Katte87 skriver:
Det er super dejligt at høre!
Jeg er nok bare evig pessimist, der ser søskendejalousi, slåskampe og alt det andet foran sig!
hehe.
Jeg kender mange meget forskellige søskendepar og har set mere eller mindre hele spektret!
Men det du fortæller, lyder jo også bare super dejligt!
Og det vil jeg bestemt gerne give Benjamin! 
Ved du om du og din storesøster, har set forskelligt på det at have søskende? Og hvor stor er aldersforskellen? Jeg spørger fordi, at du jo aldrig har prøvet at være enebarn, men det har hun
Så gad vide, om det er en større omvæltning for den første end de andre!?

Jeg tror virkelig det handler meget om, hvordan man agerer og opdrager sine børn, om de får et godt forhold! Hvis man opdrager til gensidig respekt og sørger for, at børnene ikke skal kæmpe om opmærksomheden, men at man har plads til at rumme de børn man får og opdrage dem efter hvem de er som personer, og ikke sammenligne dem, så tror jeg på, at man får harmoniske børn, der vil hinanden det bedste...
Jeg har ikke selv børn endnu, men kan se, at det er det mine forældre har gjort, og jeg tror på, at det er en stor medvirkende årsag til, at min bror og jeg har det så godt!
Jeg har jo i princippet prøvet både at være enebarn og have en søskende, fordi der er 6,5 år imellem os, og jeg kan stort set ikke huske, hvordan det var før min lillebror kom, og synes ikke det har været en kæmpe omvæltning, men det er jo nok meget forskelligt

Jeg tror at hvis man kan rumme mere end et barn, så er det en gave med søskende

Min kæreste har en bror, der er 3 år yngre end ham, og de har et super godt forhold, men det tror jeg mest skyldes min kærestes tilgivende natur! Hans lillebror har ikke altid haft det nemt, og har fundet sig nogle knap så gode venner... Er dog blevet voksen og lidt mere ansvarlig... Men i hvert fald for dem, tror jeg, at det nogle gange har været svært for lillebroren, fordi det har været nemmere at sammenligne sig, fordi det var to drenge... Jeg ved ikke, om forældrene gjorde det, da de var yngre, men måske han selv har gjort det! Min kæreste er meget boglig og det er lillebroren bestemt ikke, men han er vanvittig dygtig til det han laver, han har bare selv lært det i stedet for at få baggrunden fra skolebænken

Nå det var en lang smøre... Håber du kan finde hoved og hale i det

Held og lykke med det hele, fra en der skal have 2 skønne børn, hvis det kan lade sig gøre