Baby hoster helt vildt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

Ikke af hvad lægen fortalte os på børneafdelingen, og i torsdags sagde astma og allergi lægen det samme... Skal lige være sikker, er den blå, den i har fået??

Ja det er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Silas&Mille

Babyklar skriver:

Vi har fået den der skal skabe luft 

Det gør den vi har fået også.

Men umiddelbart kan det godt lyde som om du har fået anfaldsmedicinen.

Men hvis du er det mindste i tvivl, så ring til læge eller vagtlæge, alt efter hvem der har åben når du eventuelt får brug for råd. 

Håber din lille fyr snart får det bedre 

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

Silas&Mille skriver:

Det gør den vi har fået også.

Men umiddelbart kan det godt lyde som om du har fået anfaldsmedicinen.

Men hvis du er det mindste i tvivl, så ring til læge eller vagtlæge, alt efter hvem der har åben når du eventuelt får brug for råd. 

Håber din lille fyr snart får det bedre 

Vi fik afvide vi sku give efter behov. Ikk at vi sku give den når hoste anfaldet stod på hihi 

Anmeld

22. marts 2012

VIPpigen

Silas&Mille skriver:

Den vi har fået er faktisk lille

Men ja vi  har fået den forbyggende medicin. 

Vores læge sagde godt nok at vi hvis det blev rigtig rigtig slemt med hans hosten, kunne bruge den som anfalds, men den vil være 10 minutter om at virker.

Det ahr heldigvis ikke været nødvendigt indtilvidere (7-9-13)

Okai... Har selv kun fået blå og grøn... Og Lilje har så fået blå, og får den hvis hendes vejrtrækning bliver for anstrengende. Vores er ikke "fast" astmatisk bronkitis, da der er forskel på astmatisk bronkitis ved voksne og børn, men det blev i vel også sat ind i.

Den blå fik vi at vide skulle virke akut, og det er jo logisk, den er akut :-S og derfor skal de have et nyt pust hvis den ikke har virket efter 5 min.

Da vi blev indlagt fik Lilje den flydende med ilt, og de første 2 timer fik hun med 15 min mellemrum fordi hun var så besværet og afkræftet... :-(

Anmeld

22. marts 2012

Silas&Mille

Babyklar skriver:

Vi fik afvide vi sku give efter behov. Ikk at vi sku give den når hoste anfaldet stod på hihi 

så er det selvfølgelig det I skal gøre  

Anmeld

22. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

GGo

Ja det er det

godt. Så er det anfaldsmedicin. Og nej, du kan ikke give en overdosis. Du giver når han hoster meget, og har besværet vejrtrækning. Fik i slet ikke nogen folder eller noget ved lægen om det?? Og igen er det vigtigt med vand efter medicinen så slimet kommer op ;-)

Anmeld

22. marts 2012

Moar2011

VIPpigen skriver:

godt. Så er det anfaldsmedicin. Og nej, du kan ikke give en overdosis. Du giver når han hoster meget, og har besværet vejrtrækning. Fik i slet ikke nogen folder eller noget ved lægen om det?? Og igen er det vigtigt med vand efter medicinen så slimet kommer op ;-)

Nej vi fik ingenting med hjem

Anmeld

22. marts 2012

Silas&Mille

VIPpigen skriver:

Okai... Har selv kun fået blå og grøn... Og Lilje har så fået blå, og får den hvis hendes vejrtrækning bliver for anstrengende. Vores er ikke "fast" astmatisk bronkitis, da der er forskel på astmatisk bronkitis ved voksne og børn, men det blev i vel også sat ind i.

Den blå fik vi at vide skulle virke akut, og det er jo logisk, den er akut :-S og derfor skal de have et nyt pust hvis den ikke har virket efter 5 min.

Da vi blev indlagt fik Lilje den flydende med ilt, og de første 2 timer fik hun med 15 min mellemrum fordi hun var så besværet og afkræftet... :-(

vidste faktisk ikke der var forskel på det fra børn til voksne

Lyder bestemt ikke sjovt med indlæggelse og det hele.
Det tror jeg slet ikke mit moderhjerte ville kunne holde til.

Anmeld

22. marts 2012

VIPpigen

Babyklar skriver:

Nej vi fik ingenting med hjem

Utroligt. Jeg skriver lige hvad der står i vores folder ;-)
Hvor meget airomir/ventioline må dit barn få?
Der er ikke nogen fast dosis af det. Som regel giver man 1-2 pust via spaceren. Dit barn trækker vejret 5-10 gange i spaceren efter hvert pust. Dit barn trækker vejret helt almindeligt, ikke suge kraftigt ind, eller puste hurtigt ud.

Hvis 2 pust ikke har hjulpet efter ca 5 min, kan man straks give 2 pust mere. Hvis det heller ikke hjælper, kan man give 4 pust hvert.20 min i op til en time.

Bivirkninger.
Man kan få hjertebanken og indre uro og ryste på hænderne. Bivirkningerne går hurtigt over, og er ikke farlige.

Symptomer på astmatisk bronkitis/ astma.
Hvæsen, og løbende vejrtrækning.
Øget slimdannelse i barnets luftvejene
Hoste gennem længere tid
Natlig hoste og urolig søvn
Anfald af åndenød ofte i forbindelse med anstrengelse, gråd og latter.
Hyppig lungebetændelse.

Håber det kunne bruges. Det er fra folderen vi har fået på sygehuset. Og så syntes jeg du skal ringe til lægen i morgen og spørge om et hosteanfald ikke er hvor du skal give medicin??

Ved os har hosteanfald været = ved behov... Vi har alle 3 et behov for søvn når Lilje fik hosteanfald om natten. ;-)

Anmeld

22. marts 2012

VIPpigen

Silas&Mille skriver:

vidste faktisk ikke der var forskel på det fra børn til voksne

Lyder bestemt ikke sjovt med indlæggelse og det hele.
Det tror jeg slet ikke mit moderhjerte ville kunne holde til.

Jo, det er derfor børn kan vokse fra det. Vi fik forklaret at børn når de har astmatisk bronkitis er der 2 forklaringer. 1 er den akutte, eller den som har behov for anfaldsmedicin, fordi barnet har slim i luftvejen, og eller lungebetændelse. 2 er at deres vejrtrækning er besværet pga musklerne spænder omkring bronkierne, og der får du forebyggende medicin. Som regel starter de fleste børn med nummer 1 og havner så som nummer 2 i nogen år, hvorefter musklerne har lært at slappe af igen, og barnet kan trapper ud af medicinen, og er medicinfri.

Voksne med astmatisk bronkitis har problemer med musklerne omkring bronkierne, de spænder for meget, som gør at der kommer.for lidt luft ned, derfor er du som voksen et andet tilfælde af astmatisk bronkitis, det ligner meget nummer 2 fra børnene, du skal bare her selv arbejde dig ud af din astmatisk bronkitis, og så er det stadig ikke sikkert du kan det...

Det lyder vidst ret indviklet, men vigtigst er at de fleste børn vokser fra det, og får det ikke som voksen. Og så er det vidst mente at forklare sådan face 2 face... Jeg fattede brik første gang lægen forklarede det.
Og jeg håber aldrig nogen skal indlægges pga sådan noget, det er rigtig hårdt at se de små pus bare være helt afkræftet :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.