Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

happymothertobe

Hmm, jeg havde altså lavet svar muligheder op til 1 år, ved ikke lige hvor de er blevet af... 

Noah skal som det er nu afsted når han er 8 mdr, men nu er jeg i tvivl om det er for tidlidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

happymothertobe

Bondefruen skriver:

Lauge kom afsted da han var knap 2 år

Hjalte da han var 9 mdr

Jeg gik fra barsel til barsel og valgte der at holde den store hjemme sammen med den bette

Hmm, jeg havde altså lavet svar muligheder op til 1 år, ved ikke lige hvor de er blevet af... 

Noah skal, som det er nu, afsted når han er 8 mdr, men nu er jeg i tvivl om det er for tidligt  

Hvordan er det gået med Hjalte?

Anmeld

22. marts 2012

MortilElias2010

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Elias kom i dagpleje da han var 7 måneder da jeg blev sygemeldt midt i et semesters eksamen så for at få den igen måtte vi have ham i dp så tidligt. Da altkom til alt var jeg faktisk utrolig glad for det, trængte vitterligt til at komme ud mellem andre voksne igen og indkøringen gik super godt og vi havde masser af tid til at føre ham godt ind hos dagplejen  Et års barsel havde været ALT for længe bare at være hjemme, selvom det var meningeN til at begynde med. 

Anmeld

22. marts 2012

Hvem?

happymothertobe skriver:

Noah skal, som det er nu, afsted når han er 8 mdr, men nu er jeg i tvivl om det er for tidligt  

Hvordan er det gået med Hjalte?

Ja, men kunne ikke stemme "2 år"

Det er gået super godt med Hjalte, som oven i købet er for tidlig født, han elsker sin DP, det var en smule værre for Lauge, da han jo var 2 år og godt vidste at når de kom derop, så skulle mor ikke med, det tog lidt tid, men nu går det SÅ godt, de elsker deres DP'er

Anmeld

22. marts 2012

Rebecca55

Vores startede da de var 9 mdr... Både fordi de var klar og for at jeg havde/har go tid til at køre dem ind. Når de starter følger der som regl en masse sygdom med. Så jeg kunne/kan holde dem hjemme når de er syge, uden at måtte blive hjemme fra arbejde. De har nu været i dagpleje i 22 dage og har nok været syge i en 15 dage på skift, så det viste sig at være godt jeg gik/går hjemme endnu. Så det har været det helt rigtige at gøre for os og vores børn.

Anmeld

22. marts 2012

happymothertobe

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Noah vil være 8 mdr når han skal afsted, hvis det bliver som det er nu, men jeg er sådan i tvivl om det er for tidligt...  

Han er skrevet op til 14 maj, og grunden til at han er skrevet op så "tidlig" er at jeg søger praktikpladser som elev i butik og de tager elever ind i perioden juli-september. Og derfor ved jeg jo ikke om jeg er så heldig at der er nogen der vælger mig...

Ellers ville jeg hellere end gerne have ham hjemme indtil min barsel slutter 7 august... Jeg er pt på KH.

Ihh jeg synes det er svært. Vil jo så gerne være sammen med ham så længe som muligt. Og jeg ville være træt af at have sendt ham afsted så "tidligt" hvis jeg ikke finder noget at lave. Men tværtimod ville det også være surt at skulle sige nej til en elevplads fordi han ikke kan blive passet

What to do...? 

Anmeld

22. marts 2012

Hvem?

happymothertobe skriver:

Noah vil være 8 mdr når han skal afsted, hvis det bliver som det er nu, men jeg er sådan i tvivl om det er for tidligt...  

Han er skrevet op til 14 maj, og grunden til at han er skrevet op så "tidlig" er at jeg søger praktikpladser som elev i butik og de tager elever ind i perioden juli-september. Og derfor ved jeg jo ikke om jeg er så heldig at der er nogen der vælger mig...

Ellers ville jeg hellere end gerne have ham hjemme indtil min barsel slutter 7 august... Jeg er pt på KH.

Ihh jeg synes det er svært. Vil jo så gerne være sammen med ham så længe som muligt. Og jeg ville være træt af at have sendt ham afsted så "tidligt" hvis jeg ikke finder noget at lave. Men tværtimod ville det også være surt at skulle sige nej til en elevplads fordi han ikke kan blive passet

What to do...? 

Jeg gjorde det at jeg havde laaaaaaang tid til at køre dem ind, dvs. at jeg havde 3 mdr, hvora den første mdr var de der kun et par timer også stille øge, og det var perfekt for os

Anmeld

22. marts 2012

BellaT

happymothertobe skriver:

Noah skal som det er nu afsted når han er 8 mdr, men nu er jeg i tvivl om det er for tidlidt

Kender ikke grunden til at han skal ud nu, men lige præcis 8 måneders alderen er lidt kritisk. Hvis han følger gennemsnittet ihvertfald. Det er lige der separationsfasen starter. Kommer han om på den anden side af den fase vil dp-start muligvis gå nemmere. Medmindre han slet ikke kommer i separationsfasen. Der er forskel på børn jo.

Bare lige lidt info.

Anmeld

22. marts 2012

Frk.S

Freja er ikke startet endnu, men vi har søgt om plads til hende fra når hun er 11 måneder.

Anmeld

22. marts 2012

happymothertobe

Bondefruen skriver:

Jeg gjorde det at jeg havde laaaaaaang tid til at køre dem ind, dvs. at jeg havde 3 mdr, hvora den første mdr var de der kun et par timer også stille øge, og det var perfekt for os

Ja det vil jeg jo så også have mulighed for på denne måde. Det var også derfor jeg havde valgt det så tidligt, mht sygdom og at han kan få mange korte dage osv...

Så måske vi bare skal beholde den dato og så tage den derfra... Der kommer jo også lige 3 uger ferie, altså dagplejernes, så hvis jeg rykker datoen ender det med at Noah kommer i DP 2-3 uger, så har han ferie i 3 uger og så skal han i DP igen, tror det bliver aaaalt for forvirrende for ham

Vil jo bare det bedste for min lille skat, nogle gange er det bare svært at finde ud af hvad det er der er det bedste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.