Baby hoster helt vildt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Silas&Mille

VIPpigen skriver:

Jo, det er derfor børn kan vokse fra det. Vi fik forklaret at børn når de har astmatisk bronkitis er der 2 forklaringer. 1 er den akutte, eller den som har behov for anfaldsmedicin, fordi barnet har slim i luftvejen, og eller lungebetændelse. 2 er at deres vejrtrækning er besværet pga musklerne spænder omkring bronkierne, og der får du forebyggende medicin. Som regel starter de fleste børn med nummer 1 og havner så som nummer 2 i nogen år, hvorefter musklerne har lært at slappe af igen, og barnet kan trapper ud af medicinen, og er medicinfri.

Voksne med astmatisk bronkitis har problemer med musklerne omkring bronkierne, de spænder for meget, som gør at der kommer.for lidt luft ned, derfor er du som voksen et andet tilfælde af astmatisk bronkitis, det ligner meget nummer 2 fra børnene, du skal bare her selv arbejde dig ud af din astmatisk bronkitis, og så er det stadig ikke sikkert du kan det...

Det lyder vidst ret indviklet, men vigtigst er at de fleste børn vokser fra det, og får det ikke som voksen. Og så er det vidst mente at forklare sådan face 2 face... Jeg fattede brik første gang lægen forklarede det.
Og jeg håber aldrig nogen skal indlægges pga sådan noget, det er rigtig hårdt at se de små pus bare være helt afkræftet :-(

jeg forstår nogenlunde hvad du skriver

Kunne slet ikke forestille mig at jeg kunne overleve hvis Silas eller Mille blev indlagt. Synes det er hårdt nok at hører på Silas for tiden.

Han er dog så (svine) heldig at han sover fra det meste, så han er faktisk nogenlunde frisk om morgenen, trods hans hosten. Tror han har et lige så stort sovehjerte som hans mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

VIPpigen

Silas&Mille skriver:

ÅÅ

jeg forstår nogenlunde hvad du skriver

Kunne slet ikke forestille mig at jeg kunne overleve hvis Silas eller Mille blev indlagt. Synes det er hårdt nok at hører på Silas for tiden.

Han er dog så (svine) heldig at han sover fra det meste, så han er faktisk nogenlunde frisk om morgenen, trods hans hosten. Tror han har et lige så stort sovehjerte som hans mor

Åhh, det er godt. Lilje sov vildt uroligt, og hostede heletiden. På sygehuset var vi heldige at det var sygeplejersken der gav om natten, så kunne vi sove, hvis ikke lige Lilje vågnede når hun skulle have brikanylen.

Rigtig god bedring med ham hvertfald, og er sikker på han vokser fra det ;-)

Anmeld

22. marts 2012

Gaia

VIPpigen skriver:

Jo, det er derfor børn kan vokse fra det. Vi fik forklaret at børn når de har astmatisk bronkitis er der 2 forklaringer. 1 er den akutte, eller den som har behov for anfaldsmedicin, fordi barnet har slim i luftvejen, og eller lungebetændelse. 2 er at deres vejrtrækning er besværet pga musklerne spænder omkring bronkierne, og der får du forebyggende medicin. Som regel starter de fleste børn med nummer 1 og havner så som nummer 2 i nogen år, hvorefter musklerne har lært at slappe af igen, og barnet kan trapper ud af medicinen, og er medicinfri.

Voksne med astmatisk bronkitis har problemer med musklerne omkring bronkierne, de spænder for meget, som gør at der kommer.for lidt luft ned, derfor er du som voksen et andet tilfælde af astmatisk bronkitis, det ligner meget nummer 2 fra børnene, du skal bare her selv arbejde dig ud af din astmatisk bronkitis, og så er det stadig ikke sikkert du kan det...

Det lyder vidst ret indviklet, men vigtigst er at de fleste børn vokser fra det, og får det ikke som voksen. Og så er det vidst mente at forklare sådan face 2 face... Jeg fattede brik første gang lægen forklarede det.
Og jeg håber aldrig nogen skal indlægges pga sådan noget, det er rigtig hårdt at se de små pus bare være helt afkræftet :-(

Nå så forstår jeg hvorfor vi har fået ventoline oral opløsning og ik maske - fordi det er forbyggende. rart at blive lidt klogere

Anmeld

23. marts 2012

VIPpigen

Gaia skriver:

IIkIkknø

Nå så forstår jeg hvorfor vi har fået ventoline oral opløsning og ik maske - fordi det er forbyggende. rart at blive lidt klogere

Ikke nødvendigvis... Lægen giver ofte Oral opløsning, og er glad for den virker for jer, for af hvad vi hørte på sygehuset, så bruger de den til at rense toiletter med

Vi har masken, som er til akutte situationer, eller anfald... Og den virker hvertfald for os.
Så det er helt afhængig af hvad lægen, eller sygehuset syntes virker bedst

Anmeld

23. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Utroligt. Jeg skriver lige hvad der står i vores folder ;-)
Hvor meget airomir/ventioline må dit barn få?
Der er ikke nogen fast dosis af det. Som regel giver man 1-2 pust via spaceren. Dit barn trækker vejret 5-10 gange i spaceren efter hvert pust. Dit barn trækker vejret helt almindeligt, ikke suge kraftigt ind, eller puste hurtigt ud.

Hvis 2 pust ikke har hjulpet efter ca 5 min, kan man straks give 2 pust mere. Hvis det heller ikke hjælper, kan man give 4 pust hvert.20 min i op til en time.

Bivirkninger.
Man kan få hjertebanken og indre uro og ryste på hænderne. Bivirkningerne går hurtigt over, og er ikke farlige.

Symptomer på astmatisk bronkitis/ astma.
Hvæsen, og løbende vejrtrækning.
Øget slimdannelse i barnets luftvejene
Hoste gennem længere tid
Natlig hoste og urolig søvn
Anfald af åndenød ofte i forbindelse med anstrengelse, gråd og latter.
Hyppig lungebetændelse.

Håber det kunne bruges. Det er fra folderen vi har fået på sygehuset. Og så syntes jeg du skal ringe til lægen i morgen og spørge om et hosteanfald ikke er hvor du skal give medicin??

Ved os har hosteanfald været = ved behov... Vi har alle 3 et behov for søvn når Lilje fik hosteanfald om natten. ;-)

1000 tak

vores læge sagde os efter behov. og så fik vi bare vist hvordan den virker.

storms er os mest om natten !!! det helt vildt.

Anmeld

23. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Ikke nødvendigvis... Lægen giver ofte Oral opløsning, og er glad for den virker for jer, for af hvad vi hørte på sygehuset, så bruger de den til at rense toiletter med

Vi har masken, som er til akutte situationer, eller anfald... Og den virker hvertfald for os.
Så det er helt afhængig af hvad lægen, eller sygehuset syntes virker bedst

om natten når det er et lidt voldsom hoste anfald. venter du så bare til hosten er over, og så giver hende masken 

Anmeld

23. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

om natten når det er et lidt voldsom hoste anfald. venter du så bare til hosten er over, og så giver hende masken 

Nej, vi har givet selvom hun har hostet. Hvis han hoster helt vildt kan du give lidt at drikke inden du giver Spray, og igen efter ;-)

Anmeld

23. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Nej, vi har givet selvom hun har hostet. Hvis han hoster helt vildt kan du give lidt at drikke inden du giver Spray, og igen efter ;-)

super tak for det

Anmeld

23. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Da vi idag hentet vores barn kom en af pædagogerne og fortalte at storm havde haft et voldsom hoste anfald og hun så helt forstrækket ud i hovede da hun fortalte det, vores barn var helt rød i hovedet og trak ikk vejret ordentligt i få sekunder og hun ku høre der sad nået 

Anmeld

23. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

Da vi idag hentet vores barn kom en af pædagogerne og fortalte at storm havde haft et voldsom hoste anfald og hun så helt forstrækket ud i hovede da hun fortalte det, vores barn var helt rød i hovedet og trak ikk vejret ordentligt i få sekunder og hun ku høre der sad nået 

Han skal have sin spacer med i vuggestue så, så de kan give ham når han har behov, enten når han hoster voldsomt, eller han begynder at pibe...

Vores dp havde også en uheldig episode med en af de andre børn, han hoster også rigtig meget, og havde anstrengende vejrtrækning. Mor og far skulle til læge med ham senere samme dag. Men kun kort efter jeg har afleveret Lilje hoster og og nyser han på samme tid, han bliver chokeret og vil give sig til at skrige, og i det han trækker vejret ind mister han bevidstheden, og stopper med at trække vejret.
Vores dp får liv i ham, og ringer til hans forældre, som vælger at ringe efter en ambulance. De bliver kørt på sygehuset, men de kan intet finde på hans lunger, så han fik samme spacer med hjem, og anfaldsmedicin, og skal også have ved behov...

Det er så vigtigt når de har det så slemt at den spacer er med over alt... Jeg havde vores med ned og handle hvis jeg havde Lilje med. De første par uger var den fast inventar alle steder Lilje også kom...

Anfaldsmedicinen kan hjælpe så meget hvis du tager det inden det bliver slemt...
Prøv feks. I morgen aften inden i putter ham at give den inden han skal sove, og se hvordan natten også bliver... Måske det er en idé at give den fast til aftenputning de næste dage ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.