At køre over grænsen til Tyskland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Det skal vi til sommer .. Men Caroline har intet pas og mit er udløbet 

Er det nødvendigt at få det ordnet ? Eller tjekker de ikke ? Vi skal over ved Tønder ..

Hvis du har et EU-kørekort er det faktisk nok til at komme rundt i EU landene på, hvis du skal identificere dig.

Man kan fx også flyve fra Danmark til Spanien (bare et eksempel) på et EU-kørekort

Har du ikke det, ville jeg få lavet et pas.

Jeg er selv aldrig blevet tjekket ved den tyske grænse, men bliver I stoppet og du ikke har et gyldigt pas eller et EU-kørekort så får du nok ikke lov til at fortsætte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Maja_4000

JulieWH skriver:

Det er jo bedre at være på den sikre side når nu loven siger det
Du har vel også dit kørekort med hver gang du sætter dig ind bag rattet?

Jeg har ikke kørekort Men jo , kæresten har det altid med

Anmeld

20. april 2012

anynom

Maja_4000 skriver:

Jeg har ikke kørekort Men jo , kæresten har det altid med

Hehe, det var et sats

Anmeld

20. april 2012

Chris86

ps. bøderne var på 200 kr stk....

Anmeld

20. april 2012

Maja_4000

Chris86 skriver:

ps. bøderne var på 200 kr stk....

Så kan det jo næsten betale sig at satse

Anmeld

20. april 2012

th

Maja_4000 skriver:

altså vi fik lavet pas til vores søn gange 2 da der første var første gang var dernede da han var 15 dage gammel da jeg var igang med at få lavet en tand inden jeg fødte.

2 gang var efter da vi skulle rejse

det koster 115 kr at få lavet et pas til barn hvis de er under 2 år.

Jeg snakkede med den tyske ambesade og de sage at hvis vi ikke havde dokumenter med på at Oscar var vores dreng kunne der blive problemer hvis vi blev stoppet på vej hjem, da vi ikke kunne bevis han var vores søn, så de mente det bedste ville være pas med foto.

jeg ville ikke tage chancen.

Anmeld

20. april 2012

Chris86

Maja_4000 skriver:

Dum ide med børn i hvert fald Jeg har kun haft mig selv,og har både haft mit gamle pas og eu kørekort med

Anmeld

20. april 2012

VIPpigen

Nu kører vi jævnligt over og er ikke blevet tjekket endnu... Har mange gange haft Lilje med, og vi har intet pas til hende endnu...

Jeg ville klart få det fornyet når i nu skal på ferie, det er lige så meget at det skal du bruge hvis nogen af jer kommer til skade, eller der sker noget andet og har brug for lægehjælp...

Vi har kun været på den anden side at handle når Lilje har været med

Anmeld

20. april 2012

Plysbjørnen

Maja_4000 skriver:

Det skal vi til sommer .. Men Caroline har intet pas og mit er udløbet 

Er det nødvendigt at få det ordnet ? Eller tjekker de ikke ? Vi skal over ved Tønder ..

Lad mig sige i følge loven så skal i alle have pas... men men men, min mand har aldrig haft pas, og vi kører over hver 3. uge, min datters udløb for 2 år siden, min søn har heller aldrig haft og mit udløb for 2½ år siden... Så teknisk se ja, men praktisk nej... bare sørg for at i ikke bliver stoppet, og skulle der mod forventning stå toldere ved grænsen så vend rundt og find en anden grænse..

Anmeld

20. april 2012

Plysbjørnen

Silas&Mille skriver:

Hvis du har et EU-kørekort er det faktisk nok til at komme rundt i EU landene på, hvis du skal identificere dig.

Man kan fx også flyve fra Danmark til Spanien (bare et eksempel) på et EU-kørekort

Har du ikke det, ville jeg få lavet et pas.

Jeg er selv aldrig blevet tjekket ved den tyske grænse, men bliver I stoppet og du ikke har et gyldigt pas eller et EU-kørekort så får du nok ikke lov til at fortsætte.

Kan informere dig om at den med at flyve uden pas til spanien ikke holder helt... Jeg skal til spanien næste år, og der forlanger rejse selskabet pas på alle der skal med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.