At hækle og tælle samtidig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Jeg fandt ud af det

Ups, undskyld, så ikke du havde skrevet

Godt du fandt ud af det

På min blog lægger jeg opskrifterne ind, når altså der er noget nyt, og ellers deler jeg i hvert fald gerne hvor jeg har fundet andre opskrifter henne

Der er også en tråd hvor jeg har sat videoer fra you tube ind, som viser de forskellige hæklesting

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/02/24/how-to-videoer-om-haekle-sting/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Zeus

Ups, undskyld, så ikke du havde skrevet

Godt du fandt ud af det

På min blog lægger jeg opskrifterne ind, når altså der er noget nyt, og ellers deler jeg i hvert fald gerne hvor jeg har fundet andre opskrifter henne

Der er også en tråd hvor jeg har sat videoer fra you tube ind, som viser de forskellige hæklesting

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/02/24/how-to-videoer-om-haekle-sting/

Jeg har fået lavet den første, den er ikke smuk, men det lykkedes at følge med i opskriften

Men kom til at klippe snoren, da jeg stadig manglede en kvart omgang til sidst, fordi jeg troede jeg havde nået en omgang rundt Det lykkedes mig at få stumpen til at nå næsten hele den kvarte omgang jeg manglede, bortset fra 2-3 fm, men så ved jeg det til i morgen

Men den er firkantet! 

Anmeld

28. marts 2012

bullerbassen

Zeus skriver:

Hjælp mig!!!

Jeg er startet med at hækle (ikke noget pænt endnu), men har virkelig problemer med at tælle, samtidig med at jeg koncentrerer mig, om jeg er kommet til 2 fm eller 1 fm

Så er der nogen der sidder inde med lidt tips og tricks, til hvordan man svinger mellem at tænke "Okay, så det var 2 fm på den, nu skal jeg til 1 fm, og er kommet til nr 16.... Eller var det 19??"

Kan ikke hjælpe , læste de forslag der er kommet og kan hermed konstatere at hækling IKKE bliver min nye hobby.

Håber du får styr på det , kan du ikke slå en steg hver gang HA HA ej ved det ikke.

Anmeld

28. marts 2012

Zeus

bullerbassen skriver:

Kan ikke hjælpe , læste de forslag der er kommet og kan hermed konstatere at hækling IKKE bliver min nye hobby.

Håber du får styr på det , kan du ikke slå en steg hver gang HA HA ej ved det ikke.

Det er ellers relativt nemt.. Bortset fra det med at tælle

Jeg købte mit livs første hæklenål i går, og se lige hvad jeg har lavet allerede

Og igen, den er måske ikke perfekt, men det er åbenbart hvad jeg har lært, siden jeg kom hjem fra skole i går

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. marts 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Jeg har fået lavet den første, den er ikke smuk, men det lykkedes at følge med i opskriften

Men kom til at klippe snoren, da jeg stadig manglede en kvart omgang til sidst, fordi jeg troede jeg havde nået en omgang rundt Det lykkedes mig at få stumpen til at nå næsten hele den kvarte omgang jeg manglede, bortset fra 2-3 fm, men så ved jeg det til i morgen

Men den er firkantet! 

når jeg laver firkanterne skifter jeg tråd der hvor cirklen slutter....

Du skal bare lade nogle cm af den gamle tråd hænge, lave den nye maske med den nye tråd, som også skal hænge et par cm, og så bare klø på  

Til slut kan du binde dem sammen på bagsiden, og evt. væve/sy lidt af trådenden ind i mellem maskerne, så den ikke ses

Anmeld

28. marts 2012

mariamiss6

Lige et billede af det mine firkanter er blevet brugt til

Anmeld

28. marts 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Jeg købte mit livs første hæklenål i går, og se lige hvad jeg har lavet allerede

Og igen, den er måske ikke perfekt, men det er åbenbart hvad jeg har lært, siden jeg kom hjem fra skole i går

Den er da rigtig fin

Jeg glemte at skrive at når du når til  hjørnerne på sidste omgang, så skal du lave 3 fastmasker i hvert hjørne, resten af omgangen er altså stadig kun 1 FM i hver

Måske synes du den bliver stærkere i kanten sådan?

Anmeld

28. marts 2012

mariamiss6

Close-up af firkant med farveskift fra cirklen, og 3 FM i hvert hjørne

Anmeld

29. marts 2012

bullerbassen

Zeus skriver:

Sådan du jo den fødte hækler 

Har lavet en fin lille firkant , men ej det dur ski ikke. Nakken brokkede sig.

Spændende hvad det fører til  Glæder mig til at se

Anmeld

29. marts 2012

KLN

Zeus skriver:

Hjælp mig!!!

Jeg er startet med at hækle (ikke noget pænt endnu), men har virkelig problemer med at tælle, samtidig med at jeg koncentrerer mig, om jeg er kommet til 2 fm eller 1 fm

Så er der nogen der sidder inde med lidt tips og tricks, til hvordan man svinger mellem at tænke "Okay, så det var 2 fm på den, nu skal jeg til 1 fm, og er kommet til nr 16.... Eller var det 19??"

Hvis jeg hækler noget rundt, trækker jeg gerne en tråd i en anden farve igennem den maske, hvor jeg starter. så kan jeg se hvornår jeg har lavet en omgang, hvis jeg skulle tabe tråden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.