At hækle og tælle samtidig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Hmmmm.... Ja det e rjo svært at sige om du gør noget forkert... Måske er det bare at vi strammer det forskelligt?

Men husk at citere mig igen, ellers ser jeg det ikke

Vidste ikke lige hvilken en af billederne det var nemmest at se på.. Jeg har lavet 6 i dem med forskellige farver, og så lavede jeg den i hvid/lilla, for at man tydeligere kunne se, hvordan det ser ud.. Altså den hvide/lilla for at se, hvor jeg evt. laver fejl

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

mariamiss6

Hmmm.... Altså umiddelbart ser det du laver jo rigtig nok ud....

Jeg tror stingene er rigtige nok hele vejen.... 

Der ser ud til at ske et eller andet der hvor du skifter farve????

Og ellers så tænker jeg at dit garn enten ikke er stramt nok i selve garnet, altså at garnet er sådan løst sammenhængende....

Eller at du måske ikke strammer topmaskerne  nok? Altså, den del af et hæklesting, som du stikker ned igennem når du kommer frobi næste gang....

Starter du med en magisk cirkel? Hvis ikke så prøv...

Anmeld

8. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Hmmm.... Altså umiddelbart ser det du laver jo rigtig nok ud....

Jeg tror stingene er rigtige nok hele vejen.... 

Der ser ud til at ske et eller andet der hvor du skifter farve????

Og ellers så tænker jeg at dit garn enten ikke er stramt nok i selve garnet, altså at garnet er sådan løst sammenhængende....

Eller at du måske ikke strammer topmaskerne  nok? Altså, den del af et hæklesting, som du stikker ned igennem når du kommer frobi næste gang....

Starter du med en magisk cirkel? Hvis ikke så prøv...

Starter med en magisk ring, men hvis jeg strammer den alt for meget, så kan jeg ikke finde maskerne

Anmeld

8. maj 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Starter med en magisk ring, men hvis jeg strammer den alt for meget, så kan jeg ikke finde maskerne

Hmmmm, jeg ved sgu ikke rigtig hvad problemet er så....

Anmeld

8. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Close-up af firkant med farveskift fra cirklen, og 3 FM i hvert hjørne

Hmm.. Når du sætter hæklenålen ned i næste maske, tager du så masken til højre eller venstre

Anmeld

8. maj 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Hmm.. Når du sætter hæklenålen ned i næste maske, tager du så masken til højre eller venstre

Venstre, jeg hækler med højre hånd....

Anmeld

9. maj 2012

ønskebørn74

Zeus skriver:

Der står fx

"15. omg: *2 fm i næste fm, 1 fm i de næste 15 fm* gentag 2 gange (34)"

Eller:

"4. omg: 2 fm i næste fm, 1 fm i de næste 2 fm* gentag 8 gange (32)"

Og så går det rigtig godt, indtil jeg kommer halvvejs ind i det, hvor jeg taber tråden - ikke bogstavelig talt - og glemmer hvor pokker jeg kom til.. Og pludselig har jeg bare kørt på, uden at vide hvor langt jeg er kommet, og kommer til næste omgang, uden at vide det, og kommer helt sikkert alt alt for langt

jeg tæller i serier.. og laver en streg..

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Venstre, jeg hækler med højre hånd....

Så er det dét der er galt, jeg har taget masken til højre.. Hold da op til er svært, når man tager den til venstre I går kunne jeg lave en firkant på 15-20-25 min, nu har jeg brugt 15 min, og er ikke engang kommet ud af cirklen endnu

Anmeld

9. maj 2012

mariamiss6

Zeus skriver:

Så er det dét der er galt, jeg har taget masken til højre.. Hold da op til er svært, når man tager den til venstre I går kunne jeg lave en firkant på 15-20-25 min, nu har jeg brugt 15 min, og er ikke engang kommet ud af cirklen endnu

Jamen jeg forstår slet ikke hvordan du kan tage den til højre, hvis du også har nålen i højre hånd???

Hvad hånd hækler du med? For hvis du hækler med venstre hånd, er det jo rigtig nok at du skal tage den mod højre.... 

Du skal gå den vej rundt hvor maskerne ligesom er små når de er tæt på nålen, og bredest der hvor den møder næste maske....

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Jamen jeg forstår slet ikke hvordan du kan tage den til højre, hvis du også har nålen i højre hånd???

Hvad hånd hækler du med? For hvis du hækler med venstre hånd, er det jo rigtig nok at du skal tage den mod højre.... 

Du skal gå den vej rundt hvor maskerne ligesom er små når de er tæt på nålen, og bredest der hvor den møder næste maske....

Jeg hækler med højre Men synes åbenbart bare, at det er så meget nemmere, at tage masken til højre også, for kan slet ikke, når jeg skal tage venstre Nu har jeg helt opgivet min firkant, for den gad mig bare slet ikke

Jeg hækler fra højre mod venstre..
Med højre hånd..
I højre maske (nu i venstre, som jeg så ikke kan finde ud af )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.