kærestens mening om den norske Breivick

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

EKBJ

Darling<3 skriver:

Det synes jeg nu ikke der er noget galt i at skrive - det er da blot min mening - er sikker på at du også har en mening om det, et eller andet sted..

Du har selvfølgelig ret til at sige din mening.. men det må alligevel være chokerende for hende at høre.. Jeg synes det er forkert salgt.. Jeg kan heller ikke følge ham i det han siger, synes ikke det er Ok og Coolt.. tværtimod!! jeg væmmes over den mand!:-O og synes det er så forfærdeligt at nogen kan gøre sådan noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Darling<3

132319 skriver:

Præcis men der er desværre rigtig mange af de der har samme holdning som dig (som jeg heller ikke er enig i ) der går til lidt mere ekstremer og ikke kun er imod indvandring men også har set sig sur på de der tillader det.

Forhåbentlig kommer vi ikke til at se til en Breivick lignende person i Danmark nogensinde men der sidder desværre mange af hans slags derude. Måske ikke ligefrem koldblodige mordere men folk der deler hans forskruede menneskesyn.

Fred være med det, at du ikke er enig med mig i dette - men jeg har ikke set mig sure på dem som lukker folkene over "grænsen"

Ej forhåbenligt ikke, men man ved sku desværre aldrig..

Anmeld

21. april 2012

Darling<3

EKBJ skriver:

Du har selvfølgelig ret til at sige din mening.. men det må alligevel være chokerende for hende at høre.. Jeg synes det er forkert salgt.. Jeg kan heller ikke følge ham i det han siger, synes ikke det er Ok og Coolt.. tværtimod!! jeg væmmes over den mand!:-O og synes det er så forfærdeligt at nogen kan gøre sådan noget..

Tror næppe der er noget som kan chokkere TS, ikke samliget med hendes kæreste

Det er ikke cool eller flot af ham at han kunne slagte 79? mennesker - det er så grusomt og virkelig forfærdelig en handling - jeg håber simpelthen at han kommer til at spjælde den i viiiirkelig mange år...!

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

i lyder nærmest som om jeg burde gå fra min kæreste fordi han er enig i Breivicks politiske holdning?
jeg er i chok fordi jeg ikke vidste han havde det sådan med fremmede og jeg er i chok fordi han et el andet sted mener der er så mange der sidder inde med de samme tanker som Breivick men at de selvfølgelig ik går ud og slår en masse politisk aktive ihjel, for os normale er der langt fra tanke til handling men det fascinerer ham at Breivick virkelig gjorde det og stadig står inde for hans handlinger?
jeg selv er ikke fremmedhadsk på den måde overhovedet og jeg er ikke fascineret af det han har gjort, jeg finder det væmmende. og jeg forstår ik min kæreste.

Anmeld

21. april 2012

EKBJ

Anonym skriver:

i lyder nærmest som om jeg burde gå fra min kæreste fordi han er enig i Breivicks politiske holdning?
jeg er i chok fordi jeg ikke vidste han havde det sådan med fremmede og jeg er i chok fordi han et el andet sted mener der er så mange der sidder inde med de samme tanker som Breivick men at de selvfølgelig ik går ud og slår en masse politisk aktive ihjel, for os normale er der langt fra tanke til handling men det fascinerer ham at Breivick virkelig gjorde det og stadig står inde for hans handlinger?
jeg selv er ikke fremmedhadsk på den måde overhovedet og jeg er ikke fascineret af det han har gjort, jeg finder det væmmende. og jeg forstår ik min kæreste.

Det burde du bestemt ikke efter min mening.. alle mennesker har hver deres mening, om den er forkert eller ej! Det er grusomt at tænke sådan, men det ændre jo ikke din kæreste som person?

Anmeld

21. april 2012

grinny

Nu er det ikke fordi jeg er enig med ham - overhovedet!!

Men når du skriver han har sagt sådan:

"han siger at han synes det er COOL og beundringsværdigt at han gik så langt at han virkelig udførte en plan som han 100% troede på, ikke at han mener de mennesker burde dø men"

så TROR JEG, at han mener at det er "cool" at der findes nogle som gør og tror det som der er vigtigt for dem. Kan det forstås? Din kærester mener jeg ikke at det er godt der er nogle der er døde, men at det er fedt at der er en der har stået ved sin holdning. 

At Breivik så gik LANGT over grænsen er noget helt andet!!!

Jeg synes jeg møder mange mennesker som ikke gør det de faktisk tror på. F.eks. findes der mange kristne i verden, men som ikke tør at stå ved det fordi det i nogle tilfælde kan være et tabu! Men Breivik står ved det han tror på!

Og nej, som sagt synes jeg ikke det er okay det han har gjort, og jeg kan intet godt se i det menneske, det var bare mine tanker om det din kæreste sagde

Anmeld

21. april 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal du ikke gå fra din kæreste pga hans holdning, men det er altså ikke en hel normal tankegang han har sig - men det ved du vel nu..

Tror du ikke han måske kunne have sagt det for at chokkere dig??

Jeg kan selv ( ikke i denne dur ) finde på at lukke ting ud som jeg VED min mand bliver chokket over at høre, fordi han reagere så voldsomt.. ( og sjovt ) Men siger også altid bagefter at jeg virkelig ikke mente det jeg sagde..

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Nu er det ikke fordi jeg er enig med ham - overhovedet!!

Men når du skriver han har sagt sådan:

"han siger at han synes det er COOL og beundringsværdigt at han gik så langt at han virkelig udførte en plan som han 100% troede på, ikke at han mener de mennesker burde dø men"

så TROR JEG, at han mener at det er "cool" at der findes nogle som gør og tror det som der er vigtigt for dem. Kan det forstås? Din kærester mener jeg ikke at det er godt der er nogle der er døde, men at det er fedt at der er en der har stået ved sin holdning. 

At Breivik så gik LANGT over grænsen er noget helt andet!!!

Jeg synes jeg møder mange mennesker som ikke gør det de faktisk tror på. F.eks. findes der mange kristne i verden, men som ikke tør at stå ved det fordi det i nogle tilfælde kan være et tabu! Men Breivik står ved det han tror på!

Og nej, som sagt synes jeg ikke det er okay det han har gjort, og jeg kan intet godt se i det menneske, det var bare mine tanker om det din kæreste sagde

Du har 100% ret i det du skiver og du er den første der virkelig forstår det, tak!

Anmeld

21. april 2012

132319

Darling<3 skriver:

Tror næppe der er noget som kan chokkere TS, ikke samliget med hendes kæreste

Det er ikke cool eller flot af ham at han kunne slagte 79? mennesker - det er så grusomt og virkelig forfærdelig en handling - jeg håber simpelthen at han kommer til at spjælde den i viiiirkelig mange år...!

Jeg er imod dødstraf men lige i dette tilfælde burde der gøres en undtagelse.

Helt ærligt, manden kan (hvis han slipper for forvaring, som noget tyder på) max få 21 år og så er han ude igen når han er 54 år.

Uanset hvilken skærpet indsats der ydes for at forhindre det, så vil han uden tvivl både fra fængslet og i det fri få medsammensvorende til at gennemføre flere grusomheder, jeg tror desværre ikke at vi har set det sidste fra ham. Han bliver højreekstrimesternes Bin Laden, er jeg bange for.

Han burde aflives så han ikke kan yde mere skade.

Jeg er som sagt stærk modstander af "an eye for an eye" ideologien men lige her kunne jeg godt acceptere den.

Nogen vil kalde det for nemt for ham hvis han døde. Jeg tænker at det vil være skærpet sikkerhed, for jeg tror ikke han er færdig med at gøre ondt.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg er imod dødstraf men lige i dette tilfælde burde der gøres en undtagelse.

Helt ærligt, manden kan (hvis han slipper for forvaring, som noget tyder på) max få 21 år og så er han ude igen når han er 54 år.

Uanset hvilken skærpet indsats der ydes for at forhindre det, så vil han uden tvivl både fra fængslet og i det fri få medsammensvorende til at gennemføre flere grusomheder, jeg tror desværre ikke at vi har set det sidste fra ham. Han bliver højreekstrimesternes Bin Laden, er jeg bange for.

Han burde aflives så han ikke kan yde mere skade.

Jeg er som sagt stærk modstander af "an eye for an eye" ideologien men lige her kunne jeg godt acceptere den.

Nogen vil kalde det for nemt for ham hvis han døde. Jeg tænker at det vil være skærpet sikkerhed, for jeg tror ikke han er færdig med at gøre ondt.

Han siger jo selv at han enten vil frifindes eller dø! Han mener jo selv at 21 år er til grin ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.