At køre over grænsen til Tyskland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Awd

Halløj de damer

Reelt skal du ikke vise pas da Tyskland er medlem af schengen, men det skal du så alligevel HVIS nu du skal kunne bevise dit statsborgerskab, så "better safe than sorry" (Selvom jeg nok selv havde taget chancen

Der står også regler og priser for børnepas

https://www.borger.dk/Emner/transport-og-rejser/pas/Sider/regler-om-pas.aspx

Hilsen Anja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

MomseJulia

Kun når vi kører til Tyskland .. Pengene er ikke rigtig til flyrejser indenfor den nærmeste fremtid

Men jeg må nok hellere få det ordnet .. Så er vi på den sikre side :b Ved du hvad et pas til børn koster ?

115 kr 

Det lige til at overkomme..

Anmeld

20. april 2012

tarkoflen

Jeg var afsted godt nok for nogle år siden, hvor min ex-kærestes pas var udløbet... Vi skulle vise pas ved grænsen, og han fik ikke lov til at komme med over og måtte pænt vente på den danske side af grænsen til vi kom tilbage...

Så jeg ville nok få fornyet mit pas, selvom man så sjældent bliver stoppet

God tur

Anmeld

20. april 2012

LilleChelle

Det koster altså ikke mere end 115 kr. for et par til et barn, og 625 kr. til voksen. 

- Det burde man kunne overleve. 
En bøde er trodsalt dyrere.

Vi har skulle vise pas et par gange når vi er kørt derned. Så jeg har ALTID mit med. Og udregner man på månedsbasis hvad passet koster, er det jo ingenting. 

Anmeld

20. april 2012

Maja_4000

LilleChelle skriver:

Det koster altså ikke mere end 115 kr. for et par til et barn, og 625 kr. til voksen. 

- Det burde man kunne overleve. 
En bøde er trodsalt dyrere.

Vi har skulle vise pas et par gange når vi er kørt derned. Så jeg har ALTID mit med. Og udregner man på månedsbasis hvad passet koster, er det jo ingenting. 

Men når vi max er over grænsen en gang hvert andet år , virker det lidt som spild

Anmeld

20. april 2012

Tildes mor

Jeg har aldrig fået mit pas tjekket, sidst jeg var der var den 6. - 8. April i år.

Mener også vi plejer at køre over ved Tønder

Anmeld

20. april 2012

anynom

Det er jo bedre at være på den sikre side når nu loven siger det
Du har vel også dit kørekort med hver gang du sætter dig ind bag rattet?

Anmeld

20. april 2012

Maise86

Laijona Äiti skriver:

Hvis jeg skulle derned, så ville jeg ikke tage pas med, den øgede grænsekontrol gælder nok fremmede som vil ind i DK, men hæng mig ikke op på det. Det vil bare undre mig hvis du skal have pas med.

Netop fordi man ikk ska i norge, sverige og finland, og tyskland er jo en del af norden.

Tyskland er da ikke en del af Norden

Anmeld

20. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja_4000 skriver:

Ved du hvor stor den bøde er ? For det er ikke billigt at fornye et pas jo

Det kan vel bedre betale sig da du så har dit pas de næste 10år.

Desuden må jeg indrømme at jeg synes det er lidt uansvarligt at tage afsted uden at have orden i tingene.

Anmeld

20. april 2012

Chris86

Kender en vis kammerater netop har fået bøder pga manglende pas.. men har selv manglet et gyldigt i syv år og været ovre et utal af gange.. tror jeg har set to gange, hvor de har kontrolleret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.