Baby hoster helt vildt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

VIPpigen

Jeg svare også lige.

Når han hvæser skal du give ham en spray. Du ryster beholderen så medicin og gas blandes godt. Sætter den for så den slutter tæt om mund og næse, og giver ham et Spray... Efter 10 indåndinger giver du et Spray til, og han tager 10 indåndinger igen. Virker den ikke efter 5 min gentager du. Du kan IKKE give barnet en overdosis, vi har som det højeste været oppe på at Lilje måtte have næsten 20 x 2 på en dag.

Vi blev indlagt med lungebetændelse i januar, hvor de startede behandling med spacer... Det vil sige i starten fik hun flydende brikanyl med 100% ilt... Vi var afsted til tjek i torsdags hvor der skulle vurderes med hende, og vores åbne indlæggelse. Konklusionen var at hun skal have anfaldsmedicin (brikanyl, eller bare den blå) efter behov, og er der ikke noget videre slemt inden for de næste 6 måneder, så er hun ikke længere astmatisk bronkitis.....
Skriv hvis du vil spørge.

Hvis han husker meget om natten står du op, giver ham spacer og lidt vand efter. Igen, husk 2x Spray fordelt på 2x 10 indåndinger... Når han har fået spacer og vand sidder du lidt med ham så han kan hoste slimet op. Hoster han tørt, gentager du med spacer og slut af med vand...

God bedring med det bette pus ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Gaia

VIPpigen skriver:

Jeg svare også lige.

Når han hvæser skal du give ham en spray. Du ryster beholderen så medicin og gas blandes godt. Sætter den for så den slutter tæt om mund og næse, og giver ham et Spray... Efter 10 indåndinger giver du et Spray til, og han tager 10 indåndinger igen. Virker den ikke efter 5 min gentager du. Du kan IKKE give barnet en overdosis, vi har som det højeste været oppe på at Lilje måtte have næsten 20 x 2 på en dag.

Vi blev indlagt med lungebetændelse i januar, hvor de startede behandling med spacer... Det vil sige i starten fik hun flydende brikanyl med 100% ilt... Vi var afsted til tjek i torsdags hvor der skulle vurderes med hende, og vores åbne indlæggelse. Konklusionen var at hun skal have anfaldsmedicin (brikanyl, eller bare den blå) efter behov, og er der ikke noget videre slemt inden for de næste 6 måneder, så er hun ikke længere astmatisk bronkitis.....

Hvis han husker meget om natten står du op, giver ham spacer og lidt vand efter. Igen, husk 2x Spray fordelt på 2x 10 indåndinger... Når han har fået spacer og vand sidder du lidt med ham så han kan hoste slimet op. Hoster han tørt, gentager du med spacer og slut af med vand...

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

Gaia skriver:

Som jeg kan læse det skal du give masken når han har anfaldet. Prøv min.medicin.dk og slå ventoline op. Der står hvad du skal gøre. Men altså maske ved anfald - 1 til 2 sug? Der er også en instruktionsvideo 

er ikke så go til læs og forstå.

men når han hoster voldsom skal han have den ?

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Jeg svare også lige.

wow havde slet ikke forstår han sku have den når den voldsome hoste startet :s ..

men når den voldsom hoste starter skal han havde den og trække vejret med den for munden 5gange ?

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

stm2812 skriver:

Det lyder umiddelbart som det min datter på 11 mdr også lige har værer igennem. Hun fik efter 3 lægebesøg endelig konstateret astmatisk bronkitis, hvilket er noget 20-40 % af alle børn får og de fleste vokser fra det igen. 

Døjer han med noget tilbagevendene feber? 

han har haft feber to gange - men har os fået to tænder oveni

Anmeld

22. marts 2012

Gaia

Babyklar skriver:

er ikke så go til læs og forstå.

men når han hoster voldsom skal han have den ?

A det skulle jeg mene.

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

Gaia skriver:

A det skulle jeg mene.

1000 tak for al din hjælp

Anmeld

22. marts 2012

Gaia

Babyklar skriver:

wow havde slet ikke forstår han sku have den når den voldsome hoste startet :s ..

men når den voldsom hoste starter skal han havde den og trække vejret med den for munden 5gange ?

Tillader mig lige at prøve at forklare: Som jeg forstår det, skal du når han hoster, give ham masken på og trykke en gang på spray. Derefter lader du ham indånde sprayen 10 gange. Altså trække vejret 10 gange med masken på. Når han har indåndet de 10 gange. Så trykker du på spray igen og lader ham indånde endnu 10 gange. Derefter fjerner du masken og venter 5 min for at se om det har hjulpet. Her skulle du give ham lidt vand og sidde med ham så slimet i luftvejen kan komme op. Hvis hosten/hvæsen ikke er aftaget så gentager du det hele med masken en gang til.  Håber det gav mening ellers må du nok hellere snakke med lægen og få ham/hende til at vise dig hvordan masken bruges. 

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

Gaia skriver:

Tillader mig lige at prøve at forklare: Som jeg forstår det, skal du når han hoster, give ham masken på og trykke en gang på spray. Derefter lader du ham indånde sprayen 10 gange. Altså trække vejret 10 gange med masken på. Når han har indåndet de 10 gange. Så trykker du på spray igen og lader ham indånde endnu 10 gange. Derefter fjerner du masken og venter 5 min for at se om det har hjulpet. Her skulle du give ham lidt vand og sidde med ham så slimet i luftvejen kan komme op. Hvis hosten/hvæsen ikke er aftaget så gentager du det hele med masken en gang til.  Håber det gav mening ellers må du nok hellere snakke med lægen og få ham/hende til at vise dig hvordan masken bruges. 

Godt forklaret

Anmeld

22. marts 2012

Silas&Mille

M (: skriver:

Jeg er i praktik på børneafdelingen, og der er en stor del af behandlingen ved snot og hoste ved så små børn at hæve hovedgæret i deres seng, dryppe næsen med saltvandsdråber og at give dem børnepanodil så de ikke har hostesmerter, og dermed kan hoste godt igennem. (:

Det var dejligt at læse dit indlæg.

Vi har smme problem med Silas og har haft det on and off siden november

Rart at læse at det vi har gjort er det man kan gøre.
Det skære bare en i hjertet når ens lille guldklump hoster så meget hele tiden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.