Hvordan har du det med dine søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

bette bebs

Katte87 skriver:

Godaften alle sammen 

Der er noget der fylder meget i mit hovedet - og det har det gjort rigtig længe! Spørgsmålet om hvorvidt Benjamin skal have søskende eller ej!

Sagen er den, at jeg selv er enebarn. Jeg har meget svært ved, at sætte mig ind i dét at have søskende. Jeg har aldrig manglet dem, aldrig haft behov for at have dem. Jeg kan da godt se mange positive ting i det, men jeg har altid haft det godt som enebarn - så jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af!

Så nu ville jeg lave en lille afstemning, for at se hvordan  i har det, med jeres søskende! I må meget gerne fortælle om alt det positive såvel som negative ved at have en sådan!

Til sidst skal jeg måske fortælle, at min kæreste er af en søskendeflok på 3 og han ønsker selv at få et barn mere. Fik vi endnu en dreng, kunne jeg mistænke ham for at ønske endnu en! hehe.

Jeg håber at i kan udvide min horisont en smule 

(man kan desværre ikke være annonym, men jeg håber, at i har lyst til at dele det negative alligevel)

Hej, så vil jeg gerne omvendt spørge dig. Nu er jeg jo snart 31 og vi er først begyndt om at snakke at vi skal i gang med PB. Jeg har altid håbet at få tvillinger i første forsøg, så er det jo lige som klaret... Men da ingen af os har tvillinger i familien, er det jo nok ikke så realistisk. Så men hensyn til alder og al ting, så mener min mand at en bebs er nok! EN bebs. What the f... Et enebarn, tænker jeg, de er jo møg forkælet og vildt irriterende... Hvad er dine synspunkter mht at være enebarn, du har jo ikke savnet søskende, skriver du?

Håber ikke jeg har fornærmet dig med mine teorier om enebørn, kender faktisk kun 2 af slagsen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

-Sigrid-

Katte87 skriver:

Godaften alle sammen 

Der er noget der fylder meget i mit hovedet - og det har det gjort rigtig længe! Spørgsmålet om hvorvidt Benjamin skal have søskende eller ej!

Sagen er den, at jeg selv er enebarn. Jeg har meget svært ved, at sætte mig ind i dét at have søskende. Jeg har aldrig manglet dem, aldrig haft behov for at have dem. Jeg kan da godt se mange positive ting i det, men jeg har altid haft det godt som enebarn - så jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af!

Så nu ville jeg lave en lille afstemning, for at se hvordan  i har det, med jeres søskende! I må meget gerne fortælle om alt det positive såvel som negative ved at have en sådan!

Til sidst skal jeg måske fortælle, at min kæreste er af en søskendeflok på 3 og han ønsker selv at få et barn mere. Fik vi endnu en dreng, kunne jeg mistænke ham for at ønske endnu en! hehe.

(man kan desværre ikke være annonym, men jeg håber, at i har lyst til at dele det negative alligevel)

Jeg har svaret at vi har det godt og altid har haft det - meeen der er kun 2½ år imellem os, og da vi var små sloges vi. Men inden jeg mødte Peder og fik vores datter elskede jeg ham mere end noget andet - og har altid gjort det. Han var den eneste som fik af vide at jeg var gravid inden jeg kom til lægen, han fik af vide at vi var forlovede et år inden resten af familien og ... jah, han er skide træls, men han er min

Anmeld

30. marts 2012

Isabella_mor

jeg har 4 søskende...

den ene har jeg det like this  med.. 

den anden er mere sådan vi ses engang imellem og ringer også sammen indimellem men ikke et MEGA tæt forhold.. selvom jeg gerne ville det har hun tendens til at når hun får en fyr ind i sit liv, at bruge al sin krudt på ham og så snakker vi faktisk først med hende igen når hun står og er alene igen ...rigtig trist..

den tredje bor langt væk og ser jeg ikke særlig tit. vi har engang været meget tætte men vi er gledet fra hinanden..

og så den sidste. ham snakker jeg næsten ikke med... 

som barn er det fedt at have søskende, som voksen er det slet ikke det samme, men det kan godt være rigtig dejligt fordi at det kan være venner for livet og man kender hinanden ud og ind osv.. 

Anmeld

30. marts 2012

Peanut

Jeg har aldrig kunne enes med min lillebror, da vi var små. Vi gjorde alt for at kunne drille hinanden. Små møjunger 

Men efter vi begge er blevet mere voksne, kan vi bedre snakke sammen 

Min mand derimod har altid haft et kanon forhold til hans 3 brødre og 1 søster. Og de har det stadig.. Det misunder jeg 

Anmeld

30. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Godaften alle sammen 

Jamen jeg er nok en af dem på baby.dk der har mega mange jeg har 4 fra min mors side og 3 far min fars side og vi er alle pige.Der gå så rygter om min far skulle have 2 dreng også ud over os tøsser.Så om vi er 8 med mig eller om vi er 10 med mig er en gåde og blever det nok altid hved med af være.

Men igen så har jeg aldrig været mega tætte med nogle af dem i det jeg som 7 år blev fejrne fra hjemmet og min to ælste søsken fra min mors side som er tvillinger var den gang ca 10 mdr kom på børnehjem sammen(+ har samme far) kort efter i familiepleje i næstved. Jeg selv kom igen i en familiepleje min mor fik så et par år efter en ny mand og fik de sidste 2 piger med ham men også dem blev fejrne men frivillige så de kom i en 3 plejefamilie. Som 14 året flytte jeg på skolehjem og der fandt som ca 15 år ud af hvem min rigtigt far var som nægte mig som 3 mdr gammel den gang møde min farmor og søsken og blev meget tætte med dem den gang ligesom med de andre 4 min far gifte sig da min mor vente mig oo før mig have han en kæreste og fik en datter/min enste stor søster som jeg kun har set en gang fra jeg var 15 år og til nu desværre..

Men min far gift sig som sagt da min mor vente mig og nægt han var min far så ham har jeg ikke været så tæt med men gik meget i byen med min mindste lille søster fra jeg var ca 16 til 21 var ret tætte den gang mere som søsken ind hun var med sin egen bio søster følte jeg men den dag i dag er vi alle 8 voske hver vores vej syntes jeg vi ses endelig kun til festliglejeheder meste..desværre...

Jeg er meste opvoks op mange forskelige steder igellem mine 35 år eller bare de første 18 år var nok ca 30-35 steder har det ståen et sted fra kommunene af.Men om vi er tætte det sviger en del syntes jeg.det der er negativ er jeg ikke har bare en eller to bio søskene. Jeg er desværre selv gået lidt min fars vej eller mor med 3 børn der har hver deres far men de mænd der er far til mine børn er også de enste mænd jeg har været i seng med og været sammen med i årvis også inden jeg fik børne.

Deet blev lidt langt.

Men på en måde er jeg jo egen barn også.

Henriette.

Anmeld

30. marts 2012

H+S Skjolgborg.

p,s min mand nu her steen han har 3 søsken en pige og 3 dreng med steen og de er vokse mega tæt op sammen og bare min svigerindes 5 børn har været i pleje i 2 år hos min svigermor udover det blev min svigerforældre gik da hun var bare 17 år skrev ind til kongehuse den gang så de har været sammen i mega mega mange år og er det stadig.

De har dog også boede mange steder men sammen.

GID DET VAR MIG....

JEG ELSKER MIN SVIGERFARMILIE VILDT MEGET DEM ER JEG SÅ MEGA TÆTTE MED.Min svigermor og steen passe også Vores lille søn hjemme hos os da jeg var indlagt i 14 dage i marts 2010.

Henriette

Anmeld

30. marts 2012

Fenja09

Min søster er min bedste veninde og hun vil altid være der for mig og det samme vil jeg for hende. Når man har søskende så kan de (for mig) slet ikke undværes - ved da slet ikke hvad jeg skulle gøre uden min bette søs.

Hvis jeg har noget på hjertet, som jeg ikke ønsker kommer længere, så kan jeg altid stole 100 % på min søster, den eneste hun kunne finde på at fortælle noget til er vores mor - og hende har jeg som regel også fortalt det til  

Har også to halvsøskende - dejligt med søskende!

Jeg har "kun" et barn, en pige på 7 måneder og planen er bestemt at hun skal have søskende. Man har ofte et meget stærkt bånd til sine søskende og jeg tror at nogle enebørn godt kan blive lidt ensomme når de bliver ældre og forældrene dør. Hvis man har søskende har man altid dem at snakke med omkring sin barndom osv. Det er i hvert fald hvad jeg tænker.

/Fenja (storesøs til 3 )

Anmeld

30. marts 2012

dorthemus

Jeg har svaret: andet, men sådan har det ikke altid været. Min søster og jeg har ikke set hinanden i syv år og det er.meget trist. Hun har psykiske problemer og jeg brød med hende efter et stort familieopgør. Vi er begyndt at skrive sammen igen, og jeg overvejer om jeg vil møde hende. men vi får aldrig det samme forhold til hinanden igen som før. Min egen datter blir enebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.