At hækle og tælle samtidig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Jeg hækler med højre Men synes åbenbart bare, at det er så meget nemmere, at tage masken til højre også, for kan slet ikke, når jeg skal tage venstre Nu har jeg helt opgivet min firkant, for den gad mig bare slet ikke

Jeg hækler fra højre mod venstre..
Med højre hånd..
I højre maske (nu i venstre, som jeg så ikke kan finde ud af )

Så er spørgsmålet også hvordan du faktisk holder på hæklenålen

Og nu bliver det indvikliet... Jeg er slet ikke sikker på jeg kan forklare det med ord bare.....

Prøv at have din hånd UNDER hæklenålen når du hækler... Jeg kan forestille mig at du som nybegynder har din hånd ovenpå hæklenålen, således at du ligesom krammer den....

Det er faktisk hårdt for hænderne på den måde med hæklenålen inde i hånden... Når man lærer det på den anden måde slapper man mere af.... 

ALtså, såfremt du gør dine hæklesting rigtigt, burde det virkelig være mest naturligt, også i forhold til nålen, at du sætter den i den maske der er til venstre for dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Så er spørgsmålet også hvordan du faktisk holder på hæklenålen

Og nu bliver det indvikliet... Jeg er slet ikke sikker på jeg kan forklare det med ord bare.....

Prøv at have din hånd UNDER hæklenålen når du hækler... Jeg kan forestille mig at du som nybegynder har din hånd ovenpå hæklenålen, således at du ligesom krammer den....

Det er faktisk hårdt for hænderne på den måde med hæklenålen inde i hånden... Når man lærer det på den anden måde slapper man mere af.... 

ALtså, såfremt du gør dine hæklesting rigtigt, burde det virkelig være mest naturligt, også i forhold til nålen, at du sætter den i den maske der er til venstre for dig...

Jeg holder under, og bruger fingrene til at styre dem med Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor jeg så gerne vil tage den højre maske, for i starten tog jeg den venstre, det kan jeg da se på dem jeg lavede

Anmeld

9. maj 2012

helle85

Zeus skriver:

Jeg holder under, og bruger fingrene til at styre dem med Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor jeg så gerne vil tage den højre maske, for i starten tog jeg den venstre, det kan jeg da se på dem jeg lavede

kan diu læse en opskrift?

forså har jeg fundet en hvor man vender firkanten efter hver rundt der bliver de mere lige syntes jeg

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

helle85 skriver:

kan diu læse en opskrift?

forså har jeg fundet en hvor man vender firkanten efter hver rundt der bliver de mere lige syntes jeg

Sådan de simple kan jeg, ikke de mere indviklede

Anmeld

9. maj 2012

helle85

Zeus skriver:

nu prøver jeg at sende den så må du lige se om den er for svær.

kan man ikke sætte det her ind nå det er en pdf fil

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

helle85 skriver:

nu prøver jeg at sende den så må du lige se om den er for svær.

kan man ikke sætte det her ind nå det er en pdf fil

Det ved jeg ikke, har aldrig skulle sætte en pdf ind.. Men lige umiddelbart, så tror jeg det ikke?

Anmeld

9. maj 2012

helle85

Zeus skriver:

jeg har lige fået sat et ling ind fra google det er den 3 hvor der stå babytæppe fra kvickly

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

helle85 skriver:

jeg har lige fået sat et ling ind fra google det er den 3 hvor der stå babytæppe fra kvickly

Den er for svær Har kun hæklet i godt og vel en måneds tid

Anmeld

9. maj 2012

helle85

Zeus skriver:

Den er for svær Har kun hæklet i godt og vel en måneds tid

okay så kan jeg desværrer ikke hjælpe da jeg er bedre til at vise det end at forklare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.