint det Breivick har gjort... fint i forhold til hvad de gør ved hinanden andre steder i verden. han mener at mange her i norden tænker som Breivick men ingen ville have nosser nok til at gøre det som han gjorde.

han siger at nede i mellemøster og andre steder i verden bliver mennesker dræbt pga politiske holdninger hver eneste dag og det er der ik rigtig nogen der lægger så meget i og at den eneste grund til vi er så stødte er fordi det er så tæt på dk.

han siger at han synes det er COOL og beundringsværdigt at han gik så langt at han virkelig udførte en plan som han 100% troede på, ikke at han mener de mennesker burde dø men ....

jeg vidste ik hvad jegt skulle svare ham?

Jeg kan godt følge din kæreste i, at dette sker overalt hver dag, og jeg tænker selv nogengange, at det bliver blæst meget op... NÅR man igen tænker på at det faktisk sker hver dag BARE andre steder i verden. 

MEN når det så er sagt, så er det overhovedet ikke cool eller NOGET i den retning! Han har slået en masse mennesker ihjel! Og om det er 1 menneske eller 100, så er det SÅ forkert og uforklarligt hvad der driver til disse mord!!! Føj ! ! 

Anmeld

21. april 2012

Frk.S

Jamen altså, at det sker hver dag rundt om i verden gør det da ikke ok - og SLET ikke hverken cool eller beundringsværdigt.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i din kærestes tankegang.... og hvis min kæreste ytrede dette (hvilket han aldrig ville gøre) ville jeg overveje meget kraftigt om vi nu også passede så godt sammen som jeg gik og troede.

Anmeld

21. april 2012

sarahb

MariaJ skriver:

Jeg har heldigvis endnu aldrig hørt om nogen, hverken i mellemøsten eller andre steder, der koldblodigt har mejet titals børn ned med som et politisk mål. Jeg er klar over at børn ender som uskyldige ofre i politiske konflikter hele tiden, men synes godt nok der er stor forskel på decideret at myrde børn med vilje, og de eksempler, der findes på at børn også dør i fx bombeangreb i Mellemøsten o.lign.. Ikke at det sidste på nogen måde er i orden, men min personlige mening er at det der skete 22. juli simpelthen er udenfor enhver referenceramme, selv i sammenligning med politisk motiveret vold i mellemøsten og andre steder.

Et forældrepar i vores by mistede deres 14-årige søn og min venindes 17 årige søn blev skudt, men overlevede. Til TS. Jeg forstår at du er frustrereret. Jeg ville aldrig kunne level sammen med en mand, der viste sig at have din kærestes holdninger. Tænk, hvis det var jeres barn.

Super skrevet

Anmeld

21. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke kunne stå inde for, at mine børn skulle høre deres far udtrykke den slags holdninger. Jeg ville også have svært ved at respektere ham, når han luftede sin uvidenhed på den måde, for det, han siger, er jo decideret forkert. Den type handlinger sker ikke hver dag, heller ikke i Mellemøsten. Og selv, hvis de gjorde, ville det da være vanvittigt at opfatte det, som om det dermed er "normalt" eller noget, vi skal vænne os til. 

Kvinder bliver stenet i dele af verden, men det SKAL da vække gru og vantro, hvis det sker her. Vi skal ikke stræbe efter forråelse og accept af det helt uhyrlige. 

Anmeld

21. april 2012

lycly

Din kæreste har sikker fået masser af høvl, men jeg kunne altså simpelthen heller ikke forlade tråden uden lige at komme med et OMG!

Det kan da godt være at der sker alt muligt i mellemøsten MEN DET GØR DET DA IKKE MERE I ORDEN DET SOM BREIVICK HAR GJORT!?

Jeg tror ærlig talt jeg havde sparket min kæreste ud hvis han var kommet med sådan en udtalelse. Så kan det godt være vi har barn sammen og at jeg elsker ham. Men sådan en holdning er simpelthen for langt fra alt hvad jeg står inde for som person. FØJ

Anmeld

21. april 2012

lycly

isabellasmor skriver:

Jeg kan godt følge din kæreste i, at dette sker overalt hver dag, og jeg tænker selv nogengange, at det bliver blæst meget op... NÅR man igen tænker på at det faktisk sker hver dag BARE andre steder i verden. 

MEN når det så er sagt, så er det overhovedet ikke cool eller NOGET i den retning! Han har slået en masse mennesker ihjel! Og om det er 1 menneske eller 100, så er det SÅ forkert og uforklarligt hvad der driver til disse mord!!! Føj ! ! 

Nu er jeg bare nysgerrig - hvad mener du med at det bliver blæst op?
Ja, det sker andre steder i verden også, men det hører man da også om stort set hver dag.

Anmeld

21. april 2012

bette bebs

Lunae skriver:

Hmm, puha en grim holdning! Jeg forstår din kærestes budskab med at vi i Danmark/vesten ikke rigtig interesserer sig for hvor mange der dagligt dør i politiske kampe i Mellemøsten, men dette gær på ingen måder sagen i Norge mere retfærdig! Jeg synes at det optimale ville være at breiwick ville blive tiet ihejl og de mennesker som er personligt berørte kunne høre hans forklaringer! Pt er det bare hans propaganda som medierne viderefører - skidt træk efter min mening!

Generelt har medierne et stort problem! Fx ved tsunami katastrofen i 2004. Det eneste de danske medier har fokus på, er hvor mange danskere der er kommet til skade eller omkommet - sig mig en gang, er vi bare ligeglade med menneskeliv fordi de ikke har samme nationalitet som os - hmm!?

Medierne har alt for meget magt

Anmeld

21. april 2012

isabellasmor

LunaLykke skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig - hvad mener du med at det bliver blæst op?
Ja, det sker andre steder i verden også, men det hører man da også om stort set hver dag.

Tror du ikke han klapper i hænderne af alt den opmærksomhed han får? - det tror jeg. 

Anmeld

21. april 2012

lycly

isabellasmor skriver:

Tror du ikke han klapper i hænderne af alt den opmærksomhed han får? - det tror jeg. 

Det er meget muligt, men det er jeg sådan lidt ligeglad med Vi ved jo allesammen godt, at det ikke er positiv opmærksomhed han får. Jeg synes bare på ingen måde at det bliver blæst op, det er vigtigt at signalere at sådan en handling på ingen måde er i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.