Baby hoster helt vildt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Han skal have sin spacer med i vuggestue så, så de kan give ham når han har behov, enten når han hoster voldsomt, eller han begynder at pibe...

Vores dp havde også en uheldig episode med en af de andre børn, han hoster også rigtig meget, og havde anstrengende vejrtrækning. Mor og far skulle til læge med ham senere samme dag. Men kun kort efter jeg har afleveret Lilje hoster og og nyser han på samme tid, han bliver chokeret og vil give sig til at skrige, og i det han trækker vejret ind mister han bevidstheden, og stopper med at trække vejret.
Vores dp får liv i ham, og ringer til hans forældre, som vælger at ringe efter en ambulance. De bliver kørt på sygehuset, men de kan intet finde på hans lunger, så han fik samme spacer med hjem, og anfaldsmedicin, og skal også have ved behov...

Det er så vigtigt når de har det så slemt at den spacer er med over alt... Jeg havde vores med ned og handle hvis jeg havde Lilje med. De første par uger var den fast inventar alle steder Lilje også kom...

Anfaldsmedicinen kan hjælpe så meget hvis du tager det inden det bliver slemt...
Prøv feks. I morgen aften inden i putter ham at give den inden han skal sove, og se hvordan natten også bliver... Måske det er en idé at give den fast til aftenputning de næste dage ;-)

Ja nemlig 

Problemet er bare at vuggestuen skal have et papir fra lægen om hvordan de skal bruge den og hvor mange gange - sådan et papir har vi ikke fået , 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

HHvHva

Ja nemlig 

Problemet er bare at vuggestuen skal have et papir fra lægen om hvordan de skal bruge den og hvor mange gange - sådan et papir har vi ikke fået , 

Hvad??? Ved de ikke hvordan den fungere?? De må da have haft andre børn med astmatisk bronkitis....

Nå... Så syntes jeg du skal hive fat i din læge igen, så de kan få sådan et papir, og du skal forklare det er nødvendigt.... ;-)

Anmeld

23. marts 2012

Gaia

VIPpigen skriver:

Ikke nødvendigvis... Lægen giver ofte Oral opløsning, og er glad for den virker for jer, for af hvad vi hørte på sygehuset, så bruger de den til at rense toiletter med

Vi har masken, som er til akutte situationer, eller anfald... Og den virker hvertfald for os.
Så det er helt afhængig af hvad lægen, eller sygehuset syntes virker bedst

Var op på børne ambulatoriet idag af andre årsager, men any way snakken faldt på at hun får oral ventolie, hvilket de ikke var tilfredse med. Mn igen hvad kunne vi gøre. Fint de siger det til os, at masken er bedre og hurtigere at optage, men altså jo egentlig vores læge der skal vide det og ikke os. . Tænker at hvis det bliver aktuelt igen med ventolinen at så vil jeg bede om masken. Iøvrigt undrede os også at hun ikke havde fået den i første omgang. 

Anmeld

23. marts 2012

VIPpigen

Gaia skriver:

Var op på børne ambulatoriet idag af andre årsager, men any way snakken faldt på at hun får oral ventolie, hvilket de ikke var tilfredse med. Mn igen hvad kunne vi gøre. Fint de siger det til os, at masken er bedre og hurtigere at optage, men altså jo egentlig vores læge der skal vide det og ikke os. . Tænker at hvis det bliver aktuelt igen med ventolinen at så vil jeg bede om masken. Iøvrigt undrede os også at hun ikke havde fået den i første omgang. 

Ej... Så er det ikke kun ved os de siger det... Men er glad for i lige fik den vendt, og så er jeg da spændt på om i kommer på spacer... Det eneste tidspunkt Lilje har fået noget flydende var da vi var indlagt hvor hun havde masser af slim. Og det var ikke til at drikke, det blev stadig fyldt i en maske hvor igennem det blev pustet ud sammen med ilt...

Men super i lige fik det vendt hvertfald, og er da.glad for det ikke kun er vores børneafdelingen der vasker toiletter i det :-P

Anmeld

24. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Hvad??? Ved de ikke hvordan den fungere?? De må da have haft andre børn med astmatisk bronkitis....

Nå... Så syntes jeg du skal hive fat i din læge igen, så de kan få sådan et papir, og du skal forklare det er nødvendigt.... ;-)

jo der er en pige derover der os bruger den blå spary - så det må da være på helt samme måde. men det nok bare mig

Anmeld

24. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

jo der er en pige derover der os bruger den blå spary - så det må da være på helt samme måde. men det nok bare mig

Så er de da lidt mystiske... De ved hvordan den skal bruges, og han skal bare have ved behov... Kan ikke se deres problem. I kan jo ikke få det udleveret for sjovt:-S

Anmeld

24. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Så er de da lidt mystiske... De ved hvordan den skal bruges, og han skal bare have ved behov... Kan ikke se deres problem. I kan jo ikke få det udleveret for sjovt:-S

Lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.